Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

conducteur

#285
Als klein was ben ik daar nog eens geweest voor de verbouwingen, en herriner mij dat nog heel goed hoe dat was. En nu is met al dat nieuw ertussen de sfeer van vroeger weg.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

rixke rail

#286
De typisch Belgische eclectische stijl ...
Pro of contra, het heeft wat !
Ik vind het in ieder geval goed geslaagd ...
Modelspoorde groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

OMC

#287
Toen men in 1905 het nieuwe stationsgebouw opende had Antwerpen aanzien verworven, een gebouw dat in nog geen 10 jaar tijd werd opgetrokken in barokstijl als ik me niet vergis. Bij die heropening veranderde de naam ook meteen van Antwerpen-Oost naar Antwerpen-Centraal zoals we die vandaag nog kennen. Hoeveel historische dingen zijn er wel niet verbonden door de komst van spoor en koepel in de 19e eeuw in Antwerpen? Veel, en ik ben in ieder geval blij dat de koepel zelf in ere hersteld is zoals hij er vroeger moet uitgezien hebben. Binnenin het station is alles moderner maar is het contrast tussen koepel en interieur voor mij persoonlijk nihil, en ik heb de vroegere situatie heel goed gekend. Historiek van mijn geboortestad interesseert me geweldig, maar geef mij Antwerpen-Centraal toch maar zoals het vandaag is: een moderne combinatie van oud en nieuw.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

doomslu

#288
Smaken verschillen natuurlijk, daar kunnen we niet omheen.
Ik vind die combinatie oud/modern best geslaagd.
Niet alles wat oud is is daarom mooier dan modern h
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

itchy

#289
Men zit nu met veertien sporen (tegenover 10 voor de verbouwing) verspreid over drie niveaus... een ramp voor de overstappende reiziger (ook al omdat er veel te weinig roltrappen voorzien zijn). Ik had veel liever gezien dat alle treinen ondergronds zouden komen en dat de ruimte onder de koepel een compleet nieuwe bestemming zou krijgen (genre Gare d'Orsay). Vind het nu eigenlijk mosselen noch vis. Maar bon, ieder zijn mening h
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

chef garde

#290
"ze" doen dit, "ze" doen dat, "ze" rijden niet op tijd, "ze" staken, "ze" zijn zat ...

Voor kuddebeesten zijn er idd te weinig trappen, wie antwerpen-centraal een beetje kent staat in no time van het ene op het andere perron ...  Mij bevalt het alleszins wel!  Ben in dienst gegaan toen men de put nog volop aan het delven was en toen ik mn overplaatsing naar Gent kreeg was hij just af.  Toch een paar keer weest kijken in de stuurpost toen we door die tunnel richting Essen reden.

trainfreak

#291
Vanmiddag reed de 29.013 Brussel-Mechelen.
Ik ben eventjes naar Mechelen gegaan om de trein daar op te wachten, was er niemand anders van het forum?
Spoorse groeten
Dimitri

hobbyist

#292
ja, die heb ik deze morgen rond 8h00 en 8h30 gezien toen ik met de trein richting kust reed.

itchy

#293
citaat:
Geplaatst door chef garde
Voor kuddebeesten zijn er idd te weinig trappen, wie antwerpen-centraal een beetje kent staat in no time van het ene op het andere perron ...

Vreemde redenering! Heeft niks met kuddegeest te maken, wel met een logische en leesbare layout, aangevuld met strategisch geplaatste signalisatie. Die maakt dat iemand die NIKS van een bepaald station kent, er toch van bij het eerste bezoek zijn weg in vindt... zoniet dan hebben de ontwerpers hun job niet goed gedaan.


Maar soit we wijken af. Wat heb ik gezien de laatste tijd? Vele klassiekjes in de AT Stockem (inbouw TBL?) en evenveel in park gezette oude rangeerloks. Maar nog allemaal rijvaardig (?) en blijkbaar wachtend op een koper.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

B-Cargo

#294
Tonen kan ik het niet want geen fototoestel bij de hand maar vandaag kwam hle 1810 in volle snelheid los door Leuven gereden, testrit Brugge>Kinkempois.
Ook zag ik in Leuven het koppeltje 62'ers TBL2 staan (gekoppeld aan een defect stel hle 13+I11), ??n van de 62'ers was volledig herschilderd! Precies een nieuwe loc rechtstreeks uit de constructiehal!
Stak dat even af tegen die andere 62'er. De locs werden vandaag omgewisseld tussen FLV en NK!
grtjs

trainfreak

#295
De 1810, bedoel je deze?[:D]

Passage op L50a, door Wetteren!

Toen ik stond te wachten kwam er ook een TGV voorbij, ik wist niet eens dat die ook in Gent kwamen!
Spoorse groeten
Dimitri

patatje70

#296
normaal niet..enkel thalys...maar het gebeurd als er eens een thalys ergens tekort is....soms ook gewoon een 13 met I11 als vervanging...ze rijden toch niet op een HST traject...

mvg Wim

ERVIN

#297
"onze" I11'en kunnen we natuurlijk ook in een goederentrein hangen h? , hier in de bocht van Ekeren.



En even later in de andere richting een Reeks 20 met opnieuw een I11 in een gemengde goederentrein.



En warm is het voor iedereen , dus ook voor de treinbestuurders...



En voor het eerst in het " echt" mogen aanschouwen , de befaamde Volvo-trein , let op de speciale wagons , rechtstreeks uit Zweden..






Gerolf

#298
Hebben ze in Zweden gespecialiseerde graffitisten [?] [}:)] [:D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

#299
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Hebben ze in Zweden gespecialiseerde graffitisten [?] [}:)] [:D] [;)]



De spuitbussen vind je in de IKEA-catalogus onder de naam KL?DDER. [:)]
Always be modelling!