Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Gerolf

#270
Ik twijfelde ook even, vooral omdat ik op het TMM-forum deze gezien had:


Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

#271
Amai... een serieus diorama precies ?? of is dit een deel
van een complete baan. Lijkt super gedetailleerd en ook echt.
mvg,
Paul(ogic)

ToThePoint

#272
De foto van Gerolf is modelbouw. De multiplex is duidelijk te zien.
Soms is echt van modelbouw moeilijk te onderscheiden.
Deze is duidelijk modelbouw, maar nog niet af.
De boom aan het water is geen schaalmodel. Die heeft precies in een koker gegroeit. Raar zicht ?
Dat is te zien aan de weg bovenop de brug. Geen wegmarkering en geen verlichting.
Echter is het wel SUPER gemaakt.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

conducteur

#273
En de wereld staat nog altijd niet op een workmate van Black & Decker[;)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

#274
http://www.youtube.com/watch?v=qFE8nmKpmXY
Werktrein in Overpelt - interessant filmpje [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

#275
..Daar kun je al eens machine tegen zeggen!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

eric

#276
vorig jaar life bezig gezien, plus hetgene dat er voor en achter komt op lijn 12

conducteur

#277
Ik heb onlangs een onderstopper op de kusttram bezig gezien, maar denk dat dat een mier is in vergelijking met die machines...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

#278
Voor velen onder ons is Antwerpen Centraal dagelijkse kost. Voor mij was het ongeveer 25 jaar geleden. En eerlijk gezegd, het is er niet mooier op geworden met die centrale put, maar wel indrukwekkend. Dit heb ik dus gezien vandaag...














... en dan weer naar huis...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

#279
Ik vind het afschuwelijk, ze hebben het daar weer eens moeten verp*******en.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

#280
"Afschuwlijk" vind ik vrij overdreven. Het blijft toch een van de meest imposante stations van Belgi?, vind ik. Ik heb er in elk geval nog een paar idee?n gevonden voor mijn toekomstige baan (vb die hydraulische of pneumatische buffers uit 1904, lijken me ook passen voor oud Brussel-Noord kopstation)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

#281
citaat:
Geplaatst door conducteur

Ik vind het afschuwelijk, ze hebben het daar weer eens moeten verp*******en.



Ik weet niet wat jij dan mooi vindt , zou ik wel eens willen weten , persoonlijk is Antwerpen-Centraal een kathedraal voor mij , als je echt naar de details gaat kijken , dan zal je zien dat ze van een oud station iets h??l mooi hebben gemaakt , maar smaken verschillen zekers h?.[;)]

conducteur

#282
Ze zijn er goed in geslaagd om van een oud station een verprutst station te maken:
Dat die ingenieurs een put in hun eigen tuin graven!!! Daarboven kunnen ze dan mooi een hypermoderne overkapping plaatsen dat totaal niet past bij een pracht van een station uit begin 1900.
http://www.westerstrand.be/pictures/cms1/Time/fotosbelgie/Centraal%20Station%20Antwerpen.jpg
Dat past toch niet bij elkaar?
Dat gat
http://www.fab-arch.be/docs_archives/duj-002a-a-centraal.jpg
Is totaal geen gezicht, en dan plaatsen ze er een knalrode bakstenen muur tegen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

#283
Negatief doen is natuurlijk erg gemakkelijk.
Die put was nodig om de broodnodige noord-zuidverbinding te maken. Als ze hem hadden afgedekt had men onderaan constant met kunstlicht gezeten.
De combinatie van oud en nieuw vind ik vrij geslaagd. Het lager gedeelte in de oude stijl opbouwen had ook mooi geweest, maar de kostprijs zou enorm geweest zijn.

Maar antwoord eens op Erwin zijn vraag: Wat vind jij w?l mooi [?] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

#284
Ikke vind zen baan schoon, had de koets bij om ze in te laten maar Erwin liet ze nie gaan.
Was wel bijna met zijn twin center weg, gelukkig viel den euro bij ons beide tegelijk.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI