Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

evan

#1650
citaat:
Geplaatst door Binco

Even een vraagje voor de spotters,

Maakt de NMBS morgen ook de brug of niet?
Anders trekken we er morgen nog eens op uit met de camera ... [:)]

[:)][;)]



Tucrail in alle geval wel[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

chef garde

#1651
citaat:
Geplaatst door Binco

Even een vraagje voor de spotters,

Maakt de NMBS morgen ook de brug of niet?
Anders trekken we er morgen nog eens op uit met de camera ... [:)]

[:)][;)]

Vandaag 30 april geen brug, morgen 1 mei wel zondagsdienst.

Binco

#1652
Gisteren dan toch gaan spotten,



De rest zijn filmpjes en zijn hier te vinden.

[:)][;)]

conducteur

#1653
Inspiratie voor een havenbaan, Evan?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

#1654
citaat:
Geplaatst door conducteur

Inspiratie voor een havenbaan, Evan?



Gewoon een uitstap als herinnering aan mn overleden stiefvader.  Het was dit weekend 4 jaar geleden en hij werkte op de sleepboten[:)]

Maar de haven inspireert altijd[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Bruno

#1655
Afgelopen vrijdagmiddag en avond op het station van Brussel Zuid:


NMBS 1351 trekt P-trein 8602 van Brussel-Zuid naar Jemelle met een stam M5 rijtuigen waarvan het stuurstandrijtuig voorop zit.

P-trein 8902 naar Oudenaarde getrokken door de 1181 met een stam M4 rijtuigen.

Trein 1715 uit Qui?vrain naar Luik-Guillemins bestaat uit een bijzondere samenstelling; helaas op de foto niet te zien, maar middenin de trein zat ook nog een stuurrijtuig.

Piekuurtrein 8903 met ruim een halfuur vertraging onderweg naar Oudenaarde vanuit Schaarbeek, getrokken door de 1191 met gerenoveerde M5 rijtuigen, vorig jaar reedt deze trein nog met de fraaie bordeaux-rode M5 rijtuigen. De vertraging werd veroorzaakt door een persoon op de sporen bij Brussel-Centraal

Beneluxtrein 9241 reedt met ruim drie kwartier vertraging naar Amsterdam Centraal met de Olympische-beneluxstam, getrokken door de 2816.

Intercity 4537 gereden door de 2727 met een M5-stam met eveneens een halfuur vertraging naar Charleroi-Sud.

De NMBS 1181 met M4 rijtuigen van Schaarbeek naar Oudenaarde als P-trein 8906.

TGV stel 4524 naar Lyon-Perrache vertrekt van Brussel-Zuid.

NMBS 2005 is zojuist aangekomen met IC 90 bestaand uit SBB-rijtuigen en ??n I6-rijtuig uit Z?rich Hb en wordt nadat iedereen is uitgestapt afgevoerd naar Vorst. De B-technics 7753 zal de internationale trein 's-nachts afslepen.

IC 1919 vanuit Moeskroen naar Schaarbeek met M4 rijtuigen geduwd door de 2125.

IC 1942 vanuit Schaarbeek naar Moeskroen, getrokken door de 2102.

De NMBS 2004 trekt 1x I6, 1x I10, 2x I6 en 2x M5 als personeelstrein om 21:37 naar Vorst.

DB-ICE 4601 komt met 20 minuten vertragin aan vanuit Frankfurt Hbf in Brussel Zuid.

NMBS 2125 met een sleep M4 rijtuigen als Intercity 1943 vanuit Schaarbeek naar Moeskroen.

Ruim een half uur nadat Beneluxtrein 9264 getrokken door de NMBS 2801 op Brussel-Zuid is aangekomen, wordt deze afgesleept door de B-Technics 7743; deze treinen zullen immers niet dezelfde dag meer retour Amsterdam gaan.

De nog niet zo oude 1826 met M6 rijtuigen onderweg als IC 1743 van Luik naar Saint-Ghislain.

Keruig op tijd komt IC 96 om 22:51 uit Chur aan op Brussel Zuid, getrokken door de NMBS 2006. De machinist heeft echter haast en de frontseinen worden helaas voor stilstand al uitgezet.

De laatste Beneluxtrein van de dag, de 9268, komt om 22:42 aan op Brussel-Zuid. Deze trein bestaat uit de NMBS 2803 en ??n van de twee ?BB stammen.

IC 96 met de NMBS 2006 wordt om 23:10 door de B-technics 7753 afgesleept, om de volgende dag in de middag weer terug te rijden naar Chur.

Bruno

#1656
Op 28 april 2012 reedt de TSP hun 144e rit met als thema "Adieu HLE 12".

Bruxelles-Midi / Brussel Zuid

Een speciale trein gereden door Mercia Charters voor een Engels gezelschap. De rit gaat vanaf Brussel-Zuid via Brussel Nationaal Luchthaven naar Hasselt en wordt op Brussel voorgebracht door de 5166. Rechts zie je de EuroCity 91 met de NMBS 2004 vertrekken naar Chur.

Aan de andere kant van de trein, bestaande uit K1 rijtuigen, zit de NMBS 2810 welke slechts over 3 stroomafnemers beschikt.

De NMBS 1206 met TSP-rit 144 "Afscheid van de locomotieven van de reeks 12" waar ik ook mee zal gaan staat ruim voor tijd op spoor 14 gereed.
Manadje / Manage

Nadat uit Brussel-Zuid vertrokken is als trein 18012, wordt de eerste fotostop gehouden in Manage terwijl de trein langs het perron staat. De rit wordt gereden omdat de Reeks 12 sinds December 2011 geen vaste diensten meer heeft, en binnen korte tijd zal gaan verwijden uit dienst bij de NMBS.
God?rvile / Godarville

De volgende stop wordt gehouden in Godarville, een pittoresk Belgisch dorpje m?t treinstation.
Tergn?e

Vervolgens ging de reis naar Tergn??, alwaar de trein, bestaande uit 1 I6 A-rijtuig in Memling kleurstelling, de Bistrowagen en 2 I6 A-rijtuigen met uiteraard de 1206 op kop, wederom op de foto gezet kon worden. Alle rijtuigen waren eerste-klas, het comfort was dus de gehele dag prima! Op de achtergrond is nog net de vroegere steenkoolmijn van Roton te zien.
Lustin

De volgende fotostop was in Lustin, net voorbij het station. Ook hier stond dankzij de Nederlands en Frans schreeuwende man met megafoon iedereen weer snel op zijn plek om een foto te nemen, en konden we binnen 5 minuten weer verder.
Gendron-Celles

In Gendron-Celles hadden we een bijzonder stop; we mochten namelijk uitstappen ?n de tunnel. Nu moet je weten dat de tunnels in Belgi? geen verlichting hebben, en ook een niet al te best looppad, dus moest je dubbel zo goed opletten.  Vervolgens werdt de trein iets verder gereden zodat iedereen deze op de foto kon zetten.
Thanvill? / Thanville

Van tunnel naar viaduct; de reis ging verder naar Thanville alwaar de trein op dit viaduct geplaat kon worden in het zeer fraaie landschap van de Belgisch Ardennen.

Dezelfde locatie als de vorige foto, maar net iets meer frontaal genomen.

De volgende fotostop was iets meer dan een kilometer verder op deze heuvel; ik bleef me erover verbazen hoeveel er in Belgi? mogelijk is wat in Nederland niet zou kunnen; een stop op de vrije baan van een ruime 10 minuten, uitstappen en de sporen overlopen. Veel mensen op de omliggende wegen stonden dan vaak ook vreemd te kijken!
Graide

Door naar de volgende stop, Graide. Daar kon de trein met deze boomstammen als fotomotief op de plaat worden vastgelegd.
Nay?m? / Naom?

De reis ging verder naar Naom?, alwaar de trein in dit weiland gefotografeerd kon worden. Het lot van de locomotieven van de Reeks 12 is nog onbekend, er wordt gespeculeerd over verkoop aan Oostblok-landen, maar ook over inzet binnen Belgi?, maar niet door de NMBS.
Sint-Med?d / Saint-M?dard

Saint-M?dard, de volgende fotostop!

Na zo'n 100 meter lopen kon ook de NMBS 1334 met containertrein geplaat worden door de liefhebbers.
Floravile / Florenville

Omdat de 1206 een klein technisch probleempje had een extra fotostop, vlak na het station van Florenville.
Sa-Vins?-Belfontinne / Saint-Vincent-Bellefontaine

De volgende stop was op dit landweggetje in St-Vincent-Bellefontaine
Vierton / Virton

Virton, het meest zuidelijke punt wat we met deze rit zullen bereiken. De stop was hier op het emplacement.
Arlon / Aarlen

Vervolgens werd koers gezet naar Arlon, het punt wat het dichtst bij Luxemburg ligt wat we met deze rit zullen bereiken. Hier werd gewacht op de EC 90 "Vauban", welke met zo'n 10 minuten vertraging reedt, zodat deze beide Belgische machines gefotografeerd konden worden. Beide machines zullen niet al te lang meer bij de Belgische spoorwegen rijden.

Ook deze foto kon nog gemaakt worden in Arlon, met op de voorgrond het speciaal voor deze rit vervaardigde koersbord.
Stockem Formation / Stockem Vormingsstation

Op het oude vormingsstation van Stockem kon onze trein naast de nieuwe Desiro 08011 worden gefotografeerd.
M?li? / Mellier

In Mellier werd de laatste (extra) fotostop gehouden.
Bruxelles-Midi / Brussel Zuid

Met alleen stops in Ciney, Namen, Leuven en Brussel-Noord werd koers gezet naar Brussel-Zuid, alwaar we keurig op tijd aankwamen om 21:17. Aldaar konden nog wat avondopnames worden gemaakt.

Door de 6077 werden de rijtuigen afgesleept naar Schaarbeek, de 1206 was al eerder vertrokken richting het Zuiden.

doomslu

#1657
Mooie fotoreeksen, Bruno! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

railman56

#1658
bedankt voor de mooie en leuke foto's. dat moet zowaar een onvergetelijke dag voor de liefhebbers geweest zijn.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Bruno

#1659
Dat was het zeker Marc!

En om de fotoreeks compleet te maken; op 30 april reedt de NVBS, zoals gebruikelijk, hun Koninginnedagrit. De rit ging dit keer per TEE naar Duitsland, via Linz am Rhein naar Mainz. Omdat ik nog nooit een TEE op de foto heb, en ik gewoon weer eens zin had om een dagje Duitsland in te gaan heb ik deze TEE trein op diverse locaties gefotografeerd.

Venlo

Ruim voor tijd komt de 103 235-8 Venlo binnen met de TEE rijtuigen, direct wordt de loc omgelopen.

Keurig op tijd vertrekt de 103 235-8 met de TEE rijtuigen, waaronder de aussichtwagen en speisewagen, onder treinnummer 91310 naar Linz am Rhein. Links zien we Veolia stel 202 met Floriade-reclame als 32232 naar Nijmegen, in het midden staat trein 20075 van de Eurobahn met de ET 7.07 en ET 6.02. De laatste twee treinstellen hebben een kwartier in Kaldenkirchen stil gestaan, en gingen eerst naar de goederensporen in Venlo, om vervolgens met een ruim half uur vertraging langs het perron te komen rijden. Hierdoor ging mijn plannetje om de TEE in Kaldenkirchen te platen niet door.
Linz am Rhein

Stipt op tijd komt de 103 235-8 met de TEE rijtuigen als trein 91310 naar Mainz langs.

Tot slot de RB 12519 met DoSto-wagens geduwd door een 143 van Rommerskirchen naar Koblenz Hbf
Remagen

Vervolgens ben ik naar Erpel gereisd, en heb daar de veerpont naar Remagen genomen, na een bezoekje aan de plaatselijke Mac stond ik weer op het station. IC 137 met de 101 004-0 met de reclame-slogan "Unsere Z?ge schonen die Umwelt" en "Unsere Preisen schone Ihren Geldbeutel" Koblenz Hbf naar Emden Hbf.

RegionalExpress 10528 van Koblenz Hbf naar Emmerich met de 146 004-7 en DoSto-wagens.

De 101 065-1 rijdt met ?BB rijtuigen als IC 118 Salzburg Hbf - M?nster Hbf.

Iets te vroeg passeert de NVBS-rit met de 103 235-8 en de TEE-rijtuigen als trein 91310 naar Venlo, omdat deze iets te vroeg is wordt er nog even gewacht voor het sein in Remagen.

Tot slot een EuroCity, de EC 6 "L?tschberg" van Chur naar Hamburg-Altona getrokken door de 101 031-3 met Zwitserse rijtuigen.
M?nchengladbach Hbf

Een fraaie line-up; BR 422 564-5 als S 8 naar Hagen Hbf, een BR 423 die zojuist is aangekomen als RE 10824 uit Koblenz Hbf en de ET 6.02 en ET 7.07 van de Eurobahn als trein 20092 naar Venlo.
Rotterdam Centraal

In Duitsland ging alles op het spoor goed, maar de NS moest het weer geweldig verprutsen, waar ik eigenlijk om 0:11 in Zwijndrecht moest zijn, werd dit 1:30 door een omreis via Rotterdam... Daardoor kon ik nog Speno RR 16 MS-4 op Rotterdam Centraal op de foto zetten.

NS HiSpeed 186 144 en de 186 236 met daartussen een Fyra stam stond opgesteld op spoor 10.

3 Mei 2012
Vanochtend zag ik dat er in de beneluxtrein weer eens Belgische rijtuigen reden, vanmiddag maar een poging gedaan om ze te platen;

Zwijndrecht

De DBS 1613 met een keteltrein naar de Kijfhoek.

En de beneluxtrein waar ik op hoopte; de NMBS 2835 met I6 rijtuigen, waarvan ??n in Memling-kleurstelling als trein 9241 naar Amsterdam Centraal. Een aantal reizigers zullen zeer comfortabel hebben gereisd, het waren namelijk eerste-klas rijtuigen. De overige reizigers zullen zeer oncomfortabel hebben gereisd; het waren namelijk maar 4 rijtuigen middenin het spitsuur...

4 Mei 2012
Zwijndrecht

ERS 189 290 met Frenkendorf-shuttle 42674 naar de Waalhaven Zuid.

DBS 6425 "Chris" met 3 wagens aanvoer voor Dordrecht Industrie, waarvan 1 wagen met tankcontainers.

Net zoals gisteren reedt beneluxtrein 9241 met Belgische rijtuigen, gelukkig dit keer wel iets verlengt, maar nog steeds met een scheve eerste/tweede-klas verhouding; getrokken door de NMBS 2834 zijn 2 I6-B rijtuigen en 4 I6-A rijtuigen onderweg naar Amsterdam.

Gerolf

#1660
Enkele foto's vanuit Schotland:


Station "Edinburgh" wordt volop verbouwd


Veel enkelsporige lijnen, bijna uitsluitend diesel


De brug waar de "Hogwarth Express" van Harry Potter op gefilmd werd


In Dufftown, met Glenfiddich het hart van de whiskystreek, rijdt een museumtrein met een originele naam...


In Aviemore, in de Craingorms, een andere museumlijn onder stoom ...


... en ze hebben nog veel gerief om mee te knutselen ...


In het "hooggebergte" (nu ja - 1300m) een cable-car baantje naar het ski-oord


De beroemde brug over de "firth of forth", terug in de buurt van Edinburgh

Nog meer foto's: http://meb.gerolf.be/home/foto/nvakantie.htm
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vanmiegroet

#1661
en viel het mee met het weer?
wel mooie foto's, je bent toch wel meegereden met zo'n diesel?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

#1662
Anderhalve dag regen van de 10 -> niet slecht, mijn gedacht [8D]
Niet met een diesel, maar wel met een stomertje meegereden [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

#1663
Die brug ziet er prachtig uit,alvast een voorproefje wat ik over een maand te zien krijg.[8D]

Davy

#1664
Ik heb eergisteravond (donderdag 10mei) rond 19uur in stad Landen een reeks 13 gezien met liefst 16 rijtuigen, dacht dat er een paar I5'en bij waren. ze hadden allemaal ongeveer dezelfde kleuren. Nog iemand deze gezien of wel op foto staan!?