Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

conducteur

#1605
@Evan: zoeken ze bij tuc-rail geen jobstudenten 16+[:o)]? Toffe job heb je[:p]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

#1606
Sinds men aan de ringlijn rond Antwerpen werkt, kom ik niet meer langs antwerpen-oost, -dam en schijnpoort met de trein.
Leuk om dan eens foto's te zien van de "huidige toestand" [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#1607
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Sinds men aan de ringlijn rond Antwerpen werkt, kom ik niet meer langs antwerpen-oost, -dam en schijnpoort met de trein.
Leuk om dan eens foto's te zien van de "huidige toestand" [8D]



Volgend weekend en paasweekend gaan er werken door qua aanpassing bovenleiding en dan zal ik nog ns reporter spelen[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Bruno

#1608
@evan: leuke foto's!

Loenersloot

Een SLT-VI als Sprinter 4057 naar Rotterdam, de schapen en lammetjes maakt het allemaal niets uit; zij staan lekker in de wei te grazen.

En met een kleine vertraging van 5 minuten passeert de EETC 1254 met 5  BahnTouristikExpress rijtuigen onderweg als trein 87717 naar Emmerich.
Amsterdam Holendrecht

Metrostel 86 van de GVB naar Gein terwijl ik een kwartiertje moest wachten op mijn trein.

Het oudere stel met het nummer 13 ging eveneens naar Gein.
Zwijndrecht

Beneluxtrein 9245 met de NMBS 2836 op kop naar Amsterdam.

ratje

#1609
Een paar foto's van het Station in Goes



Moest snel gaan want had geen trein meer verwacht [:0]





trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

OMC

#1610
Wat foto's mijn kant:


Crossrail DE6310 met containers naar Duitsland, triestig weer toen overigens (01-03-2012)


De IR naar Turnhout met de M6-stuurstand op kop (begin weer niet over die "bulten" h? ...[}:)]) op 15-03-2012


De nieuwe seinen achter de Luchthaven in Deurne zijn eindelijk in dienst sinds begin maart, de oude seinen (lees: 4 seinpalen) bleven nog een tweetal weken overeind om daarna genadeloos doorgeslepen en afgevoerd te worden. Vanaf de Krijgsbaan tot station Antwerpen-Berchem zijn er nu 5 secties van ongeveer 600m ipv 3 secties, capaciteitsverhoging heet dat.


In de goederen- en reizigersdienst zijn ze op 1 hand te tellen, maar maandag had ik het geluk om de reeks 23 aan te treffen als voorspan van de B-Telecom meettrein die metingen was gaan uitvoeren tussen Schaarbeek en Zandvliet. De 2343 en de 2314 zijn duidelijk aan de laatste dagen van hun carri?re bezig, want vooral die laatste begint er erbarmelijk uit te zien. Zo'n week geleden is ook de eerste "schroottrein" met 14 locs reeks 23 naar Monceau vertrokken om er uiteindelijk bij sloper Keyser in Courcelles te belanden. Bij het minste defect aan een loc van de reeks 23 vliegt die aan de kant met het gekende lot. Foto gemaakt op 26-03-2012


En dat je niet alleen met graffiti boodschappen op treinen kan achterlaten, zie ik vaak. Al was dit de meest ludieke slogan die ik sinds lang gezien heb op een loc ... [:D]


En tot slot de trein waar er op dit forum reeds over gepraat werd: onze enige nog functionele stoomlocomotief (buiten de verenigingen dan) mocht op 28-03-2012 haar eerste rit van het jaar 2012 rijden, het betrof een rodagerit tussen Schaarbeek - Brussel-Noord - Jette - Brussel-Noord - Lier - Aarschot - Vilvoorde en tot slot opnieuw Schaarbeek. Onderweg naar Berlaar stond er hier en daar al een fotograaf te wachten in het heerlijke lentezonnetje. Na goed 3 kilometer wandelen vanaf het station had ik mijn stekje gevonden en werd ik zowaar nog door een medefotograaf vergezeld, perfect volgens de dienstregeling kwam loc 29.013 voorbijgereden met 3 M2-rijtuigen aan de haak richting Aarschot. Frappant dat een oude stoomloc w?l volgens dienstregeling kan rijden en de modernste locs daar de nodige moeite mee hebben? [8D] Foto genomen te Berlaar op 28-03-2012.

Tot de volgende! [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Driesel

#1611

Door de zomertijd is de 44550 K?ln Gremberg - Zeebrugge weer te fotograferen in het zonnetje.
Gisteren werd de tractie voorzien met de 2804; foto genomen op het Duitse net te K?ln - Ehrenfeld:



Groeten,

Dries

evan

#1612
Weeral leuke foto's heren[;)]

Hier nog ns een kleine bijdrage van tijdens de werken door...

Infrabels werkpaardjes:




Een zicht op de installatie om railstaven te laden: CWI Schaerbeek


De ECTS Motorwagen:




En dan op weg naar huis deze nog zien staan:




Groeten en tot de volgende[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

#1613
I love it!![:X]

chef garde

#1614
Ergens in een depot in Oost-Vlaanderen vind je 2 Desiro's die al goed ingesmeerd zijn met graffitti.

B-Cargo

#1615
Info m.b.t. de reeks 23: hun einde nadert met rasse schreden:
er zijn er nog 12 in dienst van depot Antwerpen en 4 van Kinkempois (opdrukdiensten) Als je er nog wilt fotograferen moet je snel wezen!!
Groetjes,

dgrr57

#1616

ERVIN

#1617
Toffe spottersdag gehad vandaag , erg veel gezien , maar dit was natuurlijk de klap op de vuurpijl , erg zeldzaam in het antwerpse , de geladen dolimetrein van Hermalle-sous-Huy naar Veendam (NL). Normaal rijdt die trein via Vis? en Maastricht, maar door werken op die lijn ging de trein vandaag via Antwerpen en Roosendaal naar Veendam. De loc is de MRCE 653-05 die geleased wordt door Railtraxx (bedrijf van Ronny Dillen, mede-oprichter van het toenmalige DLC samen met Jeroen Lejeune). De trein zelf rijdt onder de naam van HUSA Transportation. De MRCE 653-05 reed tot begin januari nog voor Trainsport/Rurtalbahn in Belgi? alvorens deze een kastrevisie kreeg waarbij de fronten de witte kleur meekregen.





Mijn dank gaat dan ook uit naar mijn collega-spotter voor de verkregen informatie. [;)]

Bruno

#1618
Helmond Brandevoort

De Railpool 186 103 met de HTRS Busto-Shuttle 40200 naar de Waalhaven

De SBB 186 108 met de Frenkendorf-Shuttle naar de Waalhaven
Helmond Brouwhuis

De ERS 189 208 met containertrein
Eindhoven

De NSR 1734 met CityNightLine 447 naar Warszawa met wagens naar Kopenhagen, Praha, Moskou en Minsk

evan

#1619
Nog wat werkpaardjes[:)]







Groeten,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.