Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Bruno

#1590
In een poging het nieuwe DDZ/NID te filmen ben ik op maandag 27 februari 2012 afgereisd naar Den Haag Centraal. Helaas ging het niet volgens plan en reedt het DDZ niet, daarom maar wat foto's van het DD-AR gemaakt, wat binnenkort immers zeldzaam gaat worden!
Den Haag Centraal

Het materieel voor zowel trein 2628 als trein 2630 wordt voorgerangeerd vanaf de Binckhorst in de vorm van de 1702 + 7464 en 1714 + 7462

De 7464 geduwd door de 1702 vertrekt naar Amsterdam Centraal als trein 2630

In de Randstadrail reden diverse zilveren RET SG3 stellen mee. Zo rond half 12 vertrokken SG3 5612 en een onbekende RSG3 naar Rotterdam

OMC

#1591
De voorbije weken mocht ik ook nog eens buiten:


De "klazen" zijn nog steeds mijn lievelingen en als het werkschema het me toelaat ga ik ze graag nog eens opwachten om ze bezig te horen op de kleine helling aan de luchthaven van Deurne. Met deze MSC-trein, op dinsdag en donderdag sinds april 2011 als extra slagen naar Weil-am-Rhein (D) in het leven geroepen door rederij MSC, is er een mogelijkheid om hier zo'n lange containertrein van Crossrail te fotograferen in het middaglicht.


En af en toe zie je hier leuke dingen, deze 6304 van Infrabel (zone Gent) gaat als losse loc in de richting van Mechelen, wellicht onderweg naar Merelbeke.


Zolang de reeks 20 nog rondrijdt, moet je ze nog fotogaferen. Ook zo'n middagtrein is deze trein naar Monceau-Formation, in 90% van de gevallen nog met een T20.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Bruno

#1592
Barendrecht Vork

De HGK G2000, 752 met D?Ko-shuttle naar D?sseldorf en K?ln

DBS 189 100-1 en soortgenoot met containertrein richting de Waalhaven

Captrain 186 149 als Losse Loc richting de Kijfhoek over linkerspoor

De 189 089-6 met vertraagde Verona-shuttle, eveneens over linkerspoor

189 072-2, die ooit een 1000 meter lange goederentrein trok, herkenbaar aan het opschrift GZ1000, is onderweg met een containertrein die deze lengte niet eens benadert naar de Waalhaven
Zwijndrecht

Als afsluiting komt de 186 181-4 langs met de Busto-Shuttle van HTRS naar de Waalhaven zuid.

ERVIN

#1593
Knappe foto's mannen.[;)]

Dirky

#1594
op de foto's van Bruno - knappe foto's trouwens - zie ik een trein op het linker spoor rijden en dan eentje rechts?
Hoe komt dat?

Bruno

#1595
Dirky: Normaal gesproken rijdt men op die lijn rechts, de Captrain 186 ging echter naar de IJselmonde wat alleen via het linker spoor is te bereiken. Omdat de Verona-Shuttle al in aantocht was heeft men deze eveneens via het linker spoor geleid.

Hierbij nog wat foto's van vandaag:

Zwijndrecht

De NMBS 2836 trekt trein 9233 van Brussel Zuid naar Amsterdam Centraal, de ICR stam achter de loc is bestickerd ter gelegenheid van de Olympische Spelen 2012 in Londen, en wordt vandaag voor het eerst ingezet

De rijtuigen zijn fraai bestickerd, en om eerlijk te zijn vind ik ze mooier dan de normale Fyra kleurstelling

DBSRN 6428 met containertrein naar de Kijfhoek

Ook de rode 1612 van DBSRN komt langs met een keteltrein naar Sittard terwijl twee SLT's onderweg zijn als Sprinter naar Den Haag Centraal

HTRS 1507 sleept een containertrein richting de Kijfhoek en verder

Bruno

#1596
"Van Leeuwen Buizen" in Zwijndrecht wordt al geruime tijd niet meer via het spoor bediend, en sommige hadden zelfs de hoop al definitief opgegeven er ooit nog spoorvervoer te zien. Ondanks dat bleef het spoor gewoon in onderhoud, zo werd er afgelopen jaar op het kleine emplacementje ??n spoor verwijderd, en een wissel vernieuwd. Daarna bleef alles behoudens twee excursieritten weer rustig, tot afgelopen week; woensdag 7 maart 2012 om 8:20 reedt een 6400 met twee rongenwagens beladen met buizen de stamlijn op, om een ruim half uur later weer los terug te keren. Wat gebracht wordt, moet ook weer opgehaald worden, en op vrijdag 9 maart 2012 werden de twee wagens, weliswaar leeg, weer opgehaald.

Zwijndrecht

Tien over half elf komt de 6433 "Han" van DBS de stamlijn van Zwijndrecht oprijden, nadat verreweg de drukste, en tevens enige beveiligde, overweg over de Karel Doormanlaan is gepasseerd wordt er over de dijk koers gezet naar Van Leeuwen Buizen. Op de foto is de loc zojuist onder de Brugweg doorgereden.

Nadat de twee rongenwagens opgehaald waren bij Van Leeuwen Buizen, werd weer koers gezet naar de Kijfhoek, hier passeert de trein het wissel ter hoogte van de Noordweg, het wissel geeft aansluiting naar Hercules en Epenhuyzen, bedrijven die al lange tijd geen spoorvervoer hebben gezien.

Het emplacementje langs de Kreekweg wordt gepasseerd, bij aanvoer van wagens wordt het tweede spoor gebruikt om de loc om te lopen, om zo de wagens geduwd te kunnen plaatsen.

Ook Tata Steel aan de Lindtsedijk wordt gepasseerd, helaas kent dit bedrijf in Zwijndrecht geen spoorvervoer.

De brede inrit van de Oudemaasweg wordt gepasseerd, links zien we het kantoor van Van Leeuwen Buizen, het logo met het wapen en de twee leeuwen is op diverse plaatsen in Zwijndrecht terug te vinden, zoals een grote lichtreclame op appartementencomplex Meerdervoort. Een verwijzing hiernaar is ook te vinden in Rotterdam Noord; op het complex Abtshove staat dezelfde lichtreclame, met een pijl wijzend in de richting van Zwijndrecht. Dit gebouw is vanuit de trein te zien op de spoorlijn tussen Centraal en Noord.

Na een stukje natuur met op de achtergrond de "Grote brug" is de trein bijna aangekomen bij de aansluiting op het hoofdspoornet, nog ??n overweg en een helling omhoog en de rit naar de Kijfhoek kan aangevangen worden.

Voor zover mij bekend is, was dit helaas een eenmalig transport. Uiteraard hoop ik dat dit in de toekomst vaker gaat rijden, want het blijft leuk, stukjes spoorweg zoals deze.

evan

#1597
Leuke fotos Bruno[;)]

Voor de ge?nteresseerden...

Vanaf woensdag rijdt er elektrische tractie op de nieuwe lijn L25N.  (Diabolo)

Deze nacht is de bovenleiding in dienst geplaatst.  Lange nacht[|)]gehad.

Ik heb dit enkel maar ergens tussendoor gelezen, maar ik geloof dat het loco 1341 zou zijn die de testritten gaat rijden, maar daar ben ik niet zeker van.  

Grts[|)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OMC

#1598
Bedankt om ons dat te laten weten Evan, ook weer iets leuks om in de gaten te houden [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Bruno

#1599
Omdat er vandaag het ??n en ander aan leuk materieel langs zou komen heb ik een bezoekje gebracht aan de Wieldrechtse Zeedijk in Dordrecht.
Dordrecht Zuid

NMBS 2838 met ?BB rijtuigen rijdt trein 9248 naar Brussel Zuid

Met +20 passeert de EETC 1254 met 5 BahnTouristikExpress rijtuigen aan de haak als trein 87716 Watergraafsmeer - Venlo

DD-AR in trein 2161 naar Vlissingen

Deze ICRm stam geduwd door de 1738 rijdt Intercity 1961 naar Venlo

De 2834 van de Belgische spoorwegen trekt Benelux-stam 4737 met Olympische bestickering als trein 9252 naar Brussel Zuid

En toen doken deze 3 plan-v's op, wat de trein en/of bestemming was heb ik nog niet kunnen ontdekken

RRF loc 22 sleept een Unimat van de BAM na verrichte arbeid van Leeuwarden naar Den Bosch als trein 57406

De 1749 van NS Reizigers passeerde als Losse Loc

Ook de SBBCD 186 108 passeert als Losse Loc richting Venlo

Bruno

#1600
Vandaag nog eens een poging ondernomen om de eerste reizigerstreinen gereden met DDZ te fotograferen, dit maal met beter resultaat!
Leiden Centraal

NMBS 2836 met ?BB-stam in trein 9240 naar Brussel Zuid
Nieuw-Vennep

Trein 2653 naar Den Haag Centraal wordt nog gewoon gereden met DD-AR

Een half uur later passeren de DDZ stammen 7538 en 7529 als trein 2655 eveneens naar Den Haag Centraal, het is even wennen, maar het ziet er zeker niet slecht uit
Den Haag Centraal

Na aankomst op Den Haag Centraal van trein 2655 worden beide DDZ's weer afgerangeerd naar de Binckhorst

Bruno

#1601
Barendrecht Vork

De 186 187-1 met groot METRANS opschrift en Praag-shuttle 43308 naar de Waalhaven zuid
Waalhaven

Shunter loc 301 sleept de ERS 189 286 uit de Shunter werkplaats aan de Albert Plesmanweg

De DBSRN 6426 mocht vandaag diverse wagens op gaan halen aan de oostzijde van de Waalhaven, op de foto is de loc onderweg langs de Waalhaven Noordzijde naar Metaal Transport B.V. om aldaar 1 lege Luxemburgse wagen van het type Ks op te halen

Nadat deze wagen is opgehaald wordt weer naar het kleine emplacement langs de Waalhaven Oostzijde gereden

Vervolgens gaat het geduwd naar de Kesterenstraat om wagens op te halen bij Rhenus Logistics B.V.

Nadat men bij Rhenus enige tijd moest wachten op een mannetje van de ANVD die de poort kwam openen, werden de wagens opgehaald. 3 lege rongenwagens en 4 beladen met aluminium blokken

Op een rustig tempo wordt via het emplacement weer naar de Waalhaven gereden

De laatste overweg over de Jan Olieslagersweg wordt gepasseerd, en de trein staat weer op de Waalhaven. Nadat het personeel een pauze heeft genomen zal bediening van de Heijplaat volgen.

evan

#1602
Weeral een knappe reportage[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Powered By Diesel

#1603
Afgelopen donderdag volop genoten van het lentezonnetje.
Hieronder de meegebrachte buit:

































running on heavy fuel

evan

#1604
Hoi grootspoorliefhebbers[;)],

Ik ga ook nog ns een kleine bijdrage leveren.  Deze foto's zijn tussendoor genomen tijdens het werk.  Het zijn wel fotootjes met een zaktoestelletje en soms ook met wat tegenlicht.

Ik hoop binnenkort wat meer tijd te hebben om ns deftige foto's te maken, maar ik ben nu eenmaal niet op vakantie tijdens m'n werk[8D]

Een Ruhrtalbahn G2000 die een frontwissel maakte aan Antwerpen Scijnpoort:


Een class 66 van Ruhrtalbahn passeerde over het Albertkanaal te Merksem.


Het meeste personen vervoer verloopt nu via L4 voor de voorbereidende werken niet te hinderen.  


Deze bruggen gaan vervangen worden ter vernieuwing en het verbreden van het Albertkanaal onder de bruggen.


Terwijl ik langs het spoor "buiten dienst" liep passeerde de ene trein na de andere[:p]




Op weg naar huis nog ns langs "Sati" gereden:




Dan nog wat werkpaardjes:










En nog ne leuke:


Nu het lijkt misschien dat ik op vakantie ben, maar neem maar van me aan dat ik m'n job zeer serieus neem[^][:)]
Wel is het zo dat ik ze graag uitoefen deze job en ben er best fier op[;)]

Tot later[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.