Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

D_Loc

#1665
citaat:
Geplaatst door Union Pacific

Ik heb eergisteravond (donderdag 10mei) rond 19uur in stad Landen een reeks 13 gezien met liefst 16 rijtuigen, dacht dat er een paar I5'en bij waren. ze hadden allemaal ongeveer dezelfde kleuren. Nog iemand deze gezien of wel op foto staan!?


Ik denk dat je de trein Krakau - Brussel gezien hebt, welke getrokken werd door de CFL 3003, kijk maar even op www.rail.lu bij "De Sonnerzuch Krakau - Br?issel op der Nordstreck".
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Ludwig

#1666
Gisteren een trein HLE 18 met ?BB rijtuigen, ik denk de Benelux trein zien paseren te Kalmthout.
Iemand een idee welke rijtuigen dit zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=GfFSVTCvHgU
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Powered By Diesel

#1667
Heb rond 13u45 de sproeitrein zien staan in Bressoux aan het perron. Net voor ik een plaatsje had gevonden om hem te fotograferen, vertrok hij richting Luik. Kan er iemand mij aan de "dienstregeling" van deze trein helpen?
Ben ook nog wat foto's gaan nemen in Angleur.





running on heavy fuel

B-Cargo

#1668
Die 82 heeft zijn sneeuwploeg nog steeds gemonteerd al ligt er een serieus laagje stof over zijn carosserie! Ik vraag me af of ze die locs af en toe opstarten en onderhoud geven om ze rijvaardig te houden?
Groetjes,

evan

#1669
@Powered by Diesel,

Mooie foto's!

@Gerolf,

Knappe reisbeelden.  Dat moet genieten geweest zijn [:)]


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#1670
Vandaag tussen de regendruppels en soms vanachter de voorruit van de wagen...

Een Break die "Lijnstudieritten" reed op L25N of beter gekend de nieuwe lijn op de middenberm van de E19 tussen Mechelen en Brussel.

Deze is vanuit de wagen getrokken aan de voet van het Irisviaduct:


Het Irisviaduct over de site van Schaerbeek


Het viaduct over de Woluwelaan vlak voor dat deze lijn op de middenberm van de E19 komt.


Peutie "Ravaartstraat" zicht op de wissels vlak voor de vertakking Machelen-Noord tussen L25N en L36C.  De tunnel gaat naar de Luchthaven.


Daar is ie dan komende uit de tunnel op weg naar Mechelen

Sorry dat de trein niet scherp op de foto staat, maar ik kwam net aan om hem te spotten en het regende bovendien dus het was in de vlucht.[|)]

Zn Achterste


Zo zou het er in Miniatuur kunnen uitzien[:D]


Tot ziens[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Bruno

#1671
Mooie foto's Evan; lijn 25N ziet er mooi uit met al die bruggen zo.


Afgelopen weekend reedt zoals gebruikelijk de Heimwee-Express van Het Spoorwegmuseum, dit keer echter wel met een opmerkelijke samenstelling; de NSM 1202, Plan E, Plan W, Plan K en de NSM 1656. Van laatstgenoemde is het de eerste keer dat deze ingezet wordt voor de Heimwee-Express; erg opmerkelijk aangezien vele soortgenoten nog gewoon rondrijden. Daarom ben ik zondag 13 mei richting het Utrechtse gegaan en heb deze trein op diverse locaties gefotografeerd.

Groenekan

Voor aanvang van de Heimwee-Express ritten gaat de samenstelling eerst als trein 818111 naar Den Dolder, om vervolgens via Driebergen-Zeist weer naar Utrecht Maliebaan te rijden.
Utrecht, Biltstraat

Museumpendel 28309 met SLT-VI 2659 naar Utrecht Maliebaan.
Utrecht, Notebomenlaan

De eerste Heimwee-Express met treinnummer 28101 is zojuist vertrokken uit Utrecht Maliebaan naar Maarn Goederen; dit ging gepaard met veel getoeter en langzaam rijden.
Utrecht, Mereveldseweg

De Heimwee-Express keert na een stilstand te Maarn Goederen van zo'n 10 minuten als trein 28102 weer terug naar Utrecht Maliebaan.
Vechten

Helaas waren er regelmatig wolken voor de zon, zo ook hier bij Heimwee-Express 28103 met de 1656 voorop naar Maarn.

De Captrain 6605, met nog duidelijk zichtbare ERS-bestickering, is met papiertrein 347716 onderweg van Dordtmund naar Antwerpen.
7.

De Heimwee-Express brengt haar reizigers weer terug naar Utrecht Maliebaan met dit keer de 1202 op kop en met als treinnummer 28104.
's-Hertogenbosch

Sprinter 9659 naar Deurne vertrekt met SGMm 2950 uit Den Bosch.

Met een kwartier vertraging passeert het leeg-materieel van de Heimwee-Express als trein 858116 's-Hertogenbosch onderweg naar Blerick. De 1656 had de eer om de trein te trekken wat een kleurrijke combinatie vormde.

evan

#1672
Weeral knappe beelden Bruno!

Hier nog even een ingezoomde foto voor de details rond de vertakking.


Merk ook het Brandweerplatform op voor de Brandweerwagens en andere hulpdiensten er op te laten met spoorwielen.  Aan de andere kant te Machelen Zuid is er nog zo ??n.
PS: 24 mei 's avonds is er een rampoefening en ik doe mee als "vrijwillig slachtoffer"[8D]

Groeten,[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PietB

#1673
In Haarlem is BSH (Stichting Behoud Spoormaterieel Haarlem) druk bezig twee stukken Spoor historie te restaureren.
Allereerst een Stalen D bagagerijtuig van de Haarlemse firma Beijnis uit 1932.

En de EX NS en Syntus Plan-X 180 uit 1953 wordt ook door deze club weer in oude glorie hersteld.


Aan de 180 is nog veel, heel veel werk maar het vordert gestaag.

grt Pieter.

chef garde

#1674
citaat:
Geplaatst door evan

PS: 24 mei 's avonds is er een rampoefening en ik doe mee als "vrijwillig slachtoffer"[8D]



Bespaar ons daar de foto's van aub! [;)][:D][;)]

Klinkt misschien vreemd, maar ik kan die rode boog op de foto moeilijk plaatsen, die overspant precies niks ...


vanmiegroet

#1675
citaat:


Merk ook het Brandweerplatform op voor de Brandweerwagens en andere hulpdiensten er op te laten met spoorwielen.  Aan de andere kant te Machelen Zuid is er nog zo ??n.
PS: 24 mei 's avonds is er een rampoefening en ik doe mee als "vrijwillig slachtoffer"[8D]


mag ik ook vrijwillig slachtoffer zijn? ;)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

#1676
citaat:
Geplaatst door chef garde

Klinkt misschien vreemd, maar ik kan die rode boog op de foto moeilijk plaatsen, die overspant precies niks ...






Dat is een fietspad, startend vanaf de expresweg achter de luchthaven tot net naast de afrit van de E19 richting R0 in Machelen. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

#1677
Mooie foto's mannen! [:p]

Evan, op die laatste foto is te zien dat er een M?rklin wissel is gebruikt. Ik zie pukkels. [:o)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Durango

#1678
Prachtige foto's heren
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

#1679
Inderdaad erg knappe foto's. De spoorlijn Antwerpen-Zaventem is dus bijna in gebruik? Dat is goed nieuws [8D]
citaat:
Geplaatst door doomslu
Evan, op die laatste foto is te zien dat er een M?rklin wissel is gebruikt. Ik zie pukkels. [:o)]
E?n wissel? Alle wissels [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw