Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Margaaz, een Zwitsers baantje

Gestart door prulleman, 09 oktober 2009, 23:57:40 PM

PeterC

Jan, 'Prul' maar lekker door!
Altijd leuk om nieuwe foto's te zien van je werkzaamheden. 
Enkele van je methodes ivm met je plaaster/schilderwerken hou ik in mijn achterhoofd  ;)

Groetjes, Peter


prulleman

nu zit ik nog met een spleet tussen het houtwerk en de "inschuifberg". ik zou het zo kunnen laten want bij normale exploitatie zie je dat niet. maar als je een beetje acrobatisch bent, of je wil een close-up pakken zie je het wel

eerst wat lenigheidsoefeningen en dan de gaten vullen met plastercloth en sculptamold. waarom scultamold en geen knauf zoals gewoonlijk, dat leg ik nog wel eens uit.
of nee, raden jullie zelf maar ::)

ToThePoint

Omdat knauf kan barsten en sculptadinges elastisch blijft ?
In elk geval zijt ge weer goe aan 't prullen, prul maar rustig verder ik kijk vol verbazing naar uw creaties.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

prulleman

wel.. eigenlijk is er maar 1 echte reden waarom ik in dit geval absoluut sculptamold gebruik. ik ben namelijk nogal ne smosser. en aangezien ik hier tussen twee afgewerkte delen in moet werken.... als ik dat met knauf doe kan ik beter gelijk een winterlandschap bouwen
ook om verfgebruik te vermijden breng ik de massa direct op kleur door wat WS earth color toe te voegen

ik heb wel wat veel zwart gebruikt want dat potteke zat wat verstopt en toen kneep ik wat door....



nu moet hierop nog wat scenery komen. met de nodige acrobatie en evenwichtsoefeningen zal dat wel lukken.
moraal: nooit te diep willen bouwen, en al zeker niet in een binnenbocht

ToThePoint

Allee das goed geknepen. God zij dank dat ik niet alleen ben die smost.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

prulleman

ondertussen heb ik de reten (daarom ook Retische Bahn) dichtgesceneryd. mijne rug doet er nog zeer van. zo op 1 been balanceren en dan nog modelbouwen..... gelukkig ging het maar om vierkante centimeters




en toen alles afgelopen was zag mijn scenerytafel er zo uit

is dat bij jullie ook altijd zo?

ps
ik durf geen foto laten zien van mijn modelbouwtafel, en van de gipsgieterij durf ik er zelfs geen nemen

gardevil

 :( :( Ik ben al content met 1 tafel  :( :(
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Steven123

Citaat van: gardevil op 26 september 2012, 14:04:04 PM
:( :( Ik ben al content met 1 tafel  :( :(

haha  :D was ik ook aan het denken!



Citaat van: prulleman op 26 september 2012, 12:39:35 PM
... is dat bij jullie ook altijd zo?

Absoluut, zelfs als ik niet met iets bezig ben  :D
Ziet er mooi uit!
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

gardevil

Soms zie je zelfs mijn ene tafel niet meer  ;D
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Gerolf

Ik heb hier ooit eens een foto van mijn werktafels gepost. 't Is sindsdien nog niet beter  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

#265
Off-Topic!

Citaat van: prulleman op 26 september 2012, 12:39:35 PM
...is dat bij jullie ook altijd zo?
...ik durf geen foto laten zien van mijn modelbouwtafel, en van de gipsgieterij durf ik er zelfs geen nemen

Citaat van: Gerolf op 26 september 2012, 22:01:14 PM
Ik heb hier ooit eens een foto van mijn werktafels gepost. 't Is sindsdien nog niet beter  :o

Misschien eens een topic over opstarten...  en een wedstrijd aan koppelen...  Ik ben zeker dat ik tot de top 5 behoor...  ;) ;) ;)  Volgens mijn bazen (op het werk en thuis) misschien zelfs winnaar...  ;D ;D ;D

Edit:  http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,14625.msg173620.html#msg173620
Groetjes, Peter


Gerolf

Citaat van: PeterC op 26 september 2012, 23:01:26 PM
Citaat van: Gerolf op 26 september 2012, 22:01:14 PM
Ik heb hier ooit eens een foto van mijn werktafels gepost. 't Is sindsdien nog niet beter  :o
Misschien eens een topic over opstarten...  en een wedstrijd aan koppelen... 
Edit:  http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,14625.msg173620.html#msg173620
Leuk dat je die link terug oprakelt, Peter, en zet er iets bij! Er waren maar drie mensen die er iets getoond hadden, dus top 5 ben je allicht.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

prulleman

allee, dan toch maar een foto gemaakt  van de "gieterij". hier meng ik gips of modelleermassa, giet ik de mallen vol en maak ze leeg. opslag van de mallen (en soms andere rommel) en opslag van de gegoten delen (in afwachting van verbruik)

lengte ongeveer 110cm en een dikke 40 cm diep. de mixer bestaat een accuboormachien zonder accu (met trafo) waarvan de moteur is opgehangen aan de kast. mengen doe ik in een doorgesneden fungicideton van 5L of een doorgesneden lege houtlijmpot al naargelang de benodigde hoeveelheid. als je in een bakje van die kunststofsoorten mengt gaat dat beter omdat die soepel en taai zijn en je de gedroogde resten er zo uit kunt slaan (en tis gratis)

ToThePoint

Prulleman ik zie vooral geen rommel, wel veel materiaal dat netjes is opgeborgen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

prulleman

nu ben ik weer even met iets anders bezig geweest. naast mijn Rhbdinges heb ik ook nog een tamelijke collectie NMBS modellen. daarmee ga ik altijd "op een ander spelen" want dat gaat niet op smalspoor. ook een beetje een teaser voor een nieuw draadje dat nog opgestart moet worden. gaat over een echte Belgische baan tpIII naar bestaand voorbeeld (al is er wel een beetje gefoefeld) waar lange goederentreinen een prominente plaats krijgen


bolle neus tijdens stilstand getrokken, niet gek voor een ANALOOG model dacht ik. eerst lampen aan, dan vertrekken