Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

rixke rail

#225
E?ntje uit de oude doos :

Pacific 1


Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Binco

#226
Trein staat klaar om te vertrekken ...



[rare keuze van rijtuigen misschien al is de combinatie wel geslaagd [:)]]

[:)][;)]

Binco

#227
een kwartiertje eerder stond hij nog lekker in het zonnetje ...



[:)][;)]

Eric3620

#228
Twee belden van Emmily-les-bains




doomslu

#229
Emmily ziet er leuk uit. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rixke rail

#230
Een merkwaardige samenstelling, voorheen op lijn 162, nu omgeleid via Zevenem :

Hle 2008

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Mattias

#231
Kolentrein 48551 vertrekt met loc 2619 op kop vanuit Antwerpen Zandvliet richting Montzen, waar een koppeltje 55'ers de sleep naar Aken West zal brengen. De trein zet zijn rit dan verder met een loc en bestuurder van DB, richting Oberhausen West. Waar is den tijd? ^^

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

ERVIN

#232
Let vooral op die treinbestuurder in de Reeks 26 , prachtig!![;)]

C.B.

#233
citaat:
Geplaatst door Mattias

Kolentrein 48551 vertrekt met loc 2619 op kop vanuit Antwerpen Zandvliet[/img]



Hangt dan nog maar een T26 of een T23 aan.
Eentje zal niet genoeg zijn om in Montzen te geraken.[;)]
De 485xx'en waren/zijn treinen tot 1800T last.

Momenteel rijdt de 48551 / 48553 via Roosendaal - Kijfhoek richting Oberhausen / Dillingen , en nu als dubbele last : tot 3900T - 40 wagens met 2xT28.[;)]

De andere naar Mannheim 48565 (ook een dubbele last tot 3600T) rijdt nog steeds via Montzen met ook 2xT28.
Groetjes.
Claudio.

Dreha

#234
Die 2de lok zal niet nodig zijn. Want verder dan die wissel zal hij zonder bovenleiding niet geraken [:D][:D][:D].

Mattias

#235
citaat:
Geplaatst door Dreha

Die 2de lok zal niet nodig zijn. Want verder dan die wissel zal hij zonder bovenleiding niet geraken [:D][:D][:D].



Dju, het valt dan toch op?? [:D]

het betreft dus onze modelbaan "A"(ntwerpen) van onze modelspoorvereniging Pacific. Een vereenvoudigde maquette van de bundels en installaties nabij Antwerpen Zandvliet, waar kolen en ertsen worden overgeslagen.
Momenteel zijn we druk bezig om onze zolderruimte boven ons clublokaal te verbouwen, waardoor er niet of amper wordt gewerkt aan de modelbanen.
Maar wat je op de foto ziet van bovenleiding, is een teststukje om te zien hoe het eruit zal zien. De bundel zal binnenkort wel voorzien worden van wasdraad over de gehele lengte. [;)]

Het was een foto die ik enkele weken geleden maakte, toen de bermen nog in opbouw waren. Deze zijn nu grotendeels aangemaakt. Nadat de zolder is afgewerkt, wat na anderhalf jaar zwaar zwoegen bijna zo is, zullen we weer vol goede moed de draad terug oppikken en aan A verderwerken.

Meer informatie over deze en onze andere modelbanen kun je terugvinden op onze website. [;)]  http://www.msc-pacific.be/

citaat:
Geplaatst door Re460
Hangt dan nog maar een T26 of een T23 aan.
Eentje zal niet genoeg zijn om in Montzen te geraken.



Kolen-, erts- en kalktreinen behoren tot 1 van mijn favoriete treinen!
Ik had wildweg die 26 op de baan gezet. Die 13 en 3000 kon ik er ook aanhangen, dan was het een Creutzwaldje ;-)

citaat:
Geplaatst door ERVIN
Let vooral op die treinbestuurder in de Reeks 26 , prachtig!!



Zoals ik hierboven reeds zei, is dit een foto van paar weken geleden, toen ik na wat verderwerken aan de modelbaan toch nog een foto'tje wou nemen. Dit was weliswaar zonder dat het systeem draaiende was. (omdat er nog gewerkt werd aan de elektronica onder de baan)
Dan hebben we voor de foto de lichten maar gephotoshopt om het mooier te laten ogen. En tjah, wat is een trein zonder treinbestuurder?? Dan ook maar een foto van mijzelf gebruikt om de loc te bemannen. Heel spijtig dat ik zelf nooit met zo'n 26 heb mogen bollen. Had het graag eens gedaan! [:(]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Kees-Jan

#236
Grapje tussendoor:

Deze staan ook klaar voor de inzet ergens in Belgi?:



Kees-Jan


conducteur

#237
Een invasie....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

mark7758

#238
Werk voor vanbiervliet.[^][^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Paulogic

#239
Gefotoshopped ...[}:)][:o)][:D][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)