Afbraak Station Mol

Gestart door eve, 25 februari 2009, 10:44:06 AM

eve


B-Modelbouw

#1
Ik dacht dat dat behouden bleef ???

Ervin een gemiste kans om een eigen modelspoorvereniging
met lokaal op te richten [}:)]

janjozef

#2
ze kunnen niet alles bijhouden, hoe spijtig ookis. Daarbij is er al een club in Mol

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

#3
Komt er dan iets nieuw in de plaats of wordt Mol gewoon een halte?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

#4
Er staat een nieuwbouw station

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Komt er dan iets nieuw in de plaats of wordt Mol gewoon een halte?

 

B-Modelbouw

#5
Dat van die club ... Ja, sorry h?. Ik ben zo blind als een mol.

Een Halte ? Neen, een ultra-modern stationsgebouw en het oude moet
plaats maken voor de nieuwe bushalte-parking (???).
Ervin heeft het me ooit eens verteld, dus om het fijne er van te weten... best wachten op die inwoner van Mol.

ERVIN

#6
De Heemkundige kring, waartoe ik eveneens behoor, hebben hemel en aarde verzet om dit historische gebouw ( uit 1878) te redden, er waren zelfs mensen die er een zaak ( taverne zoals in het station van Balen) wilde beginnen, er zijn contacten geweest met de NMBS om er verenigingen , van welke aard dan ook in onder te brengen, en ja B-Modelbouw, zelfs om een modelspoorclub te beginnen, maar naar dit alles had de NMBS geen oren, de gemeente wou het gebouw kopen, maar toen gaf de NMBS een zodanig hoog astronomisch bedrag dat het absoluut geen haalbare kaart bleek te zijn voor de gemeente.[:(]

Dus na Balen-Wezel is het nu de beurt aan Mol. R.I.P


eve

#7
Stand deze namiddag langs de perronzijde. Op de achtergrond het nieuwe stationsgebouw.



Vraagje : wie zou het onderhoud betalen van dit gebouw als lokaal voor een modelspoorbaan ?

Erik

treinliefde

#8
Ervin [:D][:D][:D]

treinliefde

#9
Als dit eens opgekuist was, is dat toch een pak mooier dan dat nieuwe gedrocht daarachter

Jurgen

#10
Stond dat nieuwe gebouw er ook al toen ik een keer bij je langsgeweest ben Erwin? Ondertussen is dat toch al een hele tijd geleden. Ik kan het me in ieder geval niet herinneren.

Ach ja, de tol van de vooruitgang en modernisering zeker?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

chef garde

#11
Inderdaad, de tol van vooruitgang en groot geld en slimme mensen die daarover beslissen ...  Helaas zullen er nog veel mooie historische gebouwen sneuvelen de komende jaren, langs de lijn 50A tussen Brugge en Gent komt een derde en vierde spoor, goodbye Beernem, Hansbeke en Drongen!!!  De nieuwe gebouwen zullen wellicht stukken ecologischer zijn, maar dat is naar mijn mening ook het enige pluspunt ...
Wanneer wordt er eigenlijk elektrisch gereden naar Mol???  Of blijft het daar vrolijk tuffen met de MW41???

factageklerk

#12
Ik denk niet dat dit gaat gebeuren omdat dit niet economisch rendabel zou zijn

citaat:
Geplaatst door chef garde

Inderdaad, de tol van vooruitgang en groot geld en slimme mensen die daarover beslissen ...  Helaas zullen er nog veel mooie historische gebouwen sneuvelen de komende jaren, langs de lijn 50A tussen Brugge en Gent komt een derde en vierde spoor, goodbye Beernem, Hansbeke en Drongen!!!  De nieuwe gebouwen zullen wellicht stukken ecologischer zijn, maar dat is naar mijn mening ook het enige pluspunt ...
Wanneer wordt er eigenlijk elektrisch gereden naar Mol???  Of blijft het daar vrolijk tuffen met de MW41???

 

ERVIN

#13
@Jurgen, ja ja dat mormel stond er toen ook al.

Wat betreft die electrificatie, men is hierover een onderzoek gestart, en ze zijn daar al redelijk ver mee, of het er gaat komen weet ik niet, maar ik weet wel dat ze vanaf Mol en zo verder naar Neerpelt al de seinen heeft vervangen in hogere en moderne exemplaren.

Ook de ijzeren Rijn is hier weer " Hot News " , maar dat is al meerdere keren zo geweest.


Peter

#14
Het is toch een afschuwelijk gedrocht dat modern gebouw. Het kan dan wel beter geisoleerd zijn enz. Ik blijf het LELIJK vinden.[:(!][:(!]
Met vriendelijke groeten
Peter