Nieuws:

Nu in MSM 254 TEST: Märklin/Trix Pullmanwagenset 'Edelweiss'

Hoofdmenu

Afbraak Station Mol

Gestart door eve, 25 februari 2009, 10:44:06 AM

hobbyist

#15
ja, en ik kom er enkele dagen per week mijn tijd afwachten na de rit. dat niuw gebouw, mooi is iets anders maar heb enkele jaren geleden toen men met de nieuwbouw begon foto's gemaakt van het o zo mooi oude exemplaar. zal vrijdag zien tijdens m'n pauze hoe de het afbreken. Gezien de hoogte van het gebouw en de afstand tot de sporen denk ik dat ze het toch op een andere manier moeten afbrken dan met zon kraan. Misschien is deze afbraak na te bouwen op een klein diorama . wie weet voor de expo 2010

rgp

#16
Goeden avond,

Idd het station wordt afgebroken, maar er zijn toch een paar onjuistheden in de verslaggeving.

In eerste instantie: De nieuwbouw kon er alleen komen als het oude afgebroken werd (verplichting in de bouwvergunning).

De gemeente heeft ruimschoots de tijd gekregen om het gebouw een andere functie te geven, maar echt concrete plannen zijn nooit geuit.

Anderzijds legt de overheid (niet de NMBS) op om ieder station/halte om te vormen tot een intermodaal knooppunt.  Als je alle desiderata en verplichtingen op een rijtje zet, dan moet je het oude gebouw afbreken of niets doen (maar dan gaan de bewoners van Mol beginnen zagen, dan ze niets krijgen).

Info komt van een collega die de studie heeft uitgevoerd voor het "gedrocht".

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Peter

#17
Tja, Roland,
We kunnen allemaal niet fan zijn van die moderne dingen.
Hier in Antwerpen hebben ze het voorbeeld gegeven hoe het wel beter kan.
Antwerpen centraal is uitgebreid en gemoderniseerd, maar toch heeft men een groot deel van het "oude" weerhouden.
Het kan dus wel, ze moeten alleen maar willen.
Met vriendelijke groeten
Peter

eddy

#18
Peter,
Men kan Antwerpen-centraal,toch niet vergelijken met de doorsnee stations.En vraag maar eens aan de treinbestuurders welke locatie hun voorkeur is.Heb de verblijven gezien in het oude station(pal onder de pannen,winter ijskoud,zomer snikheet).Huidige locatie voorzien van al het hedendaagse comfort.

groeten Eddy

eve

#19
Dit seinhuis blijft voorlopig in een rest van het oude station tot de nieuwe installatie in het nieuwe gebouw voltooid is.



Vanmiddag plaats ik een nieuw beeld van de vooruitgang van de afbraak.

Erik

Doornroosje

#20
Kan je ineens ook een foto toevoegen van het stuk muur dat bij afbraak op het spoor is terecht gekomen en daarbij nog eens in zijn val een sein beschadigd heeft?

Bespaart mij de moeite om tot ginder te gaan :D

eve

#21
De toestand vandaag voormiddag :



De afbraak gebeurt wel selectief. Dakpannen en vensterdorpels bvb. worden eerst weggehaald.



4140 uit Neerpelt komend passeert juist het beschadigde sein. Dit sein is nog niet in dienst.



Erik

Arbeco

#22
T?ch doet het ons altijd wel wat he, zulke foto's...[V]
Maar gelukkig krijgen ze er in Mol een schitterende, nieuwe, hi-tech creatie voor terug...[xx(]
Wat mij overigens wel opvalt, is dat het spoor vlak langs het te slopen gebouw tijdens de werken gewoon in dienst blijft. Ik ken de preciese situatie in Mol niet, maar vanwege de veiligheid zou je toch denken dat dit spoor buiten dienst word gesteld zo lang de sloop duurt. Je zal maar in je cabine zitten, en er stort een stuk puin op je voorruit... Of worden de werken soms tijdelijk, dwz. tijdens het passeren van de treinen, stilgelegd?

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Gerolf

#23
't Zijn inderdaad geen leuke foto's om te zien [:(]
Toch wel vreemd dat men een sein, dat nog in dienst moet gezet worden, al plaatst naast een nog af te breken gebouw.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hobbyist

#24
Ik was er ook deze voormiddag met de bus. heb eventjes nog met een man gepraat. Had ook foto's genomen op identiek de zelfde plaats

eve

#25


Erik

eve

#26


Erik

Doornroosje

#27
Het spoor dichtst bij is buiten dienst gesteld. Verder is ook iemand van de dienst Patrimonium van NMBS Holding ter plaatse voor het veilig stellen van de werken naar aanleiding van dit voorval.

hobbyist

#28
welk voorval. zaml ook geen pretje zijn om de bus ( lijn 470) in de buurt te stationeren om de tijd af te wachten.

eve

#29




Vandaag 3.4.2009 om 9u53(cameratijd) reed 4133 uit Hasselt station Mol binnen op spoor 1...

Kennis gemaakt met een vriendelijke buschauffeur (hobbyist) van de wachtende lijn 170 (?) die ook op dit forum zit...

Erik