Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Afbraak Station Mol

Gestart door eve, 25 februari 2009, 10:44:06 AM

Metpetergaathetbeter

#45
CiteerGeplaatst door eddy

Dank zij de medewerking van de stationchef en zijn oversten,hebben wij(MSC de Kempen )wat items uit het oude gebouw gekregen voor decoratie in ons clublokaal.Nl het oude vertrekbord ,de schilderij boven de loketzaal,houten banken uit de wachtzaal.Waarvoor dank en in goede handen.

groeten eddy

Eddy , jammer dat het op deze manier moet gaan, maar ja dat is de prijs die voor de vooruitgang moet betaald worden! Vroeger ook met de Amsac nog in Gent-St-Pieters op spoor 1 een clublokaal gehad, maar toen NMBS werd opgesplitst (in ik dacht in 3 autonome maatschappijen )werd ons lokaal opeens een lokaal dat  voor veel geld kon verhuurd worden aan een van de maatschappijen.Ik zou zeggen Sterkte! Misschien komt er  voor de club een moeilijke tijd, maar misschien komen jullie er samen  sterker uit! Keep on rolling!!
Groeten Peter[;)]

chef garde

#46
De grootste "criminele" feiten moeten nog komen op de lijn 50A tussen Gent en Brugge, daar wordt een 3de en 4de spoor gelegd.  Tientallen huizen langs de lijn worden onteigend, historische stationsgebouwen (Drongen 1862, Hansbeke 1864, Oostkamp 1891, Beernem ????) moeten gesloopt worden.  Ook allemaal voor de "vooruitgang".  Ik zie het als pure winst, meer sporen = meer rijpaden = meer winst.  Terwijl er al jaren een goederenbedding ligt van Brugge naar Gent-Zeehaven waar niks voor moet onteigend of gesloopt worden.  Of zou de lijn misschien ??n of ander landgoed van onze rijken der aarde passeren????

Metpetergaathetbeter

#47
Eddy,

Deze morgen heb ik al gewerkt. Nu heb ik eventjes tijd om te kijken of je nog reageerde.Ik begrijp uw woede en uw frustraties volledig.Vroeger woonde ik in De Pinte. Daar heeft men onder de lijn naar Kortrijk een tunnel geplaatst.Die tunnel was net niet hoog genoeg om vrachtwagens door te laten.De vrachtwagens rijden daar misschien al 30jaar rond omdat ze niet door de tunnel kunnen. De reden van deze misrekening was misschien wel aan het feit gelegen dat als de tunnel dieper was geweest, hij ook verder in de straat bovengronds kwam. Laat daar nu toevalling de toemalige burgermeester van de Pinte wonen.Misschien was die wel bang voor het ongemak(vooral voor zichzelf)en misschien was die bang voor het geluid die dan uit de tunnel kwam.Ik zeg niet dat het zo is, maar als een  verstandig burger denk je toch dat sommige dingen daarom niet gemanipuleerd worden, maar toch een beetje gestuurd worden.
Verder heb ik een oom die al bejaard is, die in Hansbeke in het laatste huis voor het station (links naast de lijn richting kust) woont.Deze woont in een huisje met daarachter nog een stal, verder ligt nog een tuintje dat een tiental meter diep is.Achter zijn tuin is er nog wat speling.Nu met het aanleggen van het 3de en 4de spoor
zal hij de computernrs. van de loc's en wagons kunnen lezen vanuit zijn stal (door het raam dat uitgaf in zijn tuintje).Hij(vrijgezel)
heeft nog wat veranderingen aan zijn huis gedaan omdat hij er altijd van overtuigd was dat het nooit zo ver zou komen(wordt er al tientallen jaren over gesproken).Jaren geleden zei ik hem nog : "ga jij dat nog allemaal riskeren met die sporen in het achterhoofd."
Steeds antwoordde hij : "Geloofde gij dat allemaal, awel ik niet".
Terwijl de lijn vorderde door Drongen,Landegem en Hansbeke heb ik nog veel aan zijn woorden gedacht.Maar zoals je ziet je kunt de vooruitgang niet tegenhouden alhoewel dat die nog lang duurde.
Ik denk dat de treinen zoveel deining naast zijn huisje zullen veroorzaken dat muren zullen schuren,enz..om dan nog niet te spreken van het lawaai dat allemaal meebrengt.Mensen zeggen el. loc's maken niet veel lawaai, maar het zijn al de assen die over de sporen denderen die veeel lawaai meebrengen.Zoals je ziet krijgt iedereen
vroeg of laat met de nadelen van de vooruitgang te doen.Tot zover mijn briefje.Ik zou zeggen neem nog een foto vandaag of maandag en denk eraan dat er een nieuw tijdperk aanbreekt(voor U en de andere club-leden).Sterkte!
Peter[;)]

eddy

#48
@Peter,
ik denk dat er een mis verstand bestaat.Wij als club zijn nooit gehuisvest geweest in het stationsgebouw.wel op het Zilvermeer.Maar dank zij de medewerking van het personeel van Mol,zijn wij wel in het bezit gekomen van allerhande voorwerpen  die in het oude gebouw dienst deden en nu niet meer gebruikt worden.Let wel alles is langs de officiele weg gebeurt en met toestemming van de betrokkenen partijen.
groeten eddy

Metpetergaathetbeter

#49
Eddy,
Inderdaad, het berust op een misverstand en waarvoor excuses!
Groeten Peter

eve

#50
Dinsdag, 24 augustus 2010



Dit zal zowat de laatste foto zijn. Als het terrein is opgeruimd stuur ik nog wel een beeld van de nieuwe toestand.

Erik

ERVIN

#51
Ik ben vandaag ook eens gaan kijken , vooruitgang vernield wat er gisteren nog stond.....[:(]

R.I.P.

deurenkletser

#52
Als ik de foto zie, dan denk ik terug dat ik destijds als TBG nog in't oude gebouw zat. De o/Stch had voor de blokpost een paar stoelen buiten staan en in de zomer zaten we op't perron daar het binnen te warm was. Heerlijke tijden. Ik denk terug aan de tijd dat er een frietpot stond in't station en je altijd frieten met stoofvlees kon krijgen. Allemaal voorbij.

vanmiegroet

#53
Echt spijtig en vreselijk.
Het zelfde dreigt te gebeuren met het station van Heizijde
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer