Nederbrakel - anno 1920

Gestart door Dirky, 23 januari 2009, 21:56:44 PM

ardjoena

#270
Amaai mijne frak , proficiat Dirk , da's vakmanschap van de bovenste plank.[:0]
Dirk
 

Dirky

#271
dank je Dirk (zou feitelijk al even graag iets stomend maken maar dat stel ik best uit...)

inmiddels een beter "Poste" gebouwke gevonden:


Dirky

#272
nog een voorbeeld van een muur anker. De staaf is de rug van een nietje (klein model voor kinderen) en de band is gesneden uit de alu kaars potjes.



tot nu toe de beste oplossing voor verschillende modellen van sierlijsten voor de dakgoten. Opbouwen met millimeter-karton met sekondenlijm.


Dirky

#273
geschilderde sierlijsten



voor de zijwanden heb ik er eentje gegoten met "model knauf" en ingekleurd met plakkaatverf, het andere is gewoon wit:


Gerolf

#274
Mooi gedaan, die sierlijsten [8D]
Ik zou het met evergreen-profieltjes doen, maar je "0 Euro"-filosofie is aanstekelijk [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#275
heb enkele foto's van caf? Leon teruggevonden en terug geplaatst... zie p8

marc goovaerts

#276
Bedankt voor het terugplaatsen Dirky.

Ik vond/vind het op dit hele forum intriestig om een "photobucket"-logo tegen te komen waar waarschijnlijk iets heel interessants gestaan heeft.
Voor mezelf en vele andere (al dan niet nieuwkomers op het forum) is het forum een interessante browse-activiteit en naslagwerk. Tot je weer op zo'n rotlogo terechtkomt...

Dirky

#277
Marc, ik ben de meeste links kwijtgespeeld door een (ongewilde) PC-wissel. Nu en dan vind ik wel nog iets terug en plaats dan de vernieuwde link maar helaas is niet alles meer te vinden...
Ik ben in alle geval van plan de logo's - waarvan ik de link dus niet weer kan vinden - te vervangen door een lijn tekst die verwijst naar bijvoorbeeld een andere pagina. Zo zal het wel terug leesbaarder worden, niet?

Dirky

#278
p13 ook foto's teruggeplaatst...

ToThePoint

#279
Hoe dik is het materiaal waar u de muurplaten van maakt Dirk ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Dirky

#280
1mm... voor sommige bouwwerken neem ik 2mm. Dat hangt af van welke slag ik aan de ramen wil. Sommige oude huizen hebben maar een halve steen slag aan het raam (zoals vandaag de dag meestal het geval is), andere dan weer - zoals het station van Nederbrakel - hebben een volle steen...

ToThePoint

#281
Knoet toch eens zien hoe ik aan die platen graak.
Heb al architecten karton gevonden van 3mm.
Das al een begin.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Dirky

#282
nog een andere manier uitgeprobeerd om onregelmatige kasseien te imiteren. Ditmaal met DAS klei.



nadeel, bij het drogen komen er barstjes in de koppen van de kasseien... niet echt OK dus!

Zal eens proberen op te voegen en dan zie ik wel of het bruikbaar is!

Gerolf

#283
Lichtjes opschuren? Dan zijn ze meteen ook wat minder bol aan de bovenkant [;)]
Of misschien helpt een "washing" met een dunne plaasterpap...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dirkkerckhofs

#284
Heel goeie suggestie, heb ik zelf ook al gedaan dat met die plaasterpap. En kleur die dan misschien direkt donker in de massa met pigment of verf.

Dirk
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Lichtjes opschuren? Dan zijn ze meteen ook wat minder bol aan de bovenkant [;)]
Of misschien helpt een "washing" met een dunne plaasterpap...