Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

LSModels Mistral 69

Gestart door dgrr57, 08 januari 2009, 10:55:33 AM

n/a

Dat lijkt mij voor de Nederlandse markt geen slecht idee.
Ik lees het wel in de Railhobby en/of Railmagazine
SK

Peter

Als je problemen heb met een model (lok, rijtuig ..en gelijk wat merk) ga  je er terug mee naar de winkel waar je het kocht. Hij/zij moet het oplossen. Er bestaat zoiets als garantie.[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Als je problemen heb met een model (lok, rijtuig ..en gelijk wat merk) ga  je er terug mee naar de winkel waar je het kocht. Hij/zij moet het oplossen. Er bestaat zoiets als garantie.[:I][:I][:I]


08/01/2008 - 10/11/2005 = meer dan 2 jaar [:(] Jij bent een gelukkige mens die meer dan twee jaar waarborg krijgt [;)]
Maar misschien moet ik uw bericht anders lezen : een probleem melden mag niet [:(]. In dat geval zal ik in de toekomst niets meer melden. Zo zal iedereen tevreden zijn [;)]

rixke rail

Ik heb nu toch ook even gecheckt en geconstateerd :
- set 43001 en 43004 ==> ook vervormingen
- set 43002 en 43005 ==> geen vervormingen
Deze laatste 2 zijn de recentere versies met 2e klasse rijtuigen.
Vandaar nu direct te gaan zeggen dat LSM buiten vliegt bij mij ...
Ze zullen, gezien de reacties hier en bij onze franstalige collega's toch moeten oppassen, vrees ik ! [:0]

Wat is er juist met de loks van LSM mis, Patrick (DGRR) ?
Trek U trouwens die reacties niet aan hoor, vrije meningsuiting heet dat ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

n/a

Hallo,

@dgrr57
Op de franse forum leest en reageert Daniel, ik beperk mij tot de twee grootste belgiche forums (er zijn te veel forums om alle te kunnen volgen). De deelname aan de forum doe ik in mijn eigen tijd en van deze heb ik er niet zoveel, dus ik kan niet altijd op de MSM en TMM forums zijn. De post op TMM heb ik niet gezien anders had ik hier ook geantwoord.

@alle
Het problem van de Mistral 69 is geen garantie zaak en dus niet in de tijd beperkt, het is een productie fout dat, wil zegen dat het problemen altijd zal verholpen worden. Ook in 5 jaaren of meer zullen wij de onderstellen vervangen als iemand dat nog vraagt dus als mensen het pas later ondeken is dat geen probleem.

Wat de publicatie van het probleem aangaat, somige tijdschriften en winkeliers zijn al op de hoogte gebracht. Een rondschrijven aan de winkeliers en de tijdschriften zal in de loop van february plaatsfinden. Momenteel wachten wij nog op de levering van de immatriculatieplaaten. Deze zijn nodig want de plaaten van de oude ondestellen zijn gelijm en kunnen niet worden afgepackt om op de nieuwe chassis geplaats te worden.

@l@in
LS Models    

eric.vh

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Wat is er juist met de loks van LSM mis, Patrick (DGRR) ?
Trek U trouwens die reacties niet aan hoor, vrije meningsuiting heet dat ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.



Y7100 SNCF: veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel, te veel oli?.... die natuurlijk uitloopt.
OA kasten beschadigd.

http://www.forum-train.fr/forum/viewtopic.php?f=4&t=2113&st=0&sk=t&sd=a&start=30


Eric
NMBS HO  2R-3R  III IV V

eric.vh

Eerste ( ? ) lijst hier:
Uwe series goed controleren. Als de set 43001 aangeduid is met de ref 43001.1 als beschadigd, is het mogelijk dat in Uw collectie de 43001.1 en 43001.2 beschadigd zijn.

NMBS

Set 43001.1
Set 43002.1
Set 43002.2
Set 43003.1
Set 43003.2
Set 43004.1
Set 43005.1
Set 43005.2


SNCF

Set 41001.1
Set 41001.2
Set 41001.3
Set 41002.2
Set 41002.3
Set 41003.1
Set 41003.2
41010
Set 41011.1
Set 41011.2
Set 41011.3
Set 41012.1
Set 41012.2
Set 41012.3
Set 41013.1
Set 41013.2
Set 41013.3
41015
Set 41021.1
Set 41021.2
Set 41022.1
41023




Eric
NMBS HO  2R-3R  III IV V

SuSke

All?, ik ben dan voorlopig nig bij de gelukkigen.
Geen ??n van de mistrals heeft bij mij reeds smoelen getrokken.
Hout vasthouden.[;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chris

citaat:
Geplaatst door @l@in

Hallo,

@dgrr57
Op de franse forum leest en reageert Daniel, ik beperk mij tot de twee grootste belgiche forums (er zijn te veel forums om alle te kunnen volgen). De deelname aan de forum doe ik in mijn eigen tijd en van deze heb ik er niet zoveel, dus ik kan niet altijd op de MSM en TMM forums zijn. De post op TMM heb ik niet gezien anders had ik hier ook geantwoord.





Beste Alain

Zeer veel waardering om je vrije tijd erin te steken, maar af en toe een kijkje op BeneluxSpoor.net waar heel veel Nederlandse klanten zitten kan geen kwaad.
Die kopen ook zeer veel LSModels materieel en zitten af en toe ook met vragen.

n/a

Ik heb de mijne nog eens herbekeken, en ??n rijtuig is nu een stuk harder vervormd dan in januari.... [:(][:(][:(]
Blijkbaar is de chemische reactie nog altijd niet volledig uitgewerkt.

@ @l@in: Wanneer mogen we de vervangonderstellen verwachten?

@ anderen: Is er nog iemand met nieuwe vervormingen?

rixke rail

Goed nieuws van mijn winkel gekregen : de nieuwe onderstellen zijn bij hen toegekomen ! [^]
Ik kan wel pas volgende week gaan, maar bon ! Hoop doet leven !
Modelspoorse groeten,
ERic.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Goed nieuws van mijn winkel gekregen : de nieuwe onderstellen zijn bij hen toegekomen ! [^]



Afgehaald : werk voor tussendoor, terug ineensteken van de rijtuigen !


Edit : foto bijgeplaatst !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

n/a

Mijn vervangchassis zijn ook (gedeeltelijk) toegekomen.

Iemand een idee waarvoor de 3 voetsteunen dienen die bij al de immatriculatieplaten zitten? Die passen enkel op de bagage- en restaurantrijtuigen, en die waren bij mij nog ok.


krispy

Heeft er iemand de roco kortkoppeling op deze rijtuigen geplaatst ?
Ik ben mijn volledige vloot hiermee aan het uitrusten ( 90% klaar ) , maar bij deze mistral wagens heb ik volgend probleem ;

Telkens ze door de bocht gaan hoor ik een klik en vertonen ze haperend rijgedrag ( met de beugels niet)
De buffers raken elkaar niet en alle bochten zijn r5-r6 radius

Iemand een voorstel om het probleem op te lossen ( buiten terug naar beugel te gaan )

( bij de wagentransport wagonnen heb ik het probleem dat ze in de bochten opgelicht worden en zo uit de sporen gaan )

Momenteel heb ik het probleem enkel met LSM wagonnen ( roco,fleishman en marklin doen het uitstekend )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Webbie

Mijn vervangchassis zijn ook (gedeeltelijk) toegekomen.

Iemand een idee waarvoor de 3 voetsteunen dienen die bij al de immatriculatieplaten zitten? Die passen enkel op de bagage- en restaurantrijtuigen, en die waren bij mij nog ok.




Reserve onderdelen ?