Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

LSModels Mistral 69

Gestart door dgrr57, 08 januari 2009, 10:55:33 AM

dgrr57

De (gelukkige V) eigenaars van Mistral 69 rijtuigen van LSModels zouden liefst volgende url="http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4240"draad/url eens doorlezen :(.

Arbeco

Patrick, mijn Frans is niet zo best, waar hebben ze het precies over?

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Patrick, mijn Frans is niet zo best, waar hebben ze het precies over?

Groetjes Len[;)]



Ik zal het dan in mijn Nederlands proberen : bij de bouw van de gemelde rijtuigen werd er een verkeerde lijm gebruikt [:(]
Volgens de eerste opzoekingen zou het gaan om volgende modellen :
  • 41001-1
  • 41001-2
  • 41001-3
  • 41003-1
  • 41003-2
  • 41003-3
  • 41006
  • 41007
  • 41008

Maar, op het forum van Loco-Revue zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben met Mistral 69 rijtuigen van de laatste generatie [:(]
Duidelijke foto's van het probleem staan HIER.
Het was al gekend bij LSModels en zij hebben op RailExpo 2008 nieuwe onderdelen uitgewisseld. Waarom mogen wij als belg daar ook niet van genieten ? Dit is mijn vraag [?]
Het enigste positief is : ik heb alleen maar die rijtuigen en daar komt van LSModels niets meer in huis [xx(]

eric.vh

Ik heb al mijn rijtuigen nog niet gecontroleerd maar ik heb er al 3 met een vervormde chassis.
Op een rijtuig is de "malse" plastiek van de boggies  naar het buitekant vervormd en gewoon met de rijtuig uit de doos te halen is er een as uitgevallen.[:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]
Ik zal hetzelfdze zeggen als Patrick.
LSModels = fini = gedaan. [xx(]
Eric
NMBS HO  2R-3R  III IV V

bollen neus

@ dgrr 57, was er dan geen sprake om deze onderstellen in vervanging te kunnen ruilen of was dit enkel voor de assen?[?]

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door bollen neus

@ dgrr 57, was er dan geen sprake om deze onderstellen in vervanging te kunnen ruilen of was dit enkel voor de assen?[?]

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.


Dit was alleen voor de wielen (en assen), omdat ze in het begin met heel fijnen flensen geleverd waren. Hier is het gewoon het onderstel die zich vervormd door een reactie met de lijm. En eens vervormd, altijd vervormd [:(!][:(!][:(!]
Als ik in een ander draadje lees dat Mehano naar datzelfde land vertrek [V][V][V][V]

Peter

Mag je nog blij zijn dat de kast ook niet vervormd is.
Anders was het goed voor de vuilbak.
Wel spijtig van zo'n prachtige modellen
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Hallo,

Inderdaad dat probleem is ons bekennd maar alleen sinds kort.  

Het probleem komt van een soort lijm, die drie jaar geleden, gedurend een zeer korte tijd gebruikt worden is. Dit probleem is dus alleen op een klein deel van de Mistral 69 rijtuigen opgetreden.

Op het moment dat wij dit probleem hebben vastgesteld hebben wij direct een grot aantal nieuwe onderstellen besteld, die zijn dan ook kort voor RailExpo bij ons binnen gekomen en darom konden wij ze daar omruilen. Alle klanten zijn voor ons gelijk er worden geen produkten of service allen voor een land gemaakt.
Belgen mogen dus ook van het omruilen genieten [:)]

De mensen die problemen hebben moeten hun winkelier op de hoogte stellen, deze zal dan de onderstellen bij ons bestellen. We vragen allen bij het afhalen de oude chassis zonder draaistellen terug te brengen.

@l@in
LS Models

Peter

Dat is tenminst service.
Bedankt @l@in
Met vriendelijke groeten
Peter

eric.vh

Ik heb er al twee met een vervormde kast. [:(!] [:(!] [:(!] [:(!]
En het kan me niet schelen dat ze al die onderdelen gratis omruilen of vervangen.
Ik heb 50 eur betaald per stuk en voor die prijs heb ik recht op rijtuigen die Ok zijn.
En niet om al de zes maanden naar de winkel te lopen om een deel van mijn rijtuigen "gratis te gaan herstellen"  


Eric
NMBS HO  2R-3R  III IV V

doomslu

citaat:
Geplaatst door eric.vh

Ik heb er al twee met een vervormde kast. [:(!] [:(!] [:(!] [:(!]
En het kan me niet schelen dat ze al die onderdelen gratis omruilen of vervangen.
Ik heb 50 eur betaald per stuk en voor die prijs heb ik recht op rijtuigen die Ok zijn.
En niet om al de zes maanden naar de winkel te lopen om een deel van mijn rijtuigen "gratis te gaan herstellen"  




Zelf nog nooit een foutje gemaakt, Eric [?]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eric.vh

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door eric.vh

Ik heb er al twee met een vervormde kast. [:(!] [:(!] [:(!] [:(!]
En het kan me niet schelen dat ze al die onderdelen gratis omruilen of vervangen.
Ik heb 50 eur betaald per stuk en voor die prijs heb ik recht op rijtuigen die Ok zijn.
En niet om al de zes maanden naar de winkel te lopen om een deel van mijn rijtuigen "gratis te gaan herstellen"  




Zelf nog nooit een foutje gemaakt, Eric [?]



Ten eerste is dat voor mij geen foutje

Ten tweede in mijn drukkerij produceren 8 machines miljoenen etiketten (met meer dan 20 verschillende lijmen [:o)]) per maand.
Geen enkel "retour" in 18 jaar produktie.
Ik nodig je uit, mijn werkplaats te bezoeken om te zien hoe bij ons de PRODUKTIE GECONTROLEERD WORDT.
Op dat gebied aub mij niet de les lezen.
Eric
NMBS HO  2R-3R  III IV V

Peter

Het heeft geen zin kwaad te zijn op de mensen van LSM hier in Belgie. Zij hebben de modellen niet gemaakt. Dat doen ze in China.
En fouten gebeuren nu eenmaal overal. Hoeveel merken van auto's hebben al een bepaald model moeten terugroepen. En die kosten veel meer dan 50 euro. Op elk bedrijf gebeuren wel eens fouten "ondanks" zeer strenge kwaliteits kontrole, dus alsjeblieft, niet direkt opvliegend worden. (slecht voor de bloeddruk)[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Het heeft geen zin kwaad te zijn op de mensen van LSM hier in Belgie. Zij hebben de modellen niet gemaakt. Dat doen ze in China.
En fouten gebeuren nu eenmaal overal. Hoeveel merken van auto's hebben al een bepaald model moeten terugroepen. En die kosten veel meer dan 50 euro. Op elk bedrijf gebeuren wel eens fouten "ondanks" zeer strenge kwaliteits kontrole, dus alsjeblieft, niet direkt opvliegend worden. (slecht voor de bloeddruk)[:D][:D][:D]


Peter, de chinezen maken wat jij vraagt en wat jij voor betaald. Niets meer. Soms minder, maar dan is UW controle slecht. Punt.
Als jij auto's met treintjes wilt vergelijken, dan moet je alles vergelijken : fouten worden aangekondigd in de pers, bij uw garage, enz...
Kleine bedenking : op de originele post in Frankrijk : 7200 bezoeken, 139 reacties, maar geen een van @l@in
op mijn post op TMM : 400 bezoeken, 9 reacties, geen een van @l@in
hier : 300 bezoeken 12 reactie en 1 reactie van @l@in + reactie van admin [;)]
Wat ik ook zie : op TMM en MSM zijn er blijkbaar maar 2 betrokken : Eric.VH en ikzelf. Is internet dan representatief ? Of zijn de mensen bang van hier te reageren. Als internet niet representatief is (dat is mijn gedacht) dan moet @l@in adverteren in de winkels en de tijdschriften. Punt.
Och, ja. Nog een goed advies : stockeer uw LSM locomotieven met de wielen naar beneden [;)]

LockyLuke

ja, ik vind ook dat LS dit moet aankondigen-publiceren. niet alleman heeft internet en hoe komen zij dit dan te weten ?
de producent moet dit kenbaar maken aan iedereen zij hebben de fout begaan