Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

Brossel

Citaat van: Break302 op 31 mei 2015, 18:16:10 PM
Proficiat Piko
Ik heb hier zo in de rapte 4 detail verschillen opgemerkt tussen de 82 en de 73, dit is meer als ik in mijn stoutste dromen had kunnen denken !
Piko doe zo verder, GOE bezig zou ik zeggen;

Op jouw foto's zie ik zo al vijf verschillen tussen de 7384 en de 8217 (al zijn ze niet allemaal perse onderscheidend voor hun reeks, maar verschillenen individuele exemplaren):
- andere vorm buffers
- wel of geen geel-zwarte waarschuwingsplaten nabij de voettreden
- wel of geen middenspeil op het hekwerkje voorop
- wel of niet doorlopen van het hekwerk tegen de cabine (lange huif zijde)
- ronde of rechthoekige vorm koplampen.

Top dat Piko oog heeft voor dit soort details!

groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

knibbelknabbel

* andere plaatsing van de luchtslangen
* bredere rode balk
* kabel voor treinschakeling
* ...

Brossel

Citaat van: knibbelknabbel op 31 mei 2015, 19:13:50 PM
* andere plaatsing van de luchtslangen
* bredere rode balk
* kabel voor treinschakeling
* ...

Juist! Echt super gaaf dat het niet gewoon een ander nummertje is geworden, maar een echte 73-er!
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

reeves

Idd super van Piko dat ze de moeite doen om een correct model te leveren


Groet Tom

Metpetergaathetbeter

als Bob den bouwer(vertegenwoordiger Piko Belgie en omstreken? ;D ;))) het doet dan doet hij het goed ! Trouwens Bob gisteren gezien in Gent !
Groeten Peter ;)

celtjan

Vandaag mijne T73 DCC Sound van Piko in ontvangst genomen.
Erg leuk modelletje voor een meer dan betaalbare prijs!

Gr,
Jan

mark7758

Hij is hier ook goed aangekomen. Nu nog vervuilen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OlivierV

En hoe rijden die van jullie nu? Beter dan de 82 of?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

factageklerk

Ik heb nog steeds geen bericht gekregen dat hij in de winkel is................. elke handelaar zou deze nu toch al moeten hebben. Ik had hem tijdig besteld en bevestiging gekregen dat de bestelling geplaatst was.
 

loebaske

Alles rijdt perfect bij me, zal aan de sporen liggen ??

Michael

Ook over mijn 73 DC nog geen bericht gehad.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bellejt

#596
73 afgehaald en meteen een sounddecoder bijgekocht.In het model zit nl een uhlenbroll standaard plux 16 waarbij niet alles werkt.Met de sounddecoder ingebouwd zijn alle lichten juist aanspreekbaar en sound is uitmuntend.Nu op de print nog uitzoeken hoe ik de automatische koppelingen kan aansturen.Zie wel nog allerlei eilandjes van A4-7 vrijstaan.Ook een groot eiland EC1 voor een condensator.Helaas nergens een goede uitleg hierover.Het model 7384 brnegen ze ook niet als soundversie uit dus ben je verplicht een sounddecoder van 99 euro aan te kopen om eigenlijk al die functies te hebben.
Ps enkel hun sounddecoder pastr volgens mij want is er eentje met pinnetjes aan.

Bij deze zet ik ook de decoder 46121 te koop aan 32 euro inclus verzendkosten Belgie.

bellejt

heeft iemand de belegging van de printplaat van de 73 reeks ? Zoek die om de koppelingen aan te solderen en te mappen.

Huugooke

Het plaatsen van die condensator wil ik ook wel weten, misschien dat de mijne dan eindelijk stopt met hikken.

BTW: de kopers van de AC versie van de 73 gaan nog werk hebben; blijkbaar werkt die op drie fasen wisselstroom!
(echt! het staat er!)

bellejt

alles eens goed nagekeken en het is nagenoeg onmogelijk de telex koppelingen te plaatsen zonde gaatjes te boren in het metalen onderstel.Zal dan wel voor latereens zijn.De bestuurder zit er wel in en geluid is prachtig.
Ps: de printplaat van de 82 lijkt identiek aan die van de 73