Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

GDE

De foto's van de 8217 in modelspoormagazine tonen toch wel een heel mooie detailleringen  :D alleen jammer van het bleek groen dat wel wat donkerder mocht zijn en de rijeigenschappen. Hopelijk kan er iets aan verbeterd worden zodat we de rangeerlok kunnen doen kruipen zoals het moet.  De tijd dat we de transfo half open moesten zetten om de lok dan te zien wegvliegen is toch al lang voorbij of niet?

Rangeerduivel

Met een goede decoder erin moet dit toch te verhelpen zijn...
Ik bedoel de snelheid,niet de kleur! ;D ;D

;)

Sicco

Ik denk dat de kleur wel meevalt, heel mooi dat MSM de loc al naast twee andere groene locs heeft gezet. Er is verschil maar niet enorm. Natuurlijk eerst even afwachten hoe het er straks uit komt te zien. Hopelijk binnen twee weken  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

loebaske

staat toch in MSM dat je traag kunt rijden, als je op modus rangeren zet!!!!

enne...heb je meerdere groen locs, wel zet ze eens allemaal naast elkaar, je gaat verschieten van het kleur verschil.....
zet eens alle groene schaal 1/1 locs van de NMBS naast elkaar...en wat merk je...just verschillende groene....

Thommy

is met alle kleuren zo...
de groene
de gele
de elektrische blauwe LSM 12-21-27 <-> Lima versies <-> roco type 20 <-> type 26 mehano <-> ...
de blauwe roco 60 <-> marklin 55 <-> biervliet 60 <-> ...

en idd, in de werkelijkheid zit er ook kleurverschil op + de kleuren vervagen ook door de zon.
Greetz

Thommy

GDE

Citaat van: loebaske op 28 februari 2015, 09:42:56 AM
staat toch in MSM dat je traag kunt rijden, als je op modus rangeren zet!!!!

enne...heb je meerdere groen locs, wel zet ze eens allemaal naast elkaar, je gaat verschieten van het kleur verschil.....
zet eens alle groene schaal 1/1 locs van de NMBS naast elkaar...en wat merk je...just verschillende groene....
inderdaad groen kan met de tijd wat "verbleken" zo heb ik loks van kleinmodelbahn reeks 60 met verschillende groene tinten. Ideaal dus om het grote voorbeeld na te bootsen.  Maar toch had ik liever een ander groen gezien,  niet dat het heel erg is.  Wat betreft de rijeigenschappen maak ik me toch zorgen.  MSM schrijft toch wel,  na een uurtje inrijden is de minimumsnelheid toch wel wat trager maar echt "kruipen" doet de loc niet.  Het doet me denken aan het artikel over de reeks 45 motorwagens die aan een bepaald voltage starten.  De motorwagen van mij kon niet traag aanzetten en schoot plots weg.... Een probleem dat na reparatie wel was opgelost...  Wat ik bedoel is dat een rangeerlok toch wel mag kruipen.  Het leuke van rangeren is toch wel heel voorzichtig aankoppelen aan de wagon...  Hetzelfde telt bv voor een lijnloc,  hiermee wil je toch ook een  reizegertrein heel traag mee aanzetten.  Het is niet de bedoeling dat de preiserventjes plots achteraan in de rijtuigen liggen . Over de topsnelheid schrijft MSM wel dat die in rangeerstand trager ligt maar dat is iets dat men zelf kan bepalen.  Nu het zal afwachten zijn en hopen op het beste maar over de details hoeven we alvast niet te klagen,  prachtige loc! 

bellejt

als er een Esu inzit dan gaat bij de rangeerstand het bereik gehalveerd worden en de curve van aansturen veranderd.Daarom dat men met deze lopi's lekker fijn kan rangeren meestal door F3 aan te zetten.Bij al de locs die ik hier heb word de snelheid nagenoeg gehalveerd als ik rangeermodus inschakel.In volle baan hoeft dat dus niet hé.In werkelijkheid gaat een rangeerloc ook niet naar rangeerstand in volle baan.Net als een Unimog bij gewoon rijden ook niet naar veldvitesse gaat :). En die verschillende kleuren is toch logisch : natuur en zon inwerking op de kleuren.Niets zo mooi als die luttele verschillen op de baan.Anders moeten we weer aan het weatheren slaan ;)

Pascal Michiels

Heb de mijne afgelopen weekend alvast maar gereserveerd. Lokpilot decodertje van ebay is ook al onderweg.

bellejt

heb beiden gereserveerd maar bij mijn versies zit de decoder er al in (AC).Als het Esu's zijn super.Zo  niet dan gaan ze eruit en verkoop ik ze .Rij allleen nog maar met esu of de dure marklin sounddecoders welke ik moeilijk kan vervangen.

loebaske

Normaal zijn het ESU decoders, past bij het Piko Smart digitaal....

Gaspar

Heeft ESU een PluX 16 decoder? Ik kan alleen een PluX 12 en 22 terugvinden.
Uhlenbrock heeft die duidelijk wel; maar is het daarmee mogelijk een digitale koppeling te sturen?
 

Herwig

Heeft er reeds iemand kunnen vaststellen of een niet-digitale DC-versie  wel-dan-niet  kan  "kruipen"  (rangeersnelheid) ?

Sicco

Lijkt me niet, want de loc is nog niet uit. En MSM was er volgens mij ook duidelijk over: kruipen alleen in rangeerstand dus digitaal  ;)

mark7758

Het is wel week 10 en volgens de eerste berichten van enkele weken geleden zou de eerste in week 10 uitgeleverd worden.

Mijn hoop groeit.  8) 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

Laatste info die ik heb: het wordt een paar weekjes later
(ik hoop dat ik onjuist ben)