Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MW 41... binnenverlichting

Gestart door nick_9450, 23 december 2008, 22:14:56 PM

Peter

Heb alle draden eens goed nagekeken en kan nergens iets abnormaals ontdekken. Zoals gezegd....in de kast, want als ik er aan bezig blijf gooi ik hem waarschijnlijk in duizend stukken tegen de muur.
Maar wat zijn dat voor vodden zeg. Kartonnen plaatje, papieren plakband en kauwgom om iets te bevestigen.[:0][:0][:0]

Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Werken je andere locs nog wel zonder kortsluiting?
Het is maar een vraag h?. Geen domme vraag, want dat bestaat niet naar't schijnt.

Als andere locs ook kortsluiting geven op dat punt waar je reeks 41 stond heb je een probleem. Zoniet, dan... heb je nog een probleem zeker? [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

citaat:
Geplaatst door Peter

Ik ben het beu [}:)][}:)][}:)][}:)][}:)]
.........
Maar voor mij NOOIT meer iets van MEHANO[:(!][:(!][:(!]


???
Ik vind dat zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer goed. Prima rijeigenschappen, niet duur, stevig (behalve die hekjes dan bij de 77, maar sinds ze naar china zijn vertrokken zijn die blijkbaar uit metaal, goede zaak dus)....
Ik overweeg om met mijn spaarcentjes van nieuwjaar een nieuwe 77 aan te schaffen. Dan spaar ik nog voor een 41....
dat wil dus zeggen dat ik het zodanig goed vind dat bijna de helft van mijn verzameling uit mehano zal bestaan[:)][:D][;)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Greg

Ik ben het toch met Peter eens, ja ze zijn niet duur. Maar verder niet zoveel goede herinneringen aan men 3-rail versies van mehano. 77-78 te licht, gaf problemen op hellingen wissels,...
51 reed vrij goed, maar opnieuw die irritante sleper die lawaai bleef maken en voor problemen bleef zorgen op ingewikkelde wisselstraten, en verder heel de tijd problemen met de koppeling die op R1 bogen niet voldoende kon bewegen. De buffers zaten in de weg, koppeling kon niet ver genoeg uitzwaaien en de wagonnen werden uit de sporen getrokken. En zo kan ik nog even door gaan.

De 77-78 kan ik dit door de lage prijs vergeven, maar recentere locs blijven een hele resem tekortkomingen hebben en hebben het prijskaartje van de betere merken gekregen. Dus daar klopt er iets niet volgens mij.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

krispy

Ik moet zeggen dat ik van mehano niet te klagen heb ( 51,26,77,thalys,cl66) , ze rijden allemaal voortreffelijk
( enkel de thalys komt power tekort voor de volledige samenstelling , maar is opgelost door de dummy lok te wiselen met deze uit een starterset zodat het volledige stel met 2 motoren werkt en dat alles bij elkaar heeft het me nog maar ongeveer 250 euro ( zonder decoders ) gekost ipv de 900 E [xx(]dat de voledige tgv bij marklin zou moeten gaan kosten , hopelijk heefd die laatste geen problemen voor die prijs [;)]  )

Ik moet wel toegeven dat de bedrading intern maar geknoei is[:(] evenals de solderingen [:(], maar dat is dan weer op een paar minuten herwerkt .[;)]
Wat betreft die soort kauwgum , is niet echt slecht gezien , kan helemaal verwijdert worden zonder iets te beschadigen en houd alles een beetje op zjn plaats , Jocadis [;)] heeft dat ook toegepast op zijn tweetjes , maar dan om de binneninrichting op het chassis te houden als evenzeer de wiring op zijn plaats te houden .
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Peter

Jurgen, alles funktioneerd naar behoren, tot...ik het onderstel van die 41 op de sporen zet: direkt kortsluiting.[:(!][:(!][:(!]

Rian en Krispy: Wat Mehano betreft: ze hebben mooie modellen met wat ik noem (aan de buitenzijde) beginnersfoutjes. Bij de 77 zijn dit de railingen, de koppelingen en de lichten. Bij de 41 de grote afstand tussen de delen, de verkeerde plaats van de uitlaten enz. Maar dat is allemaal te veranderen of verbeteren.

Maar..je moet is een 77 opendoen, of erger..een 41 opendoen, want je wil er een decoder insteken, of smeren. Hier zie je, wat ik noem prutswerk. Gebrek aan ervaring zou eigenlijk niet mogen spelen want Mehano maakt al vele jaren (goede)modellen voor de Amerikaanse en Canadese markt.Mijn zoon had vroeger een diesellok van de CN. Die heel goed reed.

Dus wat mijn 41 betreft, ja, ik ben ontgoocheld in Mehano.[V][V][V]
Met vriendelijke groeten
Peter

just4fun

citaat:
Geplaatst door Peter

... of ik zou een brave ziel in de omgeving van Antwerpen moeten vinden die ...


'Die wat', Peter?
Er eens naar wil kijken om te zien waar die kortsluiting wel zit?
Niet dat ik een 'brave' ziel ben, maar mail me. Ik heb nu geen zee?n van tijd, maar als jij tijd hebt om te wachten, dan wil ik wel eens een poging wagen. Al zal je garantie misschien vervallen?
Paul

Peter

Heb nog eens aan dat model aan het prutsen geweest: ik vind nergens een plaats waar kortsluiting zou kunnen zijn. (zelfs met een loep[:(!])
Terug in de kast[:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Lijkt mij toch een vreemd verhaal hoor Peter , je hebt ondertussen al een ander stel gekregen , en nog steeds heb je hetzelfde probleem , er moeten hier toch nog mensen zijn die de dubbele uitvoering hebben van de MW41.

Ik wacht vol ongeduld af, want hij staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Peter

Erwin, ik begin er zelf aan te twijfelen. Als ik het geweten had, ik had de set nooit gekocht. Het eerste stel heeft (althans even) gereden. Dit stel helemaal niet. Het enige dat ik gedaan heb VOOR een decoder in te bouwen, is het stel (dwz. het gemotoriseerd gedeelte)) opengedaan,de dummy decoder er uit gehaald, en dat deel op de rails gezet, en direkt "Kortsluiting" Volgens mij is er niets mis met de bedrading, nergens geen vals kontakt.
Ik denk dat ik beter het terug in de doos steek en er terug mee naar de handelaar ga, en er met zwaar gemoed maar iets anders voor koop.
Spijtig, want het is echt een mooi stel.[:)][:)][:)]
De meesten kopen waarschijnlijk een digitale met sound versie of rijden analoog.(vermoed ik)
Met vriendelijke groeten
Peter

eric

citaat:
Geplaatst door Peter

De meesten kopen waarschijnlijk een digitale met sound versie of rijden analoog.(vermoed ik)



Toch niet Peter.
Ik heb het stelletje ook, zelf de decoder geplaatst en het rijd perfect.
Welke decoder heb je er in gezet?

Peter


citaat:
Welke decoder heb je er in gezet


In dit stel nog geen. In het vorig eerst een Lokpilot, toen die na even niet meer reed, een Uhlenbrock.
Beide decoders funktioneren naar behoren. De ESU zit nu in mijn laatste aankoop, nl. de baureihe 03.10 van Roco en werkt perfekt.
Het heeft dus niets met de decoders te maken. In dit laatste heeft er zelfs helemaal geen ingezeten. Heb de "Dummy" stekker terug geplaatst en even getest op een stukje rail aangesloten op een Fleischmann transfo en....kortsluiting.[:(!][:(!][:(!]
Met vriendelijke groeten
Peter

Johan Poelmans

Even luidop aant denken: wat gebeurt er als je de dummystekker omgekeerd erin steekt? Heb je dan geen kortsluiting, of werken de lichten dan niet/averechts?
 

Peter

Of ik de dummy stekker er op de twee manieren insteek maakt totaal geen verschil. Waarom zou het ook. Zelfs zonder die dummy stekker geeft hij kortsluiting.
Morgen gaat hij terug naar de handelaar waar ik hem kocht, die er al van op de hoogte is dat ik kom. De leverancier is blijkbaar niet zo gelukkig dat er twee "probleem-modellen" bij de 41 reeks zijn, en dat die tot overmaat van ramp nog bij dezelfde persoon tercht zijn gekomen, namelijk bij mij.[:(!][:(!][:(!]Verdomme toch[}:)][}:)][}:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Peter

Of ik de dummy stekker er op de twee manieren insteek maakt totaal geen verschil. Waarom zou het ook. Zelfs zonder die dummy stekker geeft hij kortsluiting.
Morgen gaat hij terug naar de handelaar waar ik hem kocht, die er al van op de hoogte is dat ik kom. De leverancier is blijkbaar niet zo gelukkig dat er twee "probleem-modellen" bij de 41 reeks zijn, en dat die tot overmaat van ramp nog bij dezelfde persoon tercht zijn gekomen, namelijk bij mij.[:(!][:(!][:(!]Verdomme toch[}:)][}:)][}:)]




Misschien meteen je decoder meenemen die je wil inpluggen en uitgebreid laten testen voor je het nieuwe model mee naar huis neemt. Dan weet je meteen of je model werkt of niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.