MW 41... binnenverlichting

Gestart door nick_9450, 23 december 2008, 22:14:56 PM

nick_9450

whiiii

Men eerste led's gesoldeerd in de eerste wagon[:D]
en ze gaan.
maar als ik van richting verander dan staan ze af[B)]

Dus men volgende vraag.
op de onderste foto zie je de draad waar ik het op gesoldeerd heb

De leds kring is gesoldeerd op 2 van de 3 draden. is dit misschien de oorzaak van het uitgaan van de led's bij veranderen van richting..

nick

krispy

Even een oud draadje weer opgerakeld:
Ik heb nl in mijn DMU41 mijn eerste zelfgemaakte ledbars ingebouwd [:p] ( echter zonder decoderfunctie , werd aangesloten op originele decoder die erin steekt , groene en blauwe draad en daarna de aux1 mee laten aangaan met de front verlichting ( bij wisselen rijrichting blijven de ledbars branden ) ( aux1 samen met Fl(f) en FL(r) geactiveerd via lokprogbox esu))

Hierbij enkele beelden :

Mijn Ledbar (onbestukt en bestukt zonder decodergedeelte )

werkende versie ( maarPCB ingekort met 4 leds om in DMU te kunnen )[8D]

Na openen van stel

Het kartonnen bovenstuk verwijderd ( word vervangen door ledbar )
en ondertussen gebruik van gemaakt om te bevolken ( volledig onderlijf moeten amputeren ( tot juist onder de borstkast ))

resultaat na alles opnieuw te sluiten  [8D]

Hoe dat ik de spanning voor de leds heb doorgekoppeld naar dummiewagen
( verbouwde ic-voetjes [;)])

Ik hoop dat anderen aan deze beschrijving iets hebben

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Peter

Kris,
dat ziet er prachtig uit.
Waar heb je die Led-bars gehaald, want dat zou ik in mijn 4141/4148 ook willen plaatsen.
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Hij schreef het toch...
Hij heeft zijn zelfgemaakte ledstrips gebruikt.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

ge moet mijn neus niet afbijten omdat ik een simpele vraag stelde. Ik wou enkel weten of hij die helemaal zelf heeft gemaakt of uit bouwsets?
Dit keer heb ik eens "lange tenen"[:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

krispy

Ni vechten mannen !!!!!!

@ Peter : ik heb dit zelf gebouwd ( geen  Bouwkit )
( zie draadje digitaal / rijtuigverlichting )

PCB heb ik ontworpen en laten maken in China ( heb er 50 stuks  nodig om mijn rijtuigen van verlichting te voorzien )
Enkel de sw voor de programmatie van de PIC heb ik van het internet geplukt ( Sven Brandt zijn site )omdat ik geen goedeprogrammeur ben en vermits zijn hex file vrij te downloaden was , was mijn keus snel gemaakt ( maar de decoderoptie is niet gebruikt in de DMU41 )
MVG
Kispy

eddy

Hoi Kris,
Is het mogelijk om een duidelijkere foto te plaatsen van de elektische verbinding tussen de twee stellen?

groeten eddy

conducteur

citaat:
Geplaatst door Peter

ge moet mijn neus niet afbijten omdat ik een simpele vraag stelde. Ik wou enkel weten of hij die helemaal zelf heeft gemaakt of uit bouwsets?
Dit keer heb ik eens "lange tenen"[:0][:0][:0]

Dat was niet mijn bedoeling....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

chef garde

Krispy, wat bedoel jij met "ic-voetjes"??

krispy

@ Eddy

Hierbij heb ik een foto genomen waarmee ik de connectie tussen de twee rijtuigen heb gemaakt

eentje heb ik op de reeds bestaande connector gekleeft ( diegeene die vast zit geklemt in het koppelingsstuk ) en de andere wordt dan hierin gedrukt als het geheel aan elkeer komt , hierdoor is het mogelijk om de DMU weer los van elkaar te koppelen zonder dat het problemen vormt met draadjes

@ chef garde : ic voetjes zijn een soort connectoren waar men IC's in plugt ( men spreekt nu wel over IC's met pootjes ( DIL : pootjes die normaal door een printje ( in gaatje ) gaan ) en geen SMD ( IC's die bovenop de printen blijven ( op eilandjes )en niet door gaatjes )
Ik hoop dat ge het hiermee iets duidelijker is

Nu de foto

MVG
Kispy

PeterBrz

Amai dat heb je knap gedaan [:)] ziet er een pak beter uit MET verlichting!

Groeten, Peter

chef garde

Kversta hem Kris, bedankt voor illustratie's en uitleg!!!  Was eerst gefocust op die originele Mehano-koppeling blijkbaar, terwijl uw systeemke er net bovenop ligt.  Knap werk!!  Ga u moeten "kopieren", tenzij je een patent hebt op uw koppeling? [:D][:D][:D]

C-rail

Hoe noemen die kleine zwarte stekkertjes?
Ik wil ze gebruiken als alternatief voor stroomgeleidende koppelingen.

C?dric

Peter

Ik ben het beu [}:)][}:)][}:)][}:)][}:)]
Een tijdje geleden kocht ik de 4141/4148 van Mehano (dubbelstel)DC, zoals al eens vermeld op het forum.
Het model uitgepakt en een decoder ingebouwd, even getest en alles funktioneerde (dacht ik) naar  behoren.
Toen ik (door omstandigheden) na ee paar weken nog eens met het model wou rijden, gaf het na ongeveer een halve meter "kortsluiting"
Model terug geopend, alle nagekeken, decoder er uit, NIETS gekort KORTSLUITING[:(!][:(!][:(!]
Model terug ingepakt naar de winkel en kreeg van T direkt een ander.
Daarjuist, het nieuwe stel geopend (en voor er de decoder in te steken) op de sporen gezet en....je raadt het al KORTSLUITING
Ik geef het op. Het model gaat in de kast (spijtig) en komt daar waarschijnlijk NOOIT meer uit, of ik zou een brave ziel in de omgeving van Antwerpen moeten vinden die....[:I][:I][:I]
Maar voor mij NOOIT meer iets van MEHANO[:(!][:(!][:(!]
Met vriendelijke groeten
Peter

jacques timmermans

Peter,

Niet zo gauw de moed opgeven! Haal de volledige elektrische bekabeling, inclusief het decoderprintje eruit en sluit de decoder eens rechtstreeks met zijn draden aan en kijk wat er gebeurt.

Jacques Timmermans