Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

MW 41... binnenverlichting

Gestart door nick_9450, 23 december 2008, 22:14:56 PM

Peter

Ben daarstraks met mijn model terug bij de handelaar, waar ik het model gekocht had, geweest. Zoals altijd een perfekte service van P uit St.N, die het model direkt terugnam, en me aanbood terug te betalen of een ander model (NEE geen 41) te kopen.
Ik heb voor dit laatste gekozen, en heb dus een ander model gekozen.
Meer daarover (met foto's) in het draadje "mijn baan" of  "buitenlandse modellen, zo gauw er een decoder inzit.[:D][:D][:D]
Wat mij betreft is het hoofdstuk MW 41 definief afgesloten.[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

deurenkletser

Ik heb ook de dubbele uitvoering van de MW (4141+4148). Direct de DCC met sound gekocht. Geen problemen.

Wel ontbreken er een aantal onderdelen, iemand enig idee waar die bij te bestellen zijn (GF koppeling oa)

deurenkletser

Niemand die weet waar die Nep GF koppeling met sneeuwkap besteld kan worden?

Gerolf

Ik vrees dat dit erg lastig is. Mehano worstelt met zijn toekomst ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

deurenkletser

Da's jammer. Ik had dit model nieuw gekocht en aan een kant ontbreekt die kap, optisch is dat niet zo mooi. Ik hoop dat mijn verkoper het alsnog kan leveren, het hoort er immers toch bij. Zeker als't nieuw is.

chef garde

citaat:
Geplaatst door deurenkletser

Niemand die weet waar die Nep GF koppeling met sneeuwkap besteld kan worden?

Wat bedoel je met sneeuwkap??

deurenkletser

Die spoiler die vooraan hangt, zo'n soort kap met de nep GF koppeling op.

deurenkletser

Even reageren ivm het kortsluitprobleem.

Zoals eerder vermeld heb ik ook de dubbeluitvoering, wel direct DCC Sound gekocht. Het onderdeel heb ik ondertussen ook (dank aan de goede service van de verkoper).

Nu heeft mijn model (4141) ook eens korsluiting gegeven. Hij was ontspoord in een bocht. Terug erop en jawel: kortsluiting.

Even nakijken bij de stroomafname aan de wielen. Op een recht stuk, alles OK. Hij ging de bocht in: kortsluiting...

Heb toen de onderkant helemaal nagekeken, gepoetst en er weer op: probleem opgelost.

Nu weet ik niet wat hier mis is gegaan, maar ik ga er h??l voorzichting mee om met die MW41. Ik wil er wel nog graag verlichting inbouwen maar heb schrik dat er problemen zouden optreden. Enfin, nu rijdt hij wel goed en de dubbeluitvoering is wel mooi [:)]

deurenkletser

Nog even terugkomen op de MW41 en de verlichting.

Ik heb de beschrijving in MSM nr. 93 van Frans gelezen. Heel handig, alleen zou ik ipv Viessmann de Digirails strips willen nemen (witte verlichting). Die hebben een ingebouwde elco en zijn een pak goedkoper. Kan ik die ook gebruiken, ondanks dat er een ingebouwde elco in zit?

Het gaat om de DR110W.

Koen

@Peter, deurenkletser,

Wat die kortsluiting betreft, heb ik vorige week hetzelfde meegemaakt. Ik vermoed dat dit een ziekte is van dit treinstel. Decoder eruit gehaald en inderdaad hetzelfde probleem [V].
Uiteindelijk ben ik het printje van de ledverlichting beginnen uitmeten. Wat bleek? Twee SMD-diodes die doorgebrand waren. Ik heb deze vervangen door "gewone" diodes en het probleem is opgelost.
Ik hoop wel het originele printje alsnog vast te kunnen krijgen zodat ik het stel terug origineel kan maken.

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren