Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Reeks 55 locsound

Gestart door the_gold, 08 september 2008, 01:07:34 AM

the_gold

Heeft iemand van jullie filmpjes op het internet staan met 55's en waarbij een 55 locsound te horen is?

Groetjes

In Model bedoel ik dus;)

railtravelmanager

#1


hallo,

op Youtube vond ik wel goede sound van de CFL variant reeks 1800
ga naar youtube.com en kies als onderwerp in zoekmachine CFL 1820 Sound recording en
CFL Cargo 1815 + 1817 in Kautenbach op 22 mei 2008

[:)]Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

eric

#2

railtravelmanager

#3
hallo,

locsound van een schaalmodel reeks 55 op Youtube link hieronder
http://www.youtube.com/watch?v=ph2dMXhoCug

[:)][:)]
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

railtravelmanager

#4
citaat:
Geplaatst door eric

Hier een filmke van "13erke"
http://nl.youtube.com/watch?v=ph2dMXhoCug&feature=related



dag Eric,
ge waart mij voor [:)][:D]
Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

ems

#5
Erg gaaf, het geluid van de reeks 55. Iemand enig idee of van Biervliet nog meer plannen heeft voor het uitbrengen van een reeks 55 (bijv in het blauw/geel [:)] )?

Groet, Edwin
Groet, Edwin

ERVIN

#6
Die blauwe mogen ze van mij ook gaan uitbrengen, daar ben ik al h??l lang naar op zoek.[:(]

the_gold

#7
Ik heb deze week mijn blauwe binnen gebracht voor er locsound te laten inplaatsen, Liet hij effe ene horen en er zit zelf zo'n aankondeging van in een station in [:p] Best grappig

loebaske

#8
Ik verstaat het allemaal niet goed [:(][:(] waarom moet er op het net een locsound zijn[?][?]ga bij je winkelier gaan luisteren of surf naar ESU, als men tegenwoordig al van de partikulier wil horen hoe het klinkt voor men het koopt !!!!
Waar gaat dat eindigen[?][?]

the_gold

#9
Het is maar een gewone vraag Loebaske, Zo kunnen we elkaars mening over die locsound ook eens uitwisselen en laten horen.

Laat maar zitten dan..[:)]


railtravelmanager

#10
citaat:
Geplaatst door loebaske

Ik verstaat het allemaal niet goed [:(][:(] waarom moet er op het net een locsound zijn[?][?]ga bij je winkelier gaan luisteren of surf naar ESU, als men tegenwoordig al van de partikulier wil horen hoe het klinkt voor men het koopt !!!!
Waar gaat dat eindigen[?][?]

dag Loubaske, heb je webadres van ESU Loksound voor beluisteren ervan ? [:)]
Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

wisselstromer

#11
de site van esu is nochtans niet echt moeilijk te vinden

http://www.esu.eu/index.php?id=272&L=2
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

LockyLuke

#12
het 55 geluid op de site van ESU is niet hetzelfde.
de versie van Van Biervliet is correcter en speciaal voor hun gemaakt.
vergelijk maar de geluiden van youtube filmpje met die van ESU.
vooral het optrekkend geluid is veel beter bij de VB versie

Dus geen slechte vraag van the_gold en een zeer mooi filmpje van "13erke"
We kunnen er maar van genieten[:p]
 

Anarchy

#13

the_gold

#14
Ok gasten! Mijne 55 met locsound zit er in.

Nu heb ik wel een probleem...
Kan het zijn omdat er een delta decoder in zit en geen digitale dat de geluiden niet overeen komen met de snelheid? Als ik de loc volle bak open zet ( en das een hele harde snelheid ) komen de motoren eigenlijk op volle kracht wat een mooi geluid geeft. Maar dan vliegt hij over de sporen wat dus geen mooi beeld geeft.
Ook het remmen van de loc hoor ik amper... zelfs als mijn 51 met locsound aan de overkant rijd dan hoor ik mijne 55 niet meer.
Als ik dus wat geluid eruit wil halen dan moet hij dus echt volle bak...  is er een manier om bvb het geluid waneer hij aan volle kracht rijd in geluid  in te stellen waneer hij op een matige snelheid rijd op de sporen? Anders hoor ik er ook niets van omdat die loc zoveel geluid maakt als hij zo snel rijd.

Ook begint het optrek geluid pas waneer hij al op redelijke snelheid is en niet bij het beginnen rijden. Ook begint af en toe waneer hij rijd dat tikkend geluid te maken dat volgens mij aleen maar gebeurt als hij stil staat, normaal is dat een optie die je zelf kan uit en aanschakelen.

Redelijk dom van me dat ik niet eens gevraagd heb om hem eens een testritje te laten maken..

bedankt