Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Reeks 55 locsound

Gestart door the_gold, 08 september 2008, 01:07:34 AM

Fretbol

#30
citaat:
Geplaatst door the_gold

Jurgen, Bedoel je 05 Links / en dan weer een cijfer ingeven of aleen de 05 en dan 80 om weer te kunnen rijden? Indien zo weet iemand een nummer om achter de 05 in te stellen? Want als ik gewoon 80linksgo/05links/80links/ doe dan blijft alles hetzelfde.
Handleiding heb ik er niet bij gehad.



Na het intoetsen van de waarde "80" en het draaien naar links, moeten de lampjes van de lok gaan knipperen of gaat de lok piepen. Dan geef je de waarde in die je wil veranderen, in dit geval "05". Je draait terug naar links en de lok reageert opnieuw ( het piepen gaat sneller of de lampjes flikkeren sneller ). Om de waarde van CV05 te wijzigen moet je nu een nieuwe snelheidswaare ingeven tussen 1 en 64. Tik bvb "32" in draai opnieuw naar links. Nu is snelheidswaare "32" weggeschreven in CV05 (Jij vergat blijkbaar de VC waarde te veranderen). Nu kan je afsluiten of nog andere CV's op dezelfde manier wijzigen. Om af te sluiten opnieuw "80" indrukken en links draaien.

Nu moet je loc opnieuw rijden onder z'n gebruikelijke lokadres en de snelheid moet nu voor de helft lager zijn. Is de snelheid nog te snel of nu net te traag, dan kan je op dezelfde manier terug CV05 wijzigen.

Fretbol [;)]

railtravelmanager

#31
citaat:
Geplaatst door the_gold

Heeft iemand van jullie filmpjes op het internet staan met 55's en waarbij een 55 locsound te horen is?

Groetjes

In Model bedoel ik dus[;)]

[:)] hieronder 2 linkjes [:)]
http://www.youtube.com/watch?v=a2PefFl6ZoA

http://www.youtube.com/watch?v=ph2dMXhoCug
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Jurgen

#32
Hier kan ik niets meer aan toevoegen. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

#33
Bedankt :) We zullen het seffens eens testen!
Groetjes

the_gold

#34
helaas... De loc blijft dezelfde snelheid halen.. onder elk nummer dat ik ook probeer.

Anarchy

#35
citaat:
Geplaatst door the_gold

helaas... De loc blijft dezelfde snelheid halen.. onder elk nummer dat ik ook probeer.



Dan doe je iets verkeerd ... Welke decoder zit er nu juist in?

the_gold

#36
Ik heb geen handleiding erbij gekregen.
Er staat wel 47/07/10 op.

Anarchy

#37
citaat:
Geplaatst door the_gold

Ik heb geen handleiding erbij gekregen.
Er staat wel 47/07/10 op.



Vraag dan eens raad aan de winkelier [;)]

Jurgen

#38
Geen enkele informatie over de decoder?
Zit er ook geen extra boekje in de doos van je loc ofzo?

Afin, een mailtje naar de winkel zal misschien het beste zijn. Langsgaan en je loc laten instellen in de winkel is ook een optie en gaat misschien zelfs sneller. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

#39
Nee er zat niets bij.
Ga eens gaan naar de winkel om het door hen te laten bekijken.