Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

evan

@To the point,

Op de bundel "Ijsland" in de haven van A'pen zie ik geregeld wagens met staal staan en die hebben sooms ook witte banden eromheen.  Je hebt wel gelijk dat het niet deugt want bij de rangeringen zie ik ze geregeld losschieten en ligt de lading nadien los...

De reden dat ze losschieten is een kombinatie van het verkeerde materiaal en de nogal nonchalante werkstijl van sommige mensen vd dienst rangeringen.

@Erwin,

Hoe heb je de kleur nu verkregen?  (Polly Scale of een andere verf?)

In alle geval komt het goed over.  Succes verder
[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Bert Ossevoort

Erwin ,heel mooie lading ,en waarom moet een trein lang zijn  de klant heeft niet meer nodig ,dus ..
We willen allemaal wel lange treinen rijden maar de sfeer zit vaak in hoe ziet de trein er uit mooie lading en vervuiling ,dan liever 3 of 4 wagons dan 10 lege originele uit doos is mijn idee.
Voor het vast zetten een idee ,heb zelf garen gebruikt en zwart isolatie plakband voor de rubber te imiteren,..

Nog een reaktie voor Kees-Jan,mooi weekend gehad ,zelf mocht ik werken ,maar die mooie lange wagons ...
rij zelf met 1/100 rijtuig lengte ivm aankoop prijs op de beurs gemiddeld rijtuig tussen 7 a 15 euro ,dus op de foto zie je op de achtergrond enkele zilverlingen omgespoten in beige en rood ,en een logo heb ik niet ,
Ben een simpele ziel dus in word een leuk lettertype uitgezocht,cursief gezet en geprint op decal papier in rood en voila.
Dank voor het aanbod maar een logo bedenken is niet zo simpel.
Bert.

Koen

Dag Erwin,

Dit ziet er mooi uit. Om gewicht te reduceren, kan je ook altijd vierkante O-profielen gebruiken waar de je kopse kanten met plasticcard toemaakt.

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

ERVIN

Zie ik hier geen witte span-banden..??[:(]

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Zie ik hier geen witte span-banden..??[:(]

Ja dat heeft u goed gezien.
Miljaar wat een knoeiers hebben dat vastgemaakt en dat de controleur van den nmbs dat laat rijden.
Het is al wel enige tijd geleden dat ik wagons gedaan heb, maar bij mijn weten word elke wagon gecontroleert eer ie de kade afmag.
Die foto's zijn een bewijs dat het zo bestaat. Als een stuurman en/of kapitein dat ziet kan men geheid alles opnieuw proberen vast te maken.

Aan buizen zoals de andere foto zitten idd ook rubbers. men gaat zo ver dat er tussen de lagen buizen tuinslang ligt. Zo van die goedkope groene.
Aan buizen van PONT A MOUSSON mag absoluut ge kras opkomen of ze worden afgekeurt.
Dergelijke buizen dienen voor waterleiding onder extreem hoge druk.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ERVIN

Zo zie ik ze elke keer rijden hoor als ik ga spotten , dus ik heb nog heel wat foto's  waarop van die witte spankabels te zien zijn , daarom ook dat ik ze op mijn ladingen heb aangebracht.[:I]

Toch bedankt voor de goede tips...[;)]

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Erwin ,heel mooie lading ,en waarom moet een trein lang zijn  de klant heeft niet meer nodig ,dus ..
We willen allemaal wel lange treinen rijden maar de sfeer zit vaak in hoe ziet de trein er uit mooie lading en vervuiling ,dan liever 3 of 4 wagons dan 10 lege originele uit doos is mijn idee.
Voor het vast zetten een idee ,heb zelf garen gebruikt en zwart isolatie plakband voor de rubber te imiteren,..

Nog een reaktie voor Kees-Jan,mooi weekend gehad ,zelf mocht ik werken ,maar die mooie lange wagons ...
rij zelf met 1/100 rijtuig lengte ivm aankoop prijs op de beurs gemiddeld rijtuig tussen 7 a 15 euro ,dus op de foto zie je op de achtergrond enkele zilverlingen omgespoten in beige en rood ,en een logo heb ik niet ,
Ben een simpele ziel dus in word een leuk lettertype uitgezocht,cursief gezet en geprint op decal papier in rood en voila.
Dank voor het aanbod maar een logo bedenken is niet zo simpel.
Bert.

>>> Bert,ik zie daar een 55er staan in die fantasie maar funky schildering van jou. Kan je daar eens een grote foto van plaatsen? en misschien van die silberlingen ook.Ik moet zeggen dat dit een bijzonder origineel ?n leuk dingetje is. Is het misschien een eigen maatschappij?

Gerrit

Bert Ossevoort

Erwin ,
een foto zegt meer dan ...woorden ,mooi dat je laat zien hoe het in de werkelijkheid is .
Dat zette mij wel aan het denken ,iets voor op het forum of in ons tijdschrift,een foto van de werkelijkheid al of niet uit het verleden met een motivatie of verhaal hoe je het gemaakt hebt en dan een foto van het miniatuur ,
van mij part het tuinhekje van de buren of een telefooncel uit vervlogen dagen of zoals Erwin een wagon met lading naar voorbeeld!!??

En voor Gerrit ,het volgende ,het betreft een fantasie maatschappij op mijn eiland Valkoss dat grens aan belgie [kan mijn belgische materieel langskomen] De VBS ,welke niet echt rijk is dus over het algemeen oude loks op koopt en rijtuigen en dan in eigen beheer opknapt.
de lok die je al op een vorige foto zag is wel ex NMBS uiteraard maar betreft een ex ACTS 6700 =  ex NMBS 62er ,had eerst het idee er een NMBS tbl lok van te maken,heeft namelijk ook drie frontseinen als een 55er vandaar de verwarring, maar de voorkeur is toch VBS geworden .

De rijtuigen zijn ex DB silverlingen van flm echter nog zonder front/sluitseinen en binnenverlichting maar dat is voor de toekomst.

En ja het materieel rijdt nog niet zo lang maar het wordt zeker nog verouderd!!
Misschien maar eens een apart draadje gaan vormen ??!
Bert

Johan Poelmans

Bert, prachtig eigenlijk hoe je die eigen kleurstelling bedacht hebt... Heb je eigenlijk ook verschillende generaties van kleurstellingen bedacht (zoals bij NMBS dit het geval is)?

Michiel

Dit is toch wel een heel aanstekelijke vorm van modelspoorbeleving. Een eigen modelspoormaatschappij exploiteren, aankopen overwegen, omschilderingen, logo's... creatief en inspirerend! Ik hoop dat je vele volgelingen gaat krijgen, elk met een eigen maatschappij. [:p]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

C.B.

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Zo zie ik ze elke keer rijden hoor als ik ga spotten , dus ik heb nog heel wat foto's  waarop van die witte spankabels te zien zijn , daarom ook dat ik ze op mijn ladingen heb aangebracht.[:I]

Over die spanbanden.
Ik heb ze ook al in het oranje - rood en wit gezien op de treinen die ik vervoer tussen Antwerpen en Keulen.
Dus niet nipt zijn met wat betreft de keuze.[:)]
Groetjes.
Claudio.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Michiel

Dit is toch wel een heel aanstekelijke vorm van modelspoorbeleving. Een eigen modelspoormaatschappij exploiteren, aankopen overwegen, omschilderingen, logo's... creatief en inspirerend! Ik hoop dat je vele volgelingen gaat krijgen, elk met een eigen maatschappij. [:p]

Hier rijd de trimaxion-park maatschappij rond en die hebben reeds de eerste loc rondrijden.
Die loc is volop testritten aan het rijden op het nieuw schaduwstation van 6.5mx3m

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Re460

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Over die spanbanden.
Ik heb ze ook al in het oranje - rood en wit gezien op de treinen die ik vervoer tussen Antwerpen en Keulen.
Dus niet nipt zijn met wat betreft de keuze.[:)]

Kzal eens bij gelegenheid een stuk meebrengen. Dan kunnen de rivettetellers de bedrukking die erop staat namaken.

TreinTeLaat

@Bert:  Zeer mooie loc en rijtuigen.
Ik vind het fantastisch hoe jij oud materieel zodanig opknapt dat ze echt keimooi zijn, én origineel!
Zoiets had ik nog nooit gezien, nu wel, en echt, je bent echt goed bezig :)
Zulke locs en rijtuigen zouden ook in België mogen rondrijden :)

Gerolf

Erg knap, die eigen fictieve maatschappij, Bert [8D]
In Model Railroader zie je wel vaker dat modelspoorders zoiets doen, bij ons is het erg ongebruikelijk.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw