Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

adrievans

citaat:
Geplaatst door chef garde

Wat ik mij afvraag Bert, wat materiaal staat daar helemaal achteraan rechts met brandende lichten te wachten??  Ik herken precies een Nederlands stel ...

Ik denk een 1600

Bert Ossevoort

Chef garde ,adrievans heeft het bijna goed ,maar even op de vorige blz[125] kijken en je ziet het ,de VBS lok 163 ,of wel een lok van mijn fantasie maatschappij ,van het eiland waarop ik mij bevindt ,wat grenst aan belgie ,dus vandaar dat het nmbs mat er gewoon kan rijden en ik kan bouwen wat ik mooi of leuk vindt.
mijn volgende project alvast een foto ,iets wat in nederland op een aantal plaatsen voorkomt echter in belgie buiten antwerpen geen idee.
uiteindelijk zal het geheel zwart gespoten worden ,echter eerst de beton voetjes maken van styreen om een goede fundering te krijgen .

Bert.

rixke rail

Heeft iemand hier al aan gedacht ? weeral en petieterig detail ...
Een M1 op een M4.[:D]

IK weet niet of het goed zichtbaar is, wat het juist is ... [}:)]
Modelspoorse groeten,
ERic.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Kees-Jan

Mooi Bert!

Zeg wat is je huisstijl? welke kleuren en heb je een logo voor je maatschappij?

Ik heb namelijk nog wat plan W rijtuigen liggen van Artitec die ik deels gesloopt had om varianten van te maken. Maar ja er zijn inmiddels veel mooiere en ook in de variant die ik wilde maken dus kom maar op met je stijl en logo's.

Zojuist ook alle spullen ingepakt voor mijn optreden in Middelburg op de modelbouw show aldaar in de Team Mitropa stand.

Komt allen dus morgen naar Middelburg voor een leuke beurs en een gezellig praatje met of zonder pintje.

Kees-Jan

ERVIN

Momenteel bezig om een volledige staaltrein te maken in model , er zijn nu 6 wagons beladen , nog 4 te gaan , daarna ga ik eens op zoek naar een winkelier die van die " Dam-platen" heeft.

C-rail

Even een standbeeldje in de mixer gestopt met de artikelreeks over blauwe steen, en dit is het resultaat!

En, valt het mee??[;)]
Wat kan er beter?[:I]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Momenteel bezig om een volledige staaltrein te maken in model , er zijn nu 6 wagons beladen , nog 4 te gaan , daarna ga ik eens op zoek naar een winkelier die van die " Dam-platen" heeft.

Gaat een knap treintje worden!
Groeten Peter[;)](misschien wat kort voor uw doen!)

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door C-rail

Even een standbeeldje in de mixer gestopt met de artikelreeks over blauwe steen, en dit is het resultaat!

En, valt het mee??[;)]
Wat kan er beter?[:I]

Ik denk de lichte en de donkere kleuren misschien nog wat ver uit elkaar liggen(ik denk dat alles een beetje meer  in elkaar moet lopen).'t is maar een idee ik heb het persoonlijk nog niet geprobeerd!Bovendien grote en toffe baan die je daar liggen hebt!
Groeten Peter[;)]

ERVIN

@Peter , 10 rijtuigen is hier idd eigenlijk wat te kort ( [:I] ) , maar je staat er van te kijken hoe zwaar die trein nu al eigenlijk is , het zijn gewoon plastic profielen , maar er zitten ook van die vierkante ( plastic) balken tussen , maar die zijn nog zwaarder , dus meer van die balken ga ik zeker niet meer gebruiken , maar qua gewicht is 10 rijtuigen ( wagons- wagens) meer dan genoeg denk ik , nu nog die dam-platen zoeken.

@C-Rail , ziet er zeker al heel goed uit , mooie foto's trouwens.[;)]

Gerolf

@ Erwin: Zeker dat het je kunststof is die je wagens verzwaard? Is het verschil in gewicht zo groot met een lege wagen?

@ C-rail: mooi beeld, maar ik zou ook (vooral aan de sokkel) de afdruipsporen wat verzachten.
Is het de bedoeling dat je beeld zelf ook uit "blauwe steen" is, of wil je metaaloxides imiteren? In het laatste geval vind ik het zeker niet slecht [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Ja Gerolf , eigenlijk zijn deze profielen de boosdoeners , volle plastic , waarvan ik oorspronkelijk 5 balken per wagon wilde beladen ,  maar wegens het ( te) grote gewicht maar gehouden op 3 balken per wagon ( twee wagons zijn beladen met dit soort balken)

OMC

Mooie ladingen Erwin, het is redelijk moeilijk om zo'n lading na te bootsen omdat de meeste staaltreinen met dergelijke ladingen, afkomstig uit Luxemburg, vrij veel vari?rende ladingen met zich meedragen: H-profielen, V-profielen (damprofielen)en gewone rolle, staalplaten op Shmms of Shmmns geladen. Ook korte roestige rails zijn hedendaags en hit onder het goederenvervoer!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

C-rail

@ gerolf: Ik zal je wijze raad opvolgen en de afdruipsporen wat verzachten, een beetje pure isopropanol doet wonderen[8D]. Het beeld zelf zou een bronzen beeld moeten voorstellen.

Johan Poelmans

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ja Gerolf , eigenlijk zijn deze profielen de boosdoeners , volle plastic , waarvan ik oorspronkelijk 5 balken per wagon wilde beladen ,  maar wegens het ( te) grote gewicht maar gehouden op 3 balken per wagon ( twee wagons zijn beladen met dit soort balken)

Ik moet wel zeggen dat dat al redelijk massieve jongens zijn. Dat zal in ieder geval niet elke bouwkraan kunnen tillen.

Is dit eigenlijk bedoeld als beton of als staal? Aan het formaat te zien ga ik eerder vermoeden dat het prefab kolommen zijn...

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Johan Poelmans

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik moet wel zeggen dat dat al redelijk massieve jongens zijn. Dat zal in ieder geval niet elke bouwkraan kunnen tillen.

Is dit eigenlijk bedoeld als beton of als staal? Aan het formaat te zien ga ik eerder vermoeden dat het prefab kolommen zijn...

Heb je al ooit zo'n wagon gezien met zo'n lading ?
Heb je naar verhouding het gewicht uitgerekend wat uw belading voorsteld ?
Ik vermoed dat in de echte wereld uw wagon overladen is.
Ik heb nog geen staal gezien van dergelijke dikte trouwens. (Als het een massieve blok is tenminste)
Als erkend kuiper weet ik dat tot over 10 jaar ijzer op wagons werd vastgemaakt met  "gebrande draad". Dat is ijzerdraad die met 4 strengen over de lading ging en dan werd samen getorst om spanning op de draad te verkrijgen. Het branden van de ijzerdraad zorgt ervoor dat het torsen makkelijker gaat, al bleef het een hels karwei.
Met bandstaal kan men dat ook doen, maar tegenwoordig gebruikt men "cordstrap" en dat is een orange nylonband. De witte zoals u gebruikt heeft word alleen gebruikt voor palletten vast te maken en is absoluut niet geschikt voor dergelijke lading.
Weet ook dat ijzer en ijzerprofielen scherpe randen hebben. Of dat een lashingband kan doorschuren als de lading beweegt. Daarom is het verplicht om tussen lading en lashing een bescherming aan te brengen die het doorschuren(scheuren) te beletten. Dit is meestal rubber, speciale plastiek hoeken of "kartonnekes". Deze laatste zijn gemaakt van recuperatie melkkartons.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI