Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

mini-bs

super !!!

ERVIN

Waaw , mooi , heel mooi , vraagje , waarom staat die deur zo hoog van de grond, komt er nog een trapje??[:I]

Gerolf

Mooi, Marty [8D]
Knap om het tijdseffect (mechanische verwering) in te bouwen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Inderdaad, heeel erg mooi, en vooral heel erg "natuurlijk" en sfeervol. Sterk staaltje modelbouw is dat!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

SUPER en zeeeer mooie modelbouw...
uitleg hoeft niet, de foto's spreken voor zichzelf [:)]

hobbyist

op zich goed maar toch een opmerking, nl, het kozijn rond de deuren. Normaal heeft een deurkozijn aan de onderkant geen houtwerk m.a.w het deurblad loopt door tot op de vloer.

Kees-Jan

Roco gids lezen en wat zie je dan:

(in totaal 4 locomotiefkes die ik ook al gemaakt had nu bij Reukeu[:o)])

Kees-Jan

martintje

tweede streepje zit bij jou te kort Kees [:)], of bij reuceu te lang natuurlijk

Dank voor de complimenten. de deuren zitten zo hhog omdat ze nog ingebouwd moeten worden in de module.
De tuinen eromheen worden ala 1920, onverzorgd en rommelig Mininatur met een zandig p[aadje naar de deur en bij de deur aangekomen een heuvel met zand of een gemetselde ophoging waar de hoekstenen al vanaf brokkelen.
Maar die stenen komen er alleen als het me lukt geloofwaardig na te bouwen, anders gewoon de simpele zandheuvel
Die witte kozijnen aan de onderkant, dat klopt, maar die heb ik er expres wel op gezet, zodat ik nog wat speling heb met inbouwne, eraf snijden gaat stukken makkelijker als erbij snijden als ik niet goed uit kom met de hoogte.
Ik heb namelijk voor de gein eens niks opgemeten, maar alles uitgesneden op het oog, met een preisertje erbij.
Overigens heb ik wel ergens foto's uit het verleden dat de kozijnen aan de onderkant wel doorliepen, maar logisch leek het mijook niet
Dit omdat ik normaal alles met de frees en plotter maak, wou ik een sterug naar de  basis van de hobby, freubelen met de hand en met plezier [:)]
Mvg Marty

SuSke

Er bestaan wel degelijk deuren met een onderdorpel.
Dit is echter alleen het geval met deuren die naar buiten opendraaien en het kozijn dekken (opdekdeuren).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

wisselstromer

ik ben in mn verlof begonnen met de eerst modules te maken voor mijn toekomstige baan
onderwerp duits station Kreuzberg Hbf en stad met invloeden uit berlijn (berlijnse muur, uitkijktoren vd Alexanderplatz,.......)
voorlopig zijn er 3 bakken klaar en ben ik volop aan het brainstormen over wat er allemaal op moet gaan komen Een plan heb ik niet want het zit allemaal in de kop ;-)

wim

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!

****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Gerolf

[:0] Dat belooft, Wim [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

Slanke wissels Wim ???

Nice ! geen problemen met wisselaandrijvingen nadien ?
(om te vervangen dan he...)

Post maar veel foto's... ik moet nog beginnen en dit inspireert enorm.
mvg,
Paul(ogic)

Roy A1987

Had juist nog plaats om een garage tebouwen op men baan,
& een hoek is (bijna) af:

Moet wel de sifon nog goed aansluiten [:D].

wisselstromer

idd ik gebruik slanke wissels , neemt iets meer plaats in maar het oogt mooier
de aandrijvingen zullen het wel houden zeker ;-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!

****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Gerolf

Roy, mooi gemaakt, man [8D]
@Wim: ik zou er toch maar voor zorgen dat je steeds die wisselaandrijvingen kan bereiken! Murphy indachtig ... [;)]