Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Gerolf

Je hoeft hier niks te verwijderen, maar een dergelijk project "verdient" een apart (nieuw te maken) draadje.

Het voordeel van die rubriek is dat een langer bouwverhaal compleet te volgen is (en niet onderbroken wordt door andere "waar zijn we mee bezig"-berichten).
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Bedankt Kris en Gerolf voor jullie raad rond het plamuren van afwijkingen.
Ik zal straks een ander draadje aanmaken in "ooit zal het klaar zijn?"

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

bollen neus

Me vandaag op deze zeer verfrissende dag bezig gehouden met alle foto's te sorteren, stap per stap volgorde te zetten bij verbouwingen locomotieven als ook de verfraaiingen en vervuilingen van de LS rijtuigen en goederen wagens. Dan alles op CD-roms gezet tegen eventuele storingen op de pc, zo heb ik ze steeds nog voor handen. Niet te vermoeiend werk dus en heb zeker geen zweet gelaten.[:)]

ERVIN

Ik ben al de hele dag bezig met het maken van schetsen en tekeningen voor mijn container-terminal , de wisselstraat naar de terminals gaat er helemaal anders uitzien , momenteel is die gehele wisselstraat terug opgebroken , ik ben eindelijk tot een bevredigend resultaat gekomen , er zijn meer rij-mogelijkheden en ook v??l meer rangeermogelijkheden , maar er moeten nog een paar wissels bijgekocht worden.[:I]

Eerst was het niet mogelijk om te rangeren zonder op de doorgaande sporen te komen , dat is nu verleden tijd , nu kan ik naar hartelust rangeren terwijl de doorgaande goederentreinen hier geen hinder van ondervinden.

Ik weet weer wat te doen de komende dagen.[:p]

OMC

Die wisselstraat zag er naar mijn idee al heel goed uit en nu is ze nog beter ... Can't wait to see [:)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

mini-bs

laat het maar zomeren, dat geeft moed:

sturing van de baan - bedieningsconsole in aanbouw...

De console combineert analoge bediening met digitaal rijden, alle reiswegen (zullen) worden getoond op een klein OPB. Maar er rest nog veeel soldeerwerk...

En wat modelbouwen betreft ondermeer dit havenkraantje in H0 in goed gevorderde toestand...

Ferre

Ik ben een weekje thuis van het werk
helaas niet in verlof, maar wel in ziekteverlof ... weeral last met de rug ..

aan een bureau zitten lukt me nog wel beetje, dus waar zijn we mee bezig geweest ?

loconet printjes solderen, railroad installeren, plan tekenen van de testbaan ...

en vooral surfen surfen surfen op het net, op zoek naar idee?n, informatie, enzoverder ...

bollen neus

Originele verlichtingen (met lampjes dus) verandert naar warme witte en rode LED van 1,8 m/m in model ROCO Nohab M61019 (die ook later moet verbouwd worden naar ander model) omdat nu eenmaal bij Roco de verlichtingen nooit een sterk punt zijn geweest . Veel licht op lage spanning zelfs als de locomotief nog niet rijdt. Als alles goed functioneert ga ik alle locomotieven zo doen zowel die al volledig klaar staan NMBS als de buitenlandse , dus nog wat werk om me bezig te houden.[:)]

Michael

Eric, heb je daar misschien wat foto's van? Ik heb nog een heleboel locs waarbij ik dit ooit eens wil veranderen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

patatje70

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Originele verlichtingen (met lampjes dus) verandert naar warme witte en rode LED van 1,8 m/m in model ROCO Nohab M61019 (die ook later moet verbouwd worden naar ander model) omdat nu eenmaal bij Roco de verlichtingen nooit een sterk punt zijn geweest . Veel licht op lage spanning zelfs als de locomotief nog niet rijdt. Als alles goed functioneert ga ik alle locomotieven zo doen zowel die al volledig klaar staan NMBS als de buitenlandse , dus nog wat werk om me bezig te houden.[:)]

en ik kan beamen dat Eric dat zeer goed doet,want ik heb er hier eentje lopen van hem...een van de mooiere....echt veel verschil met die LED'S.....

mvg Wim

railtravelmanager

momenteel laatste weken bezig met revisie van het locomotievenpark motorblok openhalen reinigen, koolborstels en slepers vervangen soms een lampje en een lichte smering, sommige modellen rijden terug soepel alsof ze aan tweede leven beginnen [:)]

ook bezig met inbouw van een M?rklin draaischijf 7186 voor M rails, lokloods moet wat opschuiven enz... foto hieronder

zomerse spoorse groeten,
Erwin alias Railtravelmanager
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

rixke rail

Illegale reklame ... [:0]

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

bollen neus

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Eric, heb je daar misschien wat foto's van? Ik heb nog een heleboel locs waarbij ik dit ooit eens wil veranderen.

@nmbsverzamelaar, ik heb je een mailtje gestuurd.
?
@Patatje70, hopelijk ben je er nog tevreden mee? Nu gebruik ik geen gele meer maar de kleine warme witte en die geven echt genoeg licht hoor.

Eric.

railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Illegale reklame ... [:0]

Modelspoorse groeten,
Eric.

dag Eric, op jouw baan kan en mag het zeker nog [:D]! in het echt moeten de reclamepanelen verdwijnen had ik ergens gelezen [8D]
spoorse groeten, Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

martintje

Maandag maar weer eens demodelbouw spullen op tafel gezet en aan een huisje begonnen
Dat wil zeggen,  ik had een rijtjes huis gemaakt maar was niet naar de smaak
na demontage bleven er 2 kale muurtjes over en de rest maar weer opnieuw gemaakt
2 dagen later stond er dit  op tafel na 2 avondjes wat frummelen met styreen, plasto en wat verf.
Nog niet helemaal klaar, nog wat details en de kozijnen die er nog in moeten, maar dat gebeurt pas na mijn vakantie, dan ga ik weer plotten, er speciaal voor rijden had ik geen zin an :)

Helaas is deze afgekeurd door vrienden/bouw collega's, het is te rijk voor een armenhuisje rond 1920 in Nederland
Volgende versie wordt soberder, maar deze gaat wel voor eventjes de module op, om niet in teveel tijdsdruk te zitten voor Ontraxs

verder nogeen schuurtje die nog et wachten stond op afwerking, en daar ga ik nu maar een saan werken.
Zoals onderstaande foto staat het al een jaar te wachten op luikne, hijsarmen en een invulling.
Staanders staan wat scheef, maar die wordetijdens het plaatsen op de module geoon weer netjes recht, met wat gepast geweld )
wat fineerhout en een aluminium weggooi schaal voor salades, meer is het niet

Mvg Marty