Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Ben

Citaat van: doomslu op 19 januari 2017, 20:04:54 PM

Dit is een voorbeeld van lelijke sporen in een schitterend landschap.


Jammer deze opmerking, een eindredacteur onwaardig.  :( De maker van de 3rail sporen heeft misschien wel heel erg zijn best gedaan en koopt wellicht elke maand jouw magazine en betaalt daarmee je dik belegde boterham.

Gr, Ben.

grove den

Dank jullie wel voor de ver/bewondering van de stukjes landschap...
Gisteren kon de zon weer eens ongestoord binnen schijnen in de middag( hij staat weer wat hoger= net boven de daken van de huizen tegenover ons!) en scheen precies op de rechterbovenhoek van het "Indian summer" dio:

Hetleek  alsof er een spot op gericht stond  :)
Het rotsje meet 13 x 4 cm 8)

Klaas Zondervan

Citaat van: Ben op 20 januari 2017, 12:19:38 PM
Jammer deze opmerking, een eindredacteur onwaardig.  :( De maker van de 3rail sporen heeft misschien wel heel erg zijn best gedaan en koopt wellicht elke maand jouw magazine en betaalt daarmee je dik belegde boterham.
Ik dacht toch wel hetzelfde. Een automobilist zal veel moeite hebben om die overweg te passeren. Over het landschap niets dan lof, zo mooi heb ik het nog nooit voor elkaar gekregen.

Metpetergaathetbeter

ik denk dat jullie Luc toch verkeerd begrepen te hebben, voor zover ik zie zijn er nl. geen (minder?)mooie sporen te zien, Luc refereerde naar de stelling liever een lelijke trein(spoor) door een mooi landschap als andersom!  Die commentaar kwam misschien "wat" ongelukkig, maar ik verdenk Luc nooit van neer te kijken op 3rail  :-\

SuSke

Citaat van: Ben op 20 januari 2017, 12:19:38 PM
... wellicht elke maand jouw magazine en betaalt daarmee je dik belegde boterham.

Gr, Ben.

Ook een beetje foute reactie. Ik maak nooit de rekening van een ander zijn portefeuille, zeker als je weet dat deverloning voor de redactie van het magazine met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet voor het hoofdinkomen van de eindredacteur zal zorgen.

En wat die sporen betreft. Er zijn er hier op het forum (en op verschillende tentoonstellingen) die die reeks sporen op een veel mooiere manier verwerken. Ook ik vind het spoorbed niet erg in verhouding tot de rest van de enscenering, maar geef de twijfel de overhand omdat ikniet weet of dat stukje al "afgewerkt" is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

grove den

Ik denk ook- weet het zeker!-  dat Luc het zeker niet letterlijk heeft gemeend....meer in de sfeer van .
En ja inderdaad met een macro opname vallen de M. rail een klein beetje uit de toon betreffende de verhoudingen maar dit project doe ik samen met een vriend en de sporen en het sporenplan is zijn "project/pakkie an....het landschap dat van mij.
Om het verhaal helemaal compleet te maken: De baan / de sporen lagen er al vóór dat ik gevraagd werd er een landschap omheen te bedenken. Daaar had mijn goede vriend nog geen rekening mee gehouden;-) Dus het was best wel lastig om geregeld een list te bedenken om het landschap/scenery te bedenken dat paste bij dat gedeelte van de baan!!! Ook dat was /is een uitdaging!
En wat de rails betreft...je raakt er best wel snel aan gewend EN bij het kuisen van de werkplekken blijken ze oersterk te zijn je kunt er - bij wijze van spreken- rustig eens met het ijzeren uiteinde van een stofzuigerslang over gaan! Ik weet het is niet aan te raden maar soms kon ik niet anders...en dat was oa voor de baanbezitter ook een belangrijk gegeven= makkelijk in onderhoud/tegen een stootje kunnen.
Ik hoop dat er nu geen discussie gaat ontstaan over Rails met in het midden  puntcontacten en andere rails... :-[
O ja 1: de rails wordt inderdaad te zijner tijd van een "roestkleur "voorzien .........en ook het ballastbed!

O ja 2: Klaas, de baan is nog in aan/opbouw en de overweg is bij lange  na nog niet klaar...;-)..."het landschap begint langzaam aan vorm te krijgen"

Jos

Frank

ik rij zelf met Marklin en kan me er wel in vinden dat niet iedereen dit mooie sporen vind. Vind ze trouwens ook niet moeders mooiste :-) Maar ieder zijn meug ik denk dat als je de baan in zijn geheel bekijkt dit allemaal best wel zal meevallen, want de rest is van zeer hoogstaand niveau.

Chrisrail

#7192
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

Moest ik 3-rail rijden dan zou ik sowieso voor K-rails kiezen, die kan je tenminste nog zelf makkelijk inbedden of wissels de K-rail-wissels en dan flexrail van een 2-railmerk met eigen middengeleider zodat er toch iets fijnere spoorstaven zijn.

Verder zeer mooi landschap en wanneer de rails wat verweerd zullen zijn zal dit wel meevallen.

De helft van onze clubbaan is ook 3-rail met K-rails en ingebed en verweerd is dat zekers niet lelijk. Het 2-railtraject dat ernaast loopt is Peco code 100, dus het verschil valt wel mee, moest er Tillig Elite naast liggen dan zou het wel serieus opvallen denk ik.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stevend

Als de helft 3 rail rijd , dan is het toch pover wat artikelen betreft daarover .
Ik zelf heb geen vaste baan , maar een ovaalke op de keukentafel . Toch ben
ik geïnteresseerd over deze problematiek omwille m'n loc's allen 3-rail zijn .
Dit vanwege m'n jeugdsentiment .
Dus bij deze graag info over 2-rail flex rails ombouwen naar  betrouwbare 3-rail .
Dit kan eventueel in msm 175 komen bv  ;D

doomslu

Het was/is zeker niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen.
Ik vind het enkel jammer dat het super realistische landschap dat Jos hier te voorschijn tovert (ik vind er geen beter werkwoord voor) zo afsteekt tegen het spoor dat nogal gammel gelegd is.
Ook al kom je gehandicapt - op gebied van realisme - aan de start als je een 3-rail spoor legt, dan nog kan je er mooie dingen mee doen. Wat me het meest tegenviel was de overgang van recht naar boog. Of beter gezegd: het gebrek aan overgangsboog.
Ik blijf het herhalen: flexibel spoor gebruiken!!!

Maar ik zeg niks meer over dit onderwerp en blijf genieten (met een zeker vorm van jaloezie) van de werkstukken van Jos.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Genieten van het winterzonnetje vanachter het glas.
Den Eric.

grove den

ha ha idem dito...heerlijk die warme zonnestralen!  :)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: bollen neus op 21 januari 2017, 10:56:56 AM
Genieten van het winterzonnetje vanachter het glas.
daarnet voor het glas, in de zon is het goed wat van die te weinige viamine D's opgedaan ;D ;)

bollen neus

Terug wat begonnen aan schaal O model. Nu de dakgootjes monteren, extra onderdelen op dak voorzien, dus terug wat gaten boren. De overtollige opvullen. Kruipt meer tijd in maar nadien loont het wel de moeite.
Deze week nog wat opruimen want der komt terug wat bezoek over de vloer voor O modellen te bezichtigen, dus mijne stofzuiger voorzien van een nieuwe zak.
Den Eric.