Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Havoc

Citaat van: PeterC op 05 maart 2016, 23:49:26 PM
Nu mee bezig?
Wegens een serieuze inkrimping van hobby-ruimte (slecht 1/4° van de ruimte die ik had) een inkrimping aan het maken van mijn documentatie/biliotheek.  Van al mijn tijdschriften/boeken de rug aan het afsnijden (ondertussen ook al een serieus stuk van mijn vinger...) en alle losse pagina's door de documentenscanner aan het jagen. 
Nu ja jagen...  Ongeveer 30 minuten voor een MSM van 84 pagina's (wel op 400DPI).
Vandaag 15 boekjes door de scanner gejaagd.  Elk half uur eens gaan kijken of de scanner klaar is.  Vaak een paper-jam...  Een heel geduldig werkje.  Maar ja, digitale ruimte neemt nu eenmaal geen plaats in...

Eén zaak: van al mijn 'gedigitaliseerde' boekjes gaat er geen enkel de 'openbaarheid' bereiken.  Louter en alleen voor eigen gebruik!

Wat moet ik nu wel doen met die duizenden losgesneden pagina's (teller staat nu op 6500 bladzijden en ik ben nog belange niet aan 1/..)...

Ik heb dezelfde plannen met de tijdschriften. Waarom zou je die dan bijhouden als je ze digitaal hebt? Langs de andere kant, wanneer was de laatste maal dat je die echt bekeken hebt?

Heb een maand geleden ongeveer 30 jaargangen Natuur & Techniek de container ingekieperd. Zonder te scannen. Stonden reeds 15 jaar in dozen naast mijn bureau. En daarvoor reeds 5 jaar ongelezen op het schap.

Boeken daarentegen zou ik nooit wegdoen of veminken. Dat is iets dat enkel barbaren doen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: PeterC op 05 maart 2016, 23:49:26 PM
Nu mee bezig?
Wegens een serieuze inkrimping van hobby-ruimte (slecht 1/4° van de ruimte die ik had) een inkrimping aan het maken van mijn documentatie/biliotheek.  Van al mijn tijdschriften/boeken de rug aan het afsnijden (ondertussen ook al een serieus stuk van mijn vinger...) en alle losse pagina's door de documentenscanner aan het jagen. 
Nu ja jagen...  Ongeveer 30 minuten voor een MSM van 84 pagina's (wel op 400DPI).
Vandaag 15 boekjes door de scanner gejaagd.  Elk half uur eens gaan kijken of de scanner klaar is.  Vaak een paper-jam...  Een heel geduldig werkje.  Maar ja, digitale ruimte neemt nu eenmaal geen plaats in...

Eén zaak: van al mijn 'gedigitaliseerde' boekjes gaat er geen enkel de 'openbaarheid' bereiken.  Louter en alleen voor eigen gebruik!

Wat moet ik nu wel doen met die duizenden losgesneden pagina's (teller staat nu op 6500 bladzijden en ik ben nog belange niet aan 1/..)...

Welke documenten scanner gebruikje?
 

Metpetergaathetbeter


OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Op de stoel aan zijn pc zou ik zeggen als ik de tijd zie waarop dat gepost is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 maart 2016, 03:51:21 AM
veel te lang opzitten  ;D ;)

En krijg je dan ook een koekje zoals Blackie als die mooi opzit?   ;) ;) 8) :-X
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bollen neus

1 Linkse bougie is klaar en vermaakt zodat ook de gesoldeerde bakjes ernaast passen, de andere andere 3 bougies zijn in afwerking, wel nog het juiste materiaal vinden voor rem systeem uit te beelden. Reeds.
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

#6472
Citaat van: OlivierV op 06 maart 2016, 09:59:32 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 maart 2016, 03:51:21 AM
veel te lang opzitten  ;D ;)
Waar op zitten?
jij wil mij hier weer dingen doen zeggen die ik niet wil zeggen ! IK drink niet (alcohol), ik rook niet en kijk niet naar de andere vrouwen als mijn vrouw erbij is !  ;D ;)

philippe_007

Peter, voor u is het meer "ik mag niet naar andere vrouwen kijken als mijn vrouw er bij is"  ;D ;D ;D ;D ;D
Ik heb chance, 2 van de 3 dingen dat jij niet doet doe ik wel :-)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: philippe_007 op 06 maart 2016, 17:10:49 PM
Peter, voor u is het meer "ik mag niet naar andere vrouwen kijken als mijn vrouw er bij is"  ;D ;D ;D ;D ;D
Ik heb chance, 2 van de 3 dingen dat jij niet doet doe ik wel :-)
roken en drinken als ze 't niet weet zeker ? ;)

Metpetergaathetbeter

en nu aan 't kijken naar de fraaie creaties en foto's van schaal 1/1 ;)

adrievans

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 maart 2016, 17:26:55 PM
en nu aan 't kijken naar de fraaie creaties en foto's van schaal 1/1 ;)

playboy of chick?
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

eddy

Aan de strijkplank bezig,dit is de onderzijde.



groeten eddy

SuSke

Ik had toch een overtrekje met een bloemetjesmotief verwacht Eddy  8) 8)

Verder is het iets laten zien, zonder iets te tonen hé  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

km draadjes ontward
ik heb kabel met 60 draden er in en daar dus allemaal rolletjes van 25 meter van gemaakt
zo kan ik weer verder als ik terug aan de baan bezig ben en dan moet ik niet zitten te prutsen om er een kleur die ik dan nodig heb er uit te halen
dan nog een oude koffer omgebouwd zodat ik nu ook wagons en loco's mee naar de HTC kan nemen zonder dat er beschadigingen aan komen
er kunnen juist 2 lagen in en ik heb tussen schotjes gezet die er uitgenomen kunnen worden zo kan ik de opening van maat maken naargelang de wagons die ik mee neem

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.