Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

Veel opzoekwerk doen voor te maken model MY1158, heb een CD rom opgestuurd gekregen met veel extra details van deze locomotief, met dan aan Ole. (Denemarken) Nu alles bekijken at er moet bijgemaakt worden, moeten zelfs stukken uit body gezaagd worden zo te zien anders kunnen messing onderdelen nooit naast de bougie geplaatst worden.Heeft een speciaal rem systeem staan tussen de wielen. Das nog veel werk aan de winkel zo te merken. Ik dacht dat er minder werk aan ging zijn dan vorig model in O schaal maar niets is minder waar. Hier en daar met elektrische draden werken zou ook reeds een oplossing kunnen zijn (gebruik dan enkel de geinen of omhulsels niet de volledige draden)En elke locomotief is anders , verbouwen zou anders snel beginnen te vervelen.
Den Eric.

dani

Tweede poging voor de cam-train....

(meer uitleg in mijn baan topic)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 28 februari 2016, 11:28:37 AM
Tweede poging voor de cam-train....

(meer uitleg in mijn baan topic)
Allen daarheen!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

grove den

Gewoon verder met het bedekken van de modelbaan met begroeiing en stenen ,  "water", grond en zand en lijm en....en....en




de - oude-groeve in wording  van boven;


Jos

SuSke

#6454
Niet doen Jos, je maakt ons zo jaloers op die afwerkingsgraad...  ;)
m.a.w. weerom veel te fenomenaal om te verwoorden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Prachtig, Jos !!!
Niet van het echte te onderscheiden  8) 8) 8)
Laat nóg maar van die mooie dingen zien !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Ai, ai ai
Om een minderwaardigheids komplex van te krijgen.
Voordat ik zover geraak met bomen maken ben ik gepensioneerd ???
Ha nee hé : Ik ben al gepensioneerd  :) :) :)
Met vriendelijke groeten
Peter

ThierryDS

Jos, dit is fantastisch om te zien. Ik wou dat ik dit ook kon zo. Zoals Peter zegt, om een minderwaardigheidscomplex van te krijgen  :) ;) 8)

grove den

bloos er helemaal van al die komplimenten... :)

Vandaag een 65 stuks herfststruikjes geplant!

en  eerste dennenbomen zijn - eindelijk- ook  geplant =)

Jos

philippe_007

Mijn Roco 8051 voorzien van de nodige toeters en bellen.
Ook de telex-koppeling uitgebouwd en vervangen door kortkoppelingen.


raf

met argus ogen een chinees draad snijkussen gebruikt om M2 draad op 2 MM assen te snijden
en wel ik moet zeggen dat dit snijkussen er eentje is van degelijke kwaliteit want het snijd mooi draad zonder happen en brokkelen
beetje snijolie (lekker veel) aan het kussen de de as en snijden maar met de draaibank op langzaam
ik heb hier kussens liggen van rond de 40 euro en dit is er eentje van pakweg 4 euro en dat doet niet onder voor die duurdere kussens

zo vriend zal weer tevreden zijn dat zijn assen en props onder zijn boot zitten .
en ja ik ging niks doen aan boten maar soms staan ze in de weg om andere zaken te doen en dan heb ik ze liefst zo snel mogelijk de deur uit
nu nog 2 printjes maken voor de bediening van de kanonnen (zelfde sturing als de deuren van de loods) en dan kan hij zijn boot komen ophalen en heb ik plaats op de werkbank

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

goed werk, maar neem me niet kwalijk dat ik het zeg   "crappy paint job" op die boot.   Heeft je vriend dat zelf gedaan of laten doen ? In dat laatste geval zou ik mijn geld terug vragen .

En dan terug op topic :  draad snijden op zo fijne asjes is een procisiewerkje en er zijn er niet veel die dat goed kunnen, maar je hebt gelij: goed gereedschap is het halve werk en olie doet wonderen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

dani dat heeft hij zelf gedaan maar daar moei ik me dus niet mee maar je hebt wel gelijk
het kan stukken beter want die zwarte lijn die zou normaal perfect moeten zijn
maar ja ik snij de draad en de electronica de rest is voor hemzelf
hij heeft ook het dek verneukt want recht snijden is ook zijn sterkste kant niet zo te zien
en dan twee parker schroeven der in gezet om het vast te houden terwijl een lipje onder het vaste dek dit stuk evengoed op zijn plaats had gehouden
en inderdaad met goed gereedschap doe je reeds het halve werk
zo draai ik ook de wiel flenzen af nadat ik mezelf een speciaal stukje heb gedraaid wat over de as gaat zodat ik dat stuk in de klauw kan vast zetten en zo de wielen af kan draaien
zo heb je nooit eier wielen maar mooie ronde

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Nu mee bezig?
Wegens een serieuze inkrimping van hobby-ruimte (slecht 1/4° van de ruimte die ik had) een inkrimping aan het maken van mijn documentatie/biliotheek.  Van al mijn tijdschriften/boeken de rug aan het afsnijden (ondertussen ook al een serieus stuk van mijn vinger...) en alle losse pagina's door de documentenscanner aan het jagen. 
Nu ja jagen...  Ongeveer 30 minuten voor een MSM van 84 pagina's (wel op 400DPI).
Vandaag 15 boekjes door de scanner gejaagd.  Elk half uur eens gaan kijken of de scanner klaar is.  Vaak een paper-jam...  Een heel geduldig werkje.  Maar ja, digitale ruimte neemt nu eenmaal geen plaats in...

Eén zaak: van al mijn 'gedigitaliseerde' boekjes gaat er geen enkel de 'openbaarheid' bereiken.  Louter en alleen voor eigen gebruik!

Wat moet ik nu wel doen met die duizenden losgesneden pagina's (teller staat nu op 6500 bladzijden en ik ben nog belange niet aan 1/..)...
Groetjes, Peter


OlivierV

Citaat van: PeterC op 05 maart 2016, 23:49:26 PM


Wat moet ik nu wel doen met die duizenden losgesneden pagina's (teller staat nu op 6500 bladzijden en ik ben nog belange niet aan 1/..)...
In een map steken?

En hoezo hobbyruimte verkleind? Weg grote zolder dan?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan