Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jean

Op weg naar een line-up van de O&K 1306.



Een nieuw afgerond exemplaar.

Groeten,
Jean

Dirky

mooi Jean...

Hier komt stillekes aan het resultaat in zicht:


Cozzy

59 in wording?
Knap tekenwerk!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Dirky

Inderdaad Tom... ('k Heb me eindelijk een eigen INVENTOR software licentie kunnen aanschaffen (op de zaak) en kan nu die vele slepende projecten opnieuw aanwakkeren)...

janieburton

Citaat van: Jean op 17 januari 2016, 19:57:12 PM
Op weg naar een line-up van de O&K 1306.



Een nieuw afgerond exemplaar.

Groeten,
Jean

Een "oude" Fleischmann?
 

Cozzy

Citaat van: Dirky op 18 januari 2016, 13:58:47 PM
Inderdaad Tom... ('k Heb me eindelijk een eigen INVENTOR software licentie kunnen aanschaffen (op de zaak) en kan nu die vele slepende projecten opnieuw aanwakkeren)...

Succes ermee!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Jean

#6322

Een "oude" Fleischmann?


Ja, idd. de oude O&K 1306.
Nu met een NEM 651 stekkerdoos, decoder, SMD ledverlichting, een Fleischmann rondmotor met verzwaard anker, ingezette ruitjes en enigszins verouderd.



Groeten,
Jean

janieburton

Citaat van: Jean op 18 januari 2016, 18:53:50 PM

Een "oude" Fleischmann?


Ja, idd. de oude O&K 1306.
Nu met een NEM 651 stekkerdoos, decoder, SMD ledverlichting, een Fleischmann rondmotor met verzwaard anker, ingezette ruitjes en enigszins verouderd.



Groeten,
Jean

Verschillende led's in de 2 O&K 1306?

Wat bedoel je met verzwaard anker?
 

Dirky


dani

de treinlift is bijna 100% operationeel met wat bijkomende "features" zoals regelbare snelheid op de DC motor die de lift optrekt en laat zakken, en een klein  (1,44") TFT  kleurenschermpje dat de functies overneemt van een handjevol LEDs .  (toont de positie, de richting van beweging, de status, de tijd dat het systeem "up" is, eventuele alarmen, noodstop en noem maar op.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Citaat van: dani op 19 januari 2016, 09:24:11 AM
de treinlift is bijna 100% operationeel met wat bijkomende "features" zoals regelbare snelheid op de DC motor die de lift optrekt en laat zakken, en een klein  (1,44") TFT  kleurenschermpje dat de functies overneemt van een handjevol LEDs .  (toont de positie, de richting van beweging, de status, de tijd dat het systeem "up" is, eventuele alarmen, noodstop en noem maar op.

Dani, gaat het over je lift die met kabels wordt opgetrokken?
Dat TFT schermpje, is dat zo'n plug-in schermpje op een Arduino?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

inderdaad, de treinlift met het lier-systeem.
En het schermpje is een 1,44"  TFT schermpje op een arduino, yes.  Zo eentje van een paar dollar met SPI sturing.
Er was wel een probleem met het scherm want het decaleerde altijd en was niet deftig te sturen.  Na manuele aanpassing van de library (adafruit lib was geschikt voor 128 x 160 pixels en deze heeft 128x128)  en wat chipotage in mijn code, lukt het nu wel.

Ik zal weldra hopelijk wat foto's kunnen posten in mijn baan topic, maar dat gedoe met photobucket is zo omslachtig en zoals ik me de laatste weken voel ontzie ik me soms de moeite.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 19 januari 2016, 10:24:07 AM
inderdaad, de treinlift met het lier-systeem.
En het schermpje is een 1,44"  TFT schermpje op een arduino, yes.  Zo eentje van een paar dollar met SPI sturing.
Er was wel een probleem met het scherm want het decaleerde altijd en was niet deftig te sturen.  Na manuele aanpassing van de library (adafruit lib was geschikt voor 128 x 160 pixels en deze heeft 128x128)  en wat chipotage in mijn code, lukt het nu wel.

Ik zal weldra hopelijk wat foto's kunnen posten in mijn baan topic, maar dat gedoe met photobucket is zo omslachtig en zoals ik me de laatste weken voel ontzie ik me soms de moeite.
Overstappen naar Flickr. !
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154