Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 23 november 2015, 14:29:00 PM
Hoezo? Onlangs kocht je toch een hele rits M2's en die zien er de dag van vandaag toch niet meer goed uit? :D
Die zijn niet uitgerust met een slechte,al dan niet werkende aandrijving,en de bestelde kortkoppelingen zullen ze best aanvaardbaar maken!
Daarbij nog dat die "hele rits" bestaat uit 3 rijtuigen voor een totaalbedrag van 15€!!
Citaat van: OlivierV op 23 november 2015, 14:29:00 PM
Definitie voor dozenkoper is voor mij iemand die dozen koopt met modellen in en ze daarna in de kast wegsteekt. ;)
Die ken ik ook maar zullen we best niet bij naam noemen zeker...voor hij weer op de teentjes getrapt is! ;D ;D

;)

Huugooke

Ziehier één van de vier gebarsten tandwieltjes. Ik ben op  die site gaan kijken maar ik heb geen idee hoe ik at moet bestellen.
Het heeft 10 tanden, dat heb ik kunnen tellen.

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 23 november 2015, 18:25:20 PM
10 tanden,

Morgen eens kijken hoeveel tanden er in ons tandenmagazijn liggen... ;D ;D

;)

Desnoods niet enkel het defecte maar de hele tandenketting vervangen.....

ceuleer

Monteer het terug zonder tandwiel, dan trekt hij nog op 6 wielen, dat is misschien genoeg, later kan je nog altijd een andere complete as of nieuw tandwieltje plaatsen.

755philippe

Eventueel als de kosten niet te hoog zijn laten printen bij shapeways. Volgens mij doen ze dit wel maar voor 1 tandwiel kan dit misschien duur uitkomen of eventueel nog een reserve.
Mvg

755philippe

Huugooke

Misschien handig om te weten dat de buitendiameter van de tanden 6mm is en de as 2.5; het tandeloze hulsje is 3.5; de totale lengte is 7.5 en de lengte van het tandengedeelte 3 mm.
Die laatste afmetingen hebben niet zo'n belang, dat is te "regelen", als het gebit maar klopt. :D

En ze zijn alle vier stuk!

Kris

Hallo,
Aangezien de buitendiameter 6mm is en het aantal tanden 10 dan is de module  0,5
Buitendiameter / aantal tanden +2 = module

Normaal starten moduletandwielen maar vanaf 11 tanden  maar in de kleinjes kan je soms ook kleinere vinden

Hier
http://www.maedler.nl/product/1643/1618/1034/1059/stirnzahnraeder-messing-gefraest-modul-05

Of hier
http://shop.kkpmo.com/product_info.php?info=p701_zahnrad---trieb-m0-5---10-zaehne.html

Kris



dani

... zelf een "LED RING" aan het maken voor de 3D printer om de printkop en werkvlak te verlichten.
Kostprijs bij Velleman :  25 €
Zelf maken :  5 euro alles in, en wat tekenwerk :-)

Vraag 1 : Zal het er even professioneel uit zien ?   ------- NEEN
Vraag 2 : Zal het werken ?                                   -------- JA !

dus aan mijn eisen is voldaan :-)

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

Zo moet het zijn Dani, al wat je zelf doet kost stukken minder + dat je nog plezier heb aan het zelf maken...

raf

Best.-Nr. Z   do   dk    D  b  H  d  Preis
3500/1   10 5,0  6,0   4   3  3  2  3,10€


deze zou het moeten zijn alleen de as diameter is maar 2 mm  dus je moet iemand met eendraai bank hebben die de as kan ruimen naar 2.45
zodat hij spannend op de as schuift
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Iedereen bedankt voor de hulp!

raf

hopelijk leid het ook tot een terug rijdende loc
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: Kris op 23 november 2015, 19:54:51 PM
Hallo,
Aangezien de buitendiameter 6mm is en het aantal tanden 10 dan is de module  0,5
Buitendiameter / aantal tanden +2 = module
EUH ????

6/10+2 = 0.6+2=2.6  hoe kom je dan aan module 0.5 ?

of bedoeld je  6 /  (10+2) = 6 / 12  = 0,5  dan klopt het wel.
Haakjes zijn belangrijk in formules !!


module =   buitendiameter /  (#tanden+2)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.