Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

jongens het was niet negatief bedoelt mijn posting al lijkt dit nu zo wel te zijn over gekomen
de lockers zien er mooi uit en de sfeer is enorm goed getroffen
wat rommel op de kasten zou inderdaad kunnen (mocht bij ons niet)
schrijven en zeggen komt nu eenmaal anders over want je kunt geen intonatie mee in je schrijven zetten
misschien met kleur werken in het vervolg  om een opmerking/bemerking  aan te geven
het was een opmerking en geen afbreuk aan het geheel
een blote kalender mis ik nog en acetyleen flessen (een rek tegen de muur misschien met reserve flessen)en dan natuurlijk reclame van een of ander merk
maar dit gaat goed komen want de sfeer zit er reeds wel in.
ook het verouderen van het materiaal is enorm goed gelukt en ik hoop ooit dit te kunnen benaderen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Wat administratief werk gedaan, wil zeggen opzoekwerk voor te maken modellen te vervolledigen. Ook decals besteld die ik nodig heb in de loop van dit jaar, altijd vooruit kijken, blijven staan is achteruit gaan. Dan nog wat gefoefelt aan schaal O model aan de buffer platen en  bevestigingen voor de slangen (deze zijn van Weinert) als het ware.. Enfin weer een zeer leerrijke namiddag gehad.
Den Eric.

doomslu

En ik zit hier een berg papieren catalogi en honderden digitale foto's te doorlopen, in de hoop iets zinnigs te kunnen destilleren voor één of andere modeltreinboekske.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

amaai zo een 400 wielen (van wagons) ontvetten en inkleuren is ook niet niets  ??? ???

doomslu

Nu snap ik waarom het hier zo stil is vandaag...  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

hahahahaha nieje, ben gaan choppen (deze namiddag) in Blankenberge nu ik vervoer had...just sebiet nog uitleggen waar het geld naartoe is  ;) en kon nog kopen, want heb nog dit en dat nodig van wagons voor men ram kompleet is

Rangeerduivel

Ze zullen daar aan zee raar opgekeken hebben,zoiets zien ze daar niet alle dagen... :D

loebaske

ela, en had een windmolentje gekregen, dus ik gelukkig als nen kleine...

Dirkh

Een vervelend werkje aan het doen geweest, printjes solderen, draadjes trekken en nog tussendoor een metertje spoor aangelegd. Wel vervelend als in die meter ook nog twee modulle overgangen zitten.
Nu moet alles eerst wat uitdrogen en dan kan ik weer verder met de volgende meters spoor en weer enkele modulle overgangen.
Nog een weekje of twee, drie  doorwerken en dan kan er hopelijk een eerste testrit gemaakt worden.
Tussendoor ben ik ook nog de nodige documentatie aan het maken van de aansluitingen en de baan aan het ingeven in koploper.

raf

morgen eerst 2 uur hout stapelen zodat het langzaam maar zeker allemaal een plaatsje krijgt
dan weer aan de spiraal verder doen zodat ik eindelijk onder de baan constructie uit ben en een lus kan leggen zodat ik de beide helften van de baan aan elkaar kan zetten en terug een rondje rijden.
daarna komt een vriend op bezoek met werk dus dan zal het maandag weer stilletjes worden wat werk aan gaat

ik heb driehoekkig pvc en ronde staf mee om km paaltjes te maken en dan een WWII duikboot toren beginnen de railing op te zetten dus werk genoeg

als da gedaan is nog een paar 100 klinknagels op een duikboot aan brengen dus ????? de baan gaat effe op de lange baan geschoven worden
maar s'avonds heb ik dan weer tijd om te programmeren dus we gaan stug door

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Vanmiddag een rijdagje op de club.
Fotookes staan op het Vaerwegh Dok draadje
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 februari 2015, 10:40:53 AM
Citaat van: Gerolf op 06 februari 2015, 09:52:55 AM

... maar 't is wel een idee om er spulletjes bovenop te leggen (kranten, kleding, ...)
vuile schoenen ? ;D

Trouwens vergeten melden alweer fraai werk, misschien nog stickers en naamkaartjes aanbrengen ? :-\
En kalenders van blote vrouwen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

minitreintje

NMBS seintje afgewerkt! Klaar om 3D geprint te worden  ;)
Met voet, SMD LED houders, open frame en modulair gebouwd in FreeCAD om in verschillende delen te splitsen zodat er geen ondersteuningsmateriaal moet worden gebruikt.

groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Sattrickske

Knap seintje; maar ik vrees dat je looproosters, leuningen en lichtkappen moeilijk gaan worden met een gewone 3D printer.  Ik heb ooit een paar van die seinen in messing gemaakt en bv. die kapjes zijn echtwel heel klein in H0.
Via shapeways (of eender wie met een gelijkaardige printer) zal het wel lukken denk ik (zal wel heel fragiel zijn).

minitreintje

Bwa, we kunnen proberen :) we zullen zien hoe het eruit komt :p

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino