Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

8 ste keer dat ge je eraan kan verwarmen is met de stoof of open haard uit te kuisen.
Dus meer warmte ervan dan een gewone CV.
Den Eric.

raf

ha nee die keer telt niet mee voor mezelf
afspraken die gemaakt zijn moet je houden dus das de madam haar werk
ik zorg dat ze knetter hout heeft en zij houd het huis warm en s'morgens vroeg (7 uur)dan maakt ze persoonlijk de kachel proper
zet dan de klaar gelegde aanmaak houtjes in de kachel (door me zelf klaar gelegd)en zorgt dan voor de rest van de dag voor de kachel
als ze natuurlijk niet thuis is dan is dit mijn werk 
maar dat is zelden om dat ze nooit auto heeft willen leren rijden moet ik dus steeds mee wat ik ook nog graag doe .
zo ook als ze een rok aan heeft doe ik de deur voor haar open en heeft ze een lange broek aan dan ziet ze maar dat ze de deur open krijgt
emancipatie ok kan ik mee leven maar dan moet je ook maar de ongemakken der van ondergaan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Lantaarn geplaatst, misschien toch maar zwart maken, is nu te "goud".


En nu gaat ge vragen, "Hugo, hoe hebt ge die ruiten gemaakt?"
Wel...

Rangeerduivel

Hugo,wat ik mij afvraag;
Hadden de loc's in de jaren stoom/stillekes ook al rechthoekige buffers?
En wie kan er mij vertellen wanneer men overgeschakeld is van rond naar rechthoek?
Kan het zijn met de komst van de diesels?
is een rechthoekige buffer beter dan een ronde?
waarom?
Ja ik weet het,een zot kan meer vragen stellen dan een wijze kan beantwoorden! :-[

;)

Huugooke

De "99" werd overgenomen van de "Nord Belge", die buffers zijn te zien op zowat alle foto's die ik heb.
Was dat standaard zo bij de Nord? In elk geval scheen dat nodig te zijn in Luik waar ze als "opduw loc" werden gebruikt.
Veel van de andere locomotieven waren een  Duitse erfenis, vandaar de ronde buffers.

Huugooke

Maar ook de Belgische constructies waren rond, of tenminste afgeplatte cirkels

Peter

je hebt blijkbaar de decals al ergens gevonden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Citaat van: Peter op 25 januari 2015, 21:14:48 PM
je hebt blijkbaar de decals al ergens gevonden.
in mijn bakske van vroeger  ;D

conducteur

Ik kom een pagina of twee achter, maar nog even over Neutraal Moresnet: was ooit een publiek geheim uitzending
https://www.youtube.com/watch?v=vMoBj_yPeT8
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

bollen neus

Oef, beide roosters zitten aan de locomotief. Bovenplaat met uitlaat ook reeds op dak bevestigd en rondom volledig met Putty ingestreken, afgeschuurd en een laagje filler opgeplaatst. Rest is voor in de loop van deze week. Verder fijn werk van afschuren is dat dus. De spiegels en voetsteunen voor op de neuzen ook reeds in de grondverf meegespoten, we waren dan toch bezig.
Nog veel werk voor de boeg maar hopelijk blijft het goed gaan zoals we nu bezig zijn. De ene dag is ook nooit de andere.
Den Eric.

loebaske

seg Eric, kan je eens foto's plaatsen, want ben verdomme nieuwsgierig naar je kunsten...

reeves

Rostsen................

Voor m'n berg in wording, een middagje afgietsels gemaakt 8)
Enkele al geschilderd



Naakt en maagdelijk wit ;D



Basiskleur



Mossporen



Wash



Drybrush




Close up's



Groet Tom


bollen neus

Mooie blokskes die rotskes. Knap werk.
Den Eric.

loebaske

oefening baard kunst....zeer mooi resultaat ;)

Steam.N

Nuttige toelichting, Tom !
Absoluut bruikbaar !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }