Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

doomslu

Waar zijn we mee bezig?
Uitblazen na een werkweek en 'en passant' ook even de MSM/TMM stand gaan opzetten op de expo in Walferdange.
Dit weekend weer twee dagen treinen en treinen...  :D

Komt er iemand naar Walferdange?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: bollen neus op 06 november 2014, 16:26:01 PM
Omdat de camera uit de handen is geglipt de stukken lens en dergelijk hier nog aan het opkuisen, is verleden week gevallen en nu nog steeds wat "onderdeeltjes" te vinden her en der.
Den Eric.
Pas op, daar zit heel wat in dat ge voor vanalles anders kunt gebruiken. Is't nen perte total?

grove den

Eindelijk tijd voor iets anders dan boompjes..
Ben bezig steun/keermuren proberen  te graveren in gips.
Iets te enthousiast van start gegaan,.... het te graveren vlak, het afgietsel als het ware, is veel te vlak .
Het oppervlak behoort ruwer en onregelmatiger te zijn aangezien de muren een middeleeuwse uitstraling moet hebben.
Een tegelzetter of stratenmaker zou het wel ok vinden ;)

We gaan gewoon weer een nieuwe muur graveren en deze bewaren voor een bouwerk/konstruktie die later gedateerd is.
Verder ook al iets voltooid: een klein wijngaardje ...op de modelbaan van een vriend :

en plaatje van enkele maanden geleden:



Jos


Jos

Steam.N

Je hebt je alweer goed kunnen uitleven, Jos  ;)
Muur ziet er goed uit, maar is inderdaad wat vlakjes.  Zeker ergens op je baan te gebruiken.

Die wijngaard is ook prachtig.  Maar wie verschiet dáár nu van: RealistischGroen en Jos, dat zijn synoniemen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Vind die muur helemaal niet te vlak. Ga maar eens kijken naar middeleeuws metselwerk. Dikwijls zelfs héél dunne voegen. Als het te grof was kon de vijand erlangs omhoog klimmen!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kees-Jan

Plastic bielzen vervangen voor houten bielzen:

Holzweiche Spur 1 by Rail-Kees, on Flickr

En even voor proef wat railstaven er op:

Holzweiche Spur 1 by Rail-Kees, on Flickr

Wordt vervolgd.

adrievans

Plan 1 was het schoonmaken van de draaistellen van mijn oude Roco br140.
Tijdens het demonteren vond ik de stroomafname wat fragiel en raar uitgevoerd,hier maar eens wat aan gedaan.
Dit werd plan 2 en plan 3 wordt het vervangen van de oude lawaaierige roco motor.

Foto 1,het oude systeem,koperen stripjes die op de rand van de flens "balanceren". :-\


Foto 2,mijn systeem,koperen strips die tegen de zijkant van de flens duwen/veren. :D


Bij het tweede draaistel maak ik tussendoor wat foto`s en plaats ze als er belangstelling voor is.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

OlivierV

Dat met op de flens balanceren wordt nog door Roco gebruikt hoor, oa bij hun bulle neuzen en hun 20's ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 08 november 2014, 17:59:44 PM
Dat met op de flens balanceren wordt nog door Roco gebruikt hoor, oa bij hun bulle neuzen en hun 20's ...

Bij "bulle " neuzen tja er wordt heel wat afgebult aan de neuzen dan. Maar het wordt inderdaad zo nog gemaakt en uitgebracht.
Den Eric.

adrievans

Citaat van: OlivierV op 08 november 2014, 17:59:44 PM
Dat met op de flens balanceren wordt nog door Roco gebruikt hoor, oa bij hun bulle neuzen en hun 20's ...

Okè,ik dacht dat het iets ouds was,misschien heeft de vorige eigenaar de strips al eens vervangen,bij mij gingen ze weleens tussen het wiel en het cardanhuis.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

OlivierV

Citaat van: bollen neus op 08 november 2014, 18:24:59 PM
Citaat van: OlivierV op 08 november 2014, 17:59:44 PM
Dat met op de flens balanceren wordt nog door Roco gebruikt hoor, oa bij hun bulle neuzen en hun 20's ...

Bij "bulle " neuzen tja er wordt heel wat afgebult aan de neuzen dan. Maar het wordt inderdaad zo nog gemaakt en uitgebracht.
Den Eric.
Tikfoutje, moest bolle zijn. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Sattrickske

Was het beu om telkens een nieuw bakje te maken voor m'n gietmallen...  Dan maar een herbruikbaar en regelbaar bakje gemaakt in 10mm plexi:




Hier zou ik nu alle mallen van maximaal 22x22x12cm mee moeten kunnen vervaardigen.  De paperclips houden de L stukken aan mekaar vast en zorgen ervoor dat de mal hebruikbaar is.  Eventueel wat hotglue aan de onderkant om te vermijden dat de siliconen hun weg langs onderen gaan zoeken.
Hopelijk gaat ze een paar jaar mee.

krisds

gisteren bezig geweest met een diorama, kasseien in gips te krassen. Wat een knoeiboel...

te veel stof, gips te poreus, resultaat geen succes en alles in de vuilbak gesmeten, herbegonnen met pluimkarton. ???

raf

patrick daarom gebruik ik lego blokjes
kun je steeds hergebruiken en je maakt je bakje zo groot als je zelf wil
en wie heeft er nu geen lego meer ergens liggen LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Sattrickske

Mijn lego blokjes zijn ingepikt door m'n neefje ;D
Probleem is ook dat je met lego niet goed kan zien wat je aan 't doen bent.  Vooral bij tweedelige mallen is dat vervelend.  Ik gebruik modeleerklei of plasticine om m'n mal te splitsen en m'n prototype af te schermen.  Met plexi heb ik nu tenminste goed zicht waar m'n klei zit.