Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

marc goovaerts

In blijde verwachting van het jaarlijks gratis klassieke muziek-concert van de Filharmonie op het  St. Jansplein in Antwerpen deze avond.
Altijd al knap geweest.

bollen neus

Tussendoortje, een rooster samengesteld en gesoldeerd in messing voor Heljan spoor O model te verbouwen, model dat in gedachte zit is de reeds op Ho gemaakte TMY M 1111 STT versie. Ook hierna kijken naar rooster voor op dak te bevestigen als extra verluchting. Niet het hoofddoel om hier veel modellen van te verbouwen want verzameling in Ho komt nog steeds op de eerste plaats.
Den Eric.

raf

isolatie en laminaat tegen het zolder dak aan het kloppen
warm ,pikken als zot en het gaat voor geen meter vooruit
maar nog een 60M² te gaan en dan zit ik onder een mooi dakje

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Doornroosje

Een konijnenhok maken, voor extra voedselproductie en ook voor de kids. Voor de rest al heel wat werkjes gedaan voorbije week; blauwe steen aan huis is klaar, terrasplanken zijn gehaald, eerste groenten gesterliseerd.
Op de zolder bezig met het grote schaduwstation. Nog wat schuiven en testen met rollend materiaal en dan kunnen de platen vastgelegd worden, voorzien worden van geluidsisolatie en de rails elektrisch aangesloten. Met de andere werkjes achter de rug, moet mijn madam me toch wel wat tijd gunnen met mijn treintjes.

Huugooke

Zo'n rood chassis zwarten, niet gemakkelijk!



gardevil

Zit al ff thuis met een lumbago dus tijd om een oud projectje van onder het stof te halen.
Een overzichtje van wat het ongeveer moet worden.



Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Snobby Crash

Slotrace baan van mijn zoon afgebroken... nu aan het plannen voor een nieuw layout voor Elverbeke !

Geert


marc goovaerts


raf

normaal demonteer is zo iets of haal je het uit elkaar
afbreken eindig meestal in de vuilbak

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Kees-Jan

verder met de MaKKen in spoor 1 gegaan. De messing chassis worden gesoldeerd.

Messing chassis:

MaK G1206 by Rail-Kees, on Flickr

De haken voor de kap worden gesoldeerd net als de buffer plaat.

MaK G1206 by Rail-Kees, on Flickr

MaK G1206 by Rail-Kees, on Flickr

volgende stap is het vastzetten van de lagen en stralen.

Kautenbach

indrukwekkend ;)

hoeveel stuks maak je er nu?

Kees-Jan

Dit is de eerste serie van 15 Wim. Voor de Duitse markt want in Nl en ook België leeft dit tp niet echt in spoor 1.

Kees-Jan

Een MaKkie in een bakkie:

Rail-Kees Vitrines by Kees, on Flickr

Een poging tot het maken van een vitrine  ;).

mnieuwlaet

Aan het nadenken over een traxx-versie in h0 van euro rail cargo. Deze is nog nergens uitgebracht, behalve marklin.
Zou ik een piko traxx van NMBS kunnen omspuiten of is dat niet dezelfde? Deze piko's hebben goede rijeigenschappen een goed van prijs!

raf

laatste stuk zolder haast gedaan en dan beginnen met balken verven
als dat gedaan is alles terug op zijn plaats zetten en dan beginnen met stofzuigen tegen de sterren op
maar eerst effe de MSM door bladeren die ze gelukkig in de winkel voor mijn opzij hadden gelegd

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.