Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 augustus 2014, 21:45:14 PM
Citaat van: OlivierV op 10 augustus 2014, 21:30:47 PM

Dank, wat de dame van op mijn achtergrond er van vind weet ik eigenlijk niet, misschien moet het bij een gepaste gelegenheid maar eens gevraagd worden.
misschien is het (ook) beter van niet !  :-\
Groeten Peter ;)
Maakt mij ook niet uit wat zij ervan vindt, 't belangrijkste is dat ik het goed vind en er tevreden mee ben.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

foto gevonden van het stuur paneel
daar je in de nieuwe tgv helemaal naar binnen kunt kijken door de grote ruit moet er dus iets in komen te zitten /staan

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Opzoekwerk aan het doen om de mogelijkheden te bekijken van een dubbel tractie Di3.628Jernbanen/MZ1415 Jernbanen te kunnen maken, Hobby trade heeft deze laatste ooit gemaakt, ben nu aan het kijken of deze nog te verkrijgen zijn ofwel zelf samenstellen. Voorbereidend werk reeds gedaan aan de Di3.628 zoals kleine gaatjes gestopt en plastic card geplakt aan deuren en ramen die moeten gedicht worden, ook reeds bezig geweest aan gaten te dichten met plamuur op dak.
Dit model is een mooie uitdaging om later de Ofotbanen modellen te vervaardigen.
Den Eric.

Dirky

Een eerste artikeltje in de H0 reeks in afwachting van de stadsgevels:

De eerste sets betonpalen zijn binnengekomen.
Spoor 0 en spoor 1 samples volgen...


raf

die beton palen zijn vlak ???
die hier staan hebben een H profiel
hoe ga je dat op lossen of ga je ze zo laten

ik heb nog geen tijd gehad om er eentje te frezen doordat ik iemand met zijn programmer aan het helpen was

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

De paal die hier op 15m van mijn voordeur staat en die heeft gediend als model is vlak, Ik moet dus niets oplossen Raf! :)

TBCédric

Zien er heel knap uit Dirk!

@ Raf: naar mijn weten zijn er zo geen betonnen palen met een H profiel hoor. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

marc goovaerts

Citaat van: LS Models op 11 augustus 2014, 21:49:25 PM
@ Raf: naar mijn weten zijn er zo geen betonnen palen met een H profiel hoor. ;)
o jawel hoor. Google maar eens 'betonnen electriciteitspaal'


marc goovaerts


Dirky

De betonnen palen die hier in de straat staan en dergelijke rechthoekige openingen hebben, hebben geen H-profiel. Er staan hier ook recentere met gaatjes ipv die openingen en ook die zijn niet van het H-type.
De hogere palen die langs de N8 staan zijn groter van doorsnede en wel van het type H. De combinatie H met deze openingen heb ik hier in de buurt nog niet gezien... maar wellicht bestaat ook die versie.

TBCédric

Eens aan het kijken of al de lichten branden (die er momenteel geplaatst zijn) én mijn werk van vandaag bekijken.




Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Cedric, ik vermoed dat je in een latere fase de intensiteit van het licht nog bijregelt?
In de grote hal lijkt het wat fel, en in het linkergedeelte mag het (denk ik) iets feller zijn.

Heb je die lichten in de grote hal zelf gebouwd?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Citaat van: Steam.N op 11 augustus 2014, 22:59:06 PM
Cedric, ik vermoed dat je in een latere fase de intensiteit van het licht nog bijregelt?

Ja, ooit met het juiste gereedschap en materiaal zal alles apart geregeld worden.

Citaat van: Steam.N op 11 augustus 2014, 22:59:06 PM
In de grote hal lijkt het wat fel, en in het linkergedeelte mag het (denk ik) iets feller zijn.

De lichten links zijn van goede intensiteit maar die van de hal zijn iets te fel. (hangt allemaal aan 1 regelaar)

Citaat van: Steam.N op 11 augustus 2014, 22:59:06 PM
Heb je die lichten in de grote hal zelf gebouwd?

Neen. Dat zou ik nooit kunnen.  :-[
Ze zijn gewoon van bush, maar gecustomed.
Hier het origineel:

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

oebr

Citaat van: Dirky op 11 augustus 2014, 21:03:46 PM
Een eerste artikeltje in de H0 reeks in afwachting van de stadsgevels:

De eerste sets betonpalen zijn binnengekomen.


mooi Dirk !
zet me maar op je klantenlijst   ;)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992