Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Kees-Jan

Dank u heren! Dank.

Sja de ruimt om wat te laten rijden in deze schaal is vaak beperkt tot: Minimaal.

De enige manier is vaak in (module) club verband of een bovenmatige hobby ruimte.

Nog maar even wat gemaakt na inspiratie van een foto van Michiel (Becasse de weather koning).

Op zijn foto stond een gitterbox. Deze werden (worden) gebruikt voor vervoer van diverse producten.

Mijn vertaling:

Gitterbox by Rail-Kees, on Flickr

Gitterbox by Rail-Kees, on Flickr


bollen neus

Ik zijn al content een modelleke te kunnen verbouwen in Ho misschien dit jaar een poging doen aan spoor O, geëtste roosters zijn binnen gekomen daarvoor.
Grote schalen zijn zeker mooier te noemen in details maar zoals Kees zegt de plaats is ook groter, compromissen maken is zoals steeds de ideale verstandhouding.
Den Eric.

Kees-Jan

Ga maar sparen Eric...........................Grote Neus

Oh ja en daar nog meer leuks op die site  ;)

bollen neus

Citaat van: Kees-Jan op 13 juli 2014, 12:59:19 PM
Ga maar sparen Eric...........................Grote Neus

Oh ja en daar nog meer leuks op die site  ;)

Dank voor deze link met info.
Den Eric.

SuSke

Deze middag me aan de keukentafel gezet met mijn papieren en de nodige platen architectenkarton en karton om aan een halletje te beginnen voor op de clubbaan.



Bedoeling is een basisframe uit te bouwen in achitectenkarton en dat te bekleden met gevelplaten van Evergreen.
De basis moet er dan zo uit zien



En na wat snij en plakwerk komt er inderdaad iets soortgelijks uit :)





Gelijk ook maar een aanvang gemaakt van de betonnen plint en de druiplijst onder de gevelplaten.
Een boel gepruts maar als Jean het kan, moet ik het ook kunnen op H0








Nu eerst nog enkele details verder uitwerken en de nodige platen en profielen inslaan en dan...
Wordt vervolgd ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

Hallo Frans

de daken trekken een beetje op die er in antwerpen aan de kade staan

de beton boord met afscheiding vind ik mooi gelukt
hopelijk is het snel beurs in affligem zodat ik profielen kan gaan inslaan
want ik moet nog een fabriekje bouwen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
ik kan nie verder met ballasten
de ballast die ik gebruik is niet meer in stock(nergens meer   berka be9808 )
en nu is het wachten tot hij binnen komt
ik wil de oude (36jaar) niet gebruiken daar er enorm kleurverschil gaat zijn met de nieuwe
dus ik wil de oude mengen met de nieuwe zodat ik een geleidelijke overgang ga krijgen naar de nieuwe ballast
na het verroest spuiten van de rails doet de roest het allemaal een beetje vervagen maar ik neem beter geen risico
nu ga ik beginnen aan het grijs schilderen van de bielsen van het TGV spoor
en eens kijken hoe ik de masten ga maken en de rijdraad.
ik heb nog messing draad liggen van 0.2 en ik denk dat deze mooier gaat staan dan die je zo kan kopen

dit is een mast van een enkel sporig TGV spoor en zo gaan dus de masten bij mij ook moeten worden
nu uitknobbelen hoe ik het in messing ga maken
iemand enig idee van de afmetingen van deze masten ???
of kan ik de sommerfelt profielen aan houden wat hoogte en profiel aan gaat

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

krispy

Dit weekend niks met treintjes gedaan  ??? , maar de kids tevreden gesteld met ander knutsel werk ;)
Voor elkeen een stuurstand ( voorzien van een kuipzeteltje , occasie van een auto , stand voor stuur en pedalen in hout  ) gemaakt om met hun playstation te spelen zodat ze een beetje het gevoel krijgen van echt te racen.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

dani

Citaat van: krispy op 14 juli 2014, 10:07:13 AM
Dit weekend niks met treintjes gedaan  ??? , maar de kids tevreden gesteld met ander knutsel werk ;)
Voor elkeen een stuurstand ( voorzien van een kuipzeteltje , stand voor stuur en pedalen  ) gemaakt om met hun playstation te spelen zodat ze een beetje het gevoel krijgen van echt te racen.
MEGA PAPA ben jij !!!!!


Hier ook niks aan de treinen gedaan in het weekend... even een paar daagjes weg met de madam, om de kerk in 't midden te houden, en aangezien ze graag in de buurt van zout water vertoeft, was't snel beslist waar we naartoe gingen.   Zeelucht snuiven !   ('t was dat of een zoutwater aquarium gaan kopen).

Gisteren namiddag dan de kever klaar gezet voor de herkeuring  (lichtjes en CO)  en morgen hopelijk naar de  SBAT (keuring).     Ben benieuwd .
Ontdekt dat de cut-off valve defect was en hij daardoor stil viel, dus even tijdelijk die valve van de cabrio gaan lenen, en intussen een nieuwe besteld.....   
De kommentaar van Christine  (zie vermelding  "de madam" hierboven) was kostelijk ....          "G*dverd****  heb je dat ooit al geweten, meneer heeft hier ne klassieke cabrio van XX.XXX Euro in de garage staan en gebruikt die dan domweg als donor voor wisselstukken voor zijn oud racebeest..."      Eigenlijk had ze gelijk, maar 't kon even ni anders, en morgen is de bestelde cut-off er al  (22 euro ocharme), en dan krijgt "cabbie" de nieuwe !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

oebr

#3444
Aanpassing op 22 juli 2014: na de tentoonstelling in het Warandepark.

... met een schaalmodel op 1/1e...

Modelspoorder Jean (uit de MSM 137 bekend met Gaeverberg) en ik gaan geregeld modelbouwen en airbrushen bij Artobi. De modelbouwers die je daar ontmoet streven een heel realistische weergave van het voorbeeld na (meestal militaire diorama), en daar kan je als modelspoorder heel veel van opsteken.
De laatste tijd gaan we zelfs serieus buiten de grenzen van onze hobby en werken we mee aan een herdenkingsinitiatief nav 1914. Op het défilé zullen de patrouilleurs te zien zijn met staaltjes modelbouw (schaal 1/1) uit ons atelier.

De bijhorende Minerva was gisteren in het Warandepark te bekijken.





Ondertussen zijn de spaakwielen er op gezet en diverse (sommige zelfs authentieke) attributen. Achteraan moeten de spatborden nog geplaatst worden, maar dat is voor tegen de herdenkingen in Luik en Leuven.





meer lees je in dit artikel:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=blpva_01176649&pid=4080313#photoset

we zijn ondertussen ook in beeld geweest  :D

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/EP_140720_JO1?video=1.2038168
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

SuSke

En we doen verder aan de industriële hal voor de clubbaan.
De details voor de beglaazde band in de gevel zijn uitgewerkt. Straks het materiaal halen en dan er aan beginnen, lekker prutsen.
Eerst alles schilderen. En dan 65 stukjes van 17mm uit een strip van 0.5x1.0mm snijden zonder "chopper". Jean (Steam-N) achterna :)





Ondertussen de gevels al verder afgewerkt en het dak dichtgelegd.
Met wat 35-jarige restjes dunne plasticard toch ook al gelukt om de deuromlijstingen te maken.












Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Sattrickske

Knap werk Frans, maar zou je niet beter een apart draadje hiervoor opstarten?  Ik vrees dat al je mooie werk in dit draadje snel zal vervagen tussen de rest...

SuSke

Citaat van: Sattrickske op 15 juli 2014, 12:25:38 PM
Knap werk Frans, maar zou je niet beter een apart draadje hiervoor opstarten?  Ik vrees dat al je mooie werk in dit draadje snel zal vervagen tussen de rest...

Is ondertussen verhuist / gekopieerd naar het draadje Industrieel gebouw in half reliëf
Daar gelijk ook een beetje meer uitleg gegeven over het waarom :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bollen neus

De body is volledig klaar van de MY1108 Structon 9505, alle gaatjes geboord en de vierkante ramen zijn er ook in. Alles in de filler gezet, nu nog even wat oneffenheden wegsliesen en staat klaar voor te spruiten.... maar das als het iets beter weer is en nie zo vochtig.
Den Eric.

bollen neus

Onderdeeltjes bevestigen op DSB rijtuig van Heris, onderzijde moet nog vervuild worden, das voor een Nederlandse bouwer die in laatste MSM bladje heeft gestaan met gebouwde baan.
Den Eric.