Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

oei begint het hier ook al
ik denk dat er ergens een virus aan het rond sluipen is waar we kom pleet geen weet van hebben
op het modelbouw forum in het cafee mag je reeds geen mopje meer vertellen en voor de rest als je boot niet op 1/50 schaal gebouwd is en niet licht blauw tel je niet meer mee

het enige probleem is dat er maar weinig mensen luchtblauw bouwen en er dus haast niets meer gepost word buiten het weerbericht waar toch niemand iets aan heeft en "wat is het hier stilletjes"


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

#3241
Ik ben een grijze, tippelende meeloper! YES! Weer wat bijgeleerd.  ;D

Eric heeft bij zijn "imaginair" vertrek verteld waarom. Hij heeft geen zin om zich in te schrijven op een of andere prentjes-server, er zijn beelden moet proberen te plaatsen, en dan pas naar dit forum te komen om in een tekst een cryptische link te moet zetten om zijn foto zichtbaar te maken. Veel te omslachtig en onnodig want bij Beneluxforum kan het wel snel en makkelijk.

Het is zijn goed recht om deze afweging te maken. Geen probleem. Het is ons recht om dat jammer te vinden. Maar we hebben niet het recht om Eric hiervoor te "veroordelen". Hij heeft zijn keuze gemaakt.

En voor de volledigheid, ik snap heel goed waarom we hier, op dit forum, de prentjes elder moeten plaatsen. De werkingsmiddelen en aanpak van het Beneluxforum zijn een belangrijk verschillend. En ik heb geen probleem met de methode van "ons forumeke". ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Volledig mee akkoord, Michiel.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ook een grijze tippelende meeloper?  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

 ;D ;D ;D  Ben even in de spiegel gaan kijken ...
Grijs wordt zelfs al flink wit ...
Nu hopen dat het niet allemaal uitvalt ...  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

zelf heb ik geen problemen om foto's te plaatsen.
ik zet ze of op flicker of op facbook en dan hier een linkje
natuurlijk zit het verschil in forum er ook tussen wat het gemak van het plaatsen van sommige externe links er voor iets tussen
hier een youtube filmpje posten is een ramp wat op andere forum's dan weer vlotjes gaat.
dat eric dan de keuze maakt om naar een ander forum over te stappen is zijn goed recht .

maar laat het dan ook de mensen hun recht zijn om niet DAAR te gaan kijken

ik zit reeds op zoveel fora's dat het eigenlijk een beetje veel begint te worden dus ik hou het daarbij voor de treinen maar bij 3 en dat is reeds meer dan voldoende

tweede probleem is ook nog dat dan meestal die mensen die op verschillende fora zitten ook nog eens verschillende namen gebruiken en dan is het ???? zoeken in een hooi berg
mij vind je overal onder "raf" of "raf janssens" want ik zie geen reden om mij achter een andere naam te verbergen

gr raf en nu hop terug bouwen of programmeren als we maar bezig zijn met positieve zaken
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: raf op 17 juni 2014, 09:31:02 AM
zelf heb ik geen problemen om foto's te plaatsen.
ik zet ze of op flicker of op facbook en dan hier een linkje
natuurlijk zit het verschil in forum er ook tussen wat het gemak van het plaatsen van sommige externe links er voor iets tussen
hier een youtube filmpje posten is een ramp wat op andere forum's dan weer vlotjes gaat.
dat eric dan de keuze maakt om naar een ander forum over te stappen is zijn goed recht .

maar laat het dan ook de mensen hun recht zijn om niet DAAR te gaan kijken

ik zit reeds op zoveel fora's dat het eigenlijk een beetje veel begint te worden dus ik hou het daarbij voor de treinen maar bij 3 en dat is reeds meer dan voldoende

tweede probleem is ook nog dat dan meestal die mensen die op verschillende fora zitten ook nog eens verschillende namen gebruiken en dan is het ???? zoeken in een hooi berg
mij vind je overal onder "raf" of "raf janssens" want ik zie geen reden om mij achter een andere naam te verbergen

gr raf en nu hop terug bouwen of programmeren als we maar bezig zijn met positieve zaken

Aantal goede punten. Maar eerlijk gezegd houd ik liever al mijn foto's op een centrale plaats bij elkaar ipv verspreid over een tiental forums. Het is leuk als een forum de mogelijkheid biedt om je foto's daar te zetten, maar het mag ook geen verplichting zijn dat je foto's daar moeten staan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

volledig akkoord voor zover het kan

daar ik dus meer dan 1 hobby heb word het plaatsen van foto's op 1 plaats soms moeilijk
facebook daar plaats ik de foto's op die voor iedereen bedoelt zijn en BMSA club gerelateerd
met de bekende [img] plaats ik die dan op de nodige fora waar het op dat ogenblik over gaat
boten op de boten fora, treinen op de treinen fora,dan electronica weer op een ander forum enz.
het probleem is dus dat ik soms kruisbestuiving heb wat sommige technieken aan gaat en dan kun je op het treinen forum al eens een deel van een boot tegen komen om te verduidelijken wat ik niet altijd in text kan schrijven.

Maar inderdaad je MOET geen foto's plaatsen en je MOET zelfs helemaal niet reageren op posting's
Je moet zelfs niets posten maar waarom zit je dan op een forum.
een posting zoals op het modelbouw forum als voorbeeld

hwaaaaaaaa wat mooi
knap gemaakt
suuuuuuuupper
waar koop je dat
vet man zou ik ook willen kunnen

enz.

wat dragen deze postings bij tot een forum ????
als er nu gepost word van
knap gemaakt hoe heb je het gedaan want dit zou ik ook wel willen kunnen

daar heb je iets aan en kan je ook iets mee en dan is een foto of filmpje soms wel interessant om iets duidelijker te maken

zo heeft een filmpje van een trein die steeds op de zelfde wissel ontspoord geleid tot het oplossen van het probleem
en anders had ik het nooit gevonden

gr raf ik ga aan mijn kastje in de garage verder werken

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Zo, de mensen zijn wakker, das dan fijn gelukt mijn gedacht.

Ik heb nooit hier foto's eerst kunnen plaatsen en na een paar "toffe ervaringen via PM" van dus eikels op het forum, zelf beslist dat er dus ook geen gaan verschijnen.
Deze mededelingen heb ik reeds meerdere malen in verschillende draadjes geplaatst maar klaarblijkelijk zijn we allemaal wel een beetje "van het korte termijn geheugen" voorzien op dat gebied. Zelfs een paar moderators weten hiervan dat ik er geen plaats.
En o ja er zijn wel mensen die info en foto's doorgestuurd krijgen hoor (MSM forum gasten), ben op dat vlak geen boeman. Ook al meerdere (zelfs van dit forum) mensen hier over de vloer gehad om naar de modellen te komen kijken, ook uit buitenland , voor mij speelt da geen rol hoor.
Zelfs al voorstellen gehad voorin  boekskes te staan, naar grote beurzen te komen in buitenland, tjongens moet der nie van leven hé, voor mij is het gemakkelijk hoor , ik doe gewoon verder met wat ik bezig ben en de rest dat boeit me echt geen reet peis ik.

Den Eric.

Michiel

Citaat van: bollen neus op 17 juni 2014, 12:53:14 PM
Zo, de mensen zijn wakker, das dan fijn gelukt...  eikels op het forum... korte termijn geheugen... boeit me echt geen reet...

Eric, "waar zijn we mee bezig?" Om de titel van het draadje te citeren. Je HOEFT hier niet te komen. Het is geen verplichting, hé. Ik had graag je machtige ombouwwerken gezien, meer niet. Geen rede om me de neus af te bijten.  :(
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

fotootje uploaden linkje kopieren linkje plakken en iedereen content. Nu hebben 90% van de forumgebruikers geen idee waar je mee bezig bent.  :(
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

bollen neus

Oei zie nu pas dat ik nog nie uitgelogd was, zal toch iets te maken hebben met de vergrijzing.

Den Eric.

Michael

Citaat van: PeterC op 08 juni 2014, 16:54:03 PM


Nu even bezig met een poging om een geloofwaardig natuurstenen muurtje te maken ter ondersteuning van een mechanisch sein.

Aan de slag met blauwe isolatieplaat en een potloodje:



Peter heb je dat blauwe materiaal eerst nog voorbehandeld? Geschuurd?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stedahult

#3253
De verrichtingen van Eric kun je ook bij jullie Hollandse buren volgen.

Dus....
Citaat van: conducteur op 17 juni 2014, 14:24:46 PM
Nu hebben 90% van de forumgebruikers geen idee waar je mee bezig bent.  :(
..... gaat niet echt op...
Of zijn de Belgen hetzelfde als Denen en Zweden..? Nee toch.
Buiten den landsgrenzen, zowel Noord-Oost-Zuid als West
is er veel moois te zien en te lezen.. Verbreed uwen horizon  ;)

Citaat van: Michiel op 17 juni 2014, 08:46:35 AM
De werkingsmiddelen en aanpak van het Beneluxforum zijn een belangrijk verschillend.
En ik heb geen probleem met de methode van "ons forumeke". ;)

Ikzelf ben actief in 12 fora door Europa en Azië, BNLS is de enige waar een upload-button
in is gemaakt. Al is dat voor velen nog steeds lastig uploaden. Je kunt eigenlijk ook geen
fora in den buitenlanden met elkaar vergelijken. Net als appels met peren.
Denk dat het vooral belangrijk is niet te vergeten dat er netetiketten zijn. En dat we
die na proberen te leven. Al is dat niet altijd even gemakkelijk. En trek je een bepaald
onderwerp of discussie niet, is het beter geen reactie te plaatsen. verder zijn jullie
welkom om bij BNLS te kijken, dat zijn wij namelijk hier ook. En das fijn, heel fijn  :)
Mvh. Steef

PeterC

Citaat van: Michael op 19 juni 2014, 14:48:31 PM
Peter heb je dat blauwe materiaal eerst nog voorbehandeld? Geschuurd?

Michael, het stukje is uit een groot blok gezaagd met een ijzerzaag.  Doordat het oppervlak niet vlak was, heb ik dat even op een velletje schuurpapier (korrel 240) vlak geschuurd.
Groetjes, Peter