Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Havoc

Kleur heeft niet veel te maken met materiaal. Je moet meer kijken naar het materiaal dan de kleur.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

Citaat van: Havoc op 08 juni 2014, 20:12:31 PM
Kleur heeft niet veel te maken met materiaal. Je moet meer kijken naar het materiaal dan de kleur.

Probleem is hoe je dat in de winkel bepaald...

Volgend bezoek aan de DHZ neem ik een potloodje mee en begin ik in de verschillende platen langs de zijkant steentjes te tekenen  :D
Groetjes, Peter


Dirky

EPS en XPS = expanded polystyrene
Dichtheid kan je achterhalen door soortelijk gewicht, niet door kleur. Kleur is fabrikant-afhankelijk...

Een soortgenoot is EPP en dat is dan expanded polypropylene. Weer eens in alle kleuren te vinden die niet weergeven welke kwaliteit je krijgt maar van welke fabrikant het komt.

Als je dus vind wat je zoekt noteer je maar beter type en gewicht om later hetzelfde terug te zoeken/vinden... ;)

doomslu

Meestal staat daar niet veel op, op zo'n plaat... En een mooie verpakking zit er ook niet rond.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

Ze worden wel bij de DIY winkel geleverd in verpakkingen. Op die verpakking staat een productbeschrijving hoe dan ook...

Martin Welberg

Bij XPS is de kleur voor de herkenbaarheid van de fabrikant, Roofmate van Dow is blauw, BASF groen, Jackodur paars, Astrotherm roze etc etc..

Kees-Jan

Nieuwe printer in gebruik genomen:

Eaos DB Cargo by Rail-Kees, on Flickr

Het worden 2 Eaossen van de DB/Railon voor over twee weken  ;).

Michael

Kees-Jan ik neem aan dat je ons nu zit lekker te maken met de prachtige beschrifting op de wagens? Ziet er heel strak uit, leuk dat je dat voor jezelf kan maken. Succes.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kees-Jan


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

oebr

magnifiek.
Je kan (op de foto's toch) niet eens zien dat het decals zijn, laat staan zelfgeprinte.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Kees-Jan

Ja Luc een verse printer. Met zo'n zelfde zijn de decals voor msm gemaakt! Echter die is momenteel naar de reparateur voor een nieuw loopwerk.

Dat je de randen niet ziet komt omdat het ultra dun decal papier is. Nadeel hiervan is de erg moeilijke verwerking. Breuk en rek zorgen voor ergernis.

Als er blankelak overheen zit is de decaldrager niet meer te zien.


Metpetergaathetbeter

maar dan eerst een blinkende laag geverfd of gespoten Kees-Jan ?
Groeten Peter ;)
Fraai werk niet te zien !

PeterC

Kees-Jan, inderdaad een toffe printer. Wat moeten we ons daar bij voorstellen van type?
Groetjes, Peter


PeterC

Citaat van: Dirky op 08 juni 2014, 22:09:55 PM
...Als je dus vind wat je zoekt noteer je maar beter type en gewicht om later hetzelfde terug te zoeken/vinden... ;)

Maar wat nu; ik heb geen idee welke plaat het is (Luc blijkbaar ook niet)...  Bestaat er ergens een trucje om dat te weten te komen?
Groetjes, Peter