Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

PeterC

Citaat van: Gerolf op 19 januari 2014, 20:34:00 PM
...gaan je slepers die gezwarte traanplaat niet terug blank wrijven?

Ooit eens een testje gedaan met wapenblauwsel op een ander brugje.  Dat stukje is nu al een tijdje 'bereden' en nog niet afgesleten.  We zien wel...
Groetjes, Peter


Geert

Dat halveren van de dwarsliggers komt wel mooier uit t.o.v. Je vorige brug (link)

Hoe heb je dat gedaan?


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

PeterC

Geert,
Dat stuk rail is gemaakt met 'brute kracht'.

Ik had 270mm lengte nodig (180mm voor de brug en aan beide zijden nog 45mm recht).  Ik heb een stuk flexrail (K) genomen en 270mm lang afgezaagd (dat gaat nog het beste met een boog-figuur-zaag en een heel fijn zaagje).  Langs beide kanten heb ik 45mm normaal gehouden (dwarsliggers en puco's).  De resterende 180mm ervan tussen gehaald.  Dan enkele overschotten van flexrails genomen, de zwarte metalen plaat met puco's eraf gehaald, de dwarsliggers ontdaan van laterale verbindingsstukjes en op iedere dwarsligger een afstandsstukje van anderhalve mm gekleefd (Evergreen strip).  Daarna alle losse dwarsliggers op de rails gestoken en onderling aan elkaar verlijmd.  De middenrail wordt vervangen door de (ge-etste) messing traanplaat (afkomstig van Aber).
Ik moet nog zo'n rail maken voor een tweede brug en zal van het werkproces enkele foto's nemen.

Groetjes, Peter


jesse

#2898
Vandaag Brug helemaal afgewerkt Kruisverbindingen ( bedankt voor tip)







Nu naar het volgend project Oe!

doomslu

Honderden zeteltjes geschilderd.
Een hondertal 'Chinesen' bijgewerkt en gekleefd.
5 x 2 ledstrips gemonteerd en ... we hebben binnenverlichting in onze M6-en.  :)



Jammer dat het zo donker is hé.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Ja dat is zeer jammer maar knap gedaan! ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Mooi beeld, Luc.
Die brug blijft het goed doen, op fotos  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#2902
knap (wel jammer)dat je er niks van ziet! ;D
Groeten Peter ;)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Speciaal voor de ouderen die hun bril niet op hebben. Een close-up.  :D

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 26 januari 2014, 20:16:41 PM
Speciaal voor de ouderen die hun bril niet op hebben. Een close-up.  :D


ten eerste ben veel jonger dan U, meneer Luc !en heb ik nog een weelderige haardos, draag wel al een bril, had je LS M6'en gekocht dan had je nu niet zoveel moeten schilderen(dacht ik, heb mij er niet van vergewist, maar LS kennende) ! ;D

Groeten Peter ;)

ToThePoint

Knap Luc. ook mij intrigeert dat schilderen. Heb net de M6-en van LSM op de baan gezet. Moet echter nog reizigers en verlichting inbouwen. Maar welke kleur en waarom ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Metpetergaathetbeter

#2908
bij Luc zijn het geen LS maar Classix


Groeten Peter ;)

@doomlu je bestemmingsborden zijn niet verlicht, gezichtsbedrog? of niet mogelijk ?

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 januari 2014, 23:14:39 PM
bij Luc zijn het geen LS maar Classix



Ieder zaait naar zijne zak...

Luc zijn oude suikertante leeft nog :D :D :D

;)