Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Gerolf

Opkrullen van plasticard: door inwerking van zonlicht en/of warmte
Dus goede raad: niet te lang wachten met verven, om zo UV tegen te houden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steven123

Zeker een goede tip, maar ... zonlicht?!  :D Ben je toevallig ergens in het buitenland ofzo?  ;D
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Thommy

Citaat van: Gerolf op 27 december 2013, 16:05:51 PM
Opkrullen van plasticard: door inwerking van zonlicht en/of warmte
Dus goede raad: niet te lang wachten met verven, om zo UV tegen te houden.

zou me ten zeerste verwonderen... eigen huis dees zomer gemaakt, heeft al heel de tijd op de vensterbank gestaan, boven de chauffage => niets krullen...

nu, heb de gekrulde wat op de chauffage gezet met wat gewicht op... hopelijk geeft het zich gewonnen. Anders huis er uit snijden en hergebruiken
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Thommy op 27 december 2013, 17:23:22 PM
Citaat van: Gerolf op 27 december 2013, 16:05:51 PM
l heel de tijd op de vensterbank gestaan, boven de chauffage

zomer geeft die toch niet veel warmer of leef jij in Scandinavië (en ook daar was het warm!)

Groeten Peter ;)

B_Modelbouw

Soms hebben vaders gigantisch goede ideeën ... Want er komt een Vierde schaduwstation bij.

Ja, door de jaren een hele boel rijdend materiaal verzameld en dat kan niet dienen om in opbergkoffers op te bergen,
dus wordt er weldra gestart met een dubbeldek schaduwstation.

Ik hoor jullie nu al denken Dubbeldek-Schaduwstation ? Inderdaad in de klimspiraal komen wissels te zitten naar het
schaduwstation 3 en er komt een verdiep onder na twee spiraallussen ... Wat dan uiteindelijk schaduwstation 4 zal
worden en ruimte heeft voor vijf extra opstelsporen met een lengte van vier meter (lekker ruim om lange goederen-
treinen op te stellen). Een zesde doodlopende opstelspoor zal worden voorzien voor trek-duw treinen die eens de andere
richting uitwillen. Hup naar de tekentafel hoe we dit kunnen voorzien ...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


ERVIN

Wow mooi vooruitzicht Bert , ik ben benieuwd en succes hé.  ;)

dani

cool, 4 verdiepingen....  en veeeeel plaats om treinen te zetten dus .


Waar ben ik nu mee bezig ?  De laatste 2 werkdagen van 2013  "volbrengen".  En dan klaarmaken voor de eerste 2 van 2014.
Mijn weekje vakantie zit er alweer op, dochter is terug naar haar ma, en ik heb van al mijn plannen op de treinzolder ....   NIKS  uitgevoerd wegens te druk met andere bezigheden.

Dus de baan wacht geduldig :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Valentijn

Enkele testjes van palmbomen voor een baantje in opbouw.

De blaadjes zijn van papier welke op een ijzerdraadje gekleefd zijn.  Deze worden dan samen gedraaid tot een stam. 
Op de eerste foto is de stam omwikkeld met touw en op de andere 2 foto's is de stam gemaakt van Das klei.


Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Ziet er niet gemakkelijk uit, valentijd !
Mooi resultaat, in elk geval !

De bladkleur lijkt me ietsje té "nieuw-blad" groen, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de belichting.

Benieuwd hoe je baantje er gaat uitzien:  tropisch - mooi strand - mooi gebruinde jeugd - ...ah ja, ergens zal ook een trein rijden ...  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Valentijn

Dank je.

De boompjes moeten dienen op een O small spoor baantje naar noord Afrikaans voorbeeld. 
De ruwbouw is reeds klaar en een eenvoudig spoorplan is uitgelegd.
Nu nog tijd vinden voor de verdere afwerking.

De boompjes hebben inderdaad nog de nodige afwerking nodig.  Ze hebben juist de eerste laag van een groene spuitbus gekregen.
Ook de stam heeft juist een laagje bruine verf gekregen.
Er is dus nog het nodige werk aan. :)
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Rangeerduivel

Ikzelf vind de stammen met koord net iets echter lijken...

;)

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 31 december 2013, 10:03:09 AM
Ikzelf vind de stammen met koord net iets echter lijken...

;)
daar sluit ik me volmondig bij aan, dat was ook mijn eerste gedacht en indruk.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Mooie bomen !   8)
Ik denk dat, als je die touw-stam met wat lijm insmeert, je een prima structuur krijgt  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Valentijn

Goede tip.  Die ga ik zeker eens proberen.
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana