Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Metpetergaathetbeter

je hebt(had)nu 2  loc's hopelijk heb je er straks nog 2 !  ::)

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 november 2013, 20:01:47 PM
je hebt(had)nu 2  loc's hopelijk heb je er straks nog 2 !  ::)

Groeten Peter ;)
Inderdaad, het zijn er nog altijd 2, die motor uit die br215 is een heel stuk beter icm die lokpilot 3.0 (vergt zoveel spanning niet bij aanzetten), de BR215 is nu gewoon analoog met een dikke Roco motor, het paste allemaal lekker zoals ik gedacht had.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oebr

grappig Olivier, ben dezer dagen ook met een roco br215 aan het knoeien. Bij mij is de hele inboedel eruit gegaan.
De loc moet samen met een esu een koppeltje vormen, en ik denk dat die laatste wel sterk genoeg zal zijn om voor 2 te werken.
De Roco had aan de binnenzijde z'n beste dagen gehad (stond aan de kant te wachten om als scenery te dienen, maar krijgt nu toch een taak in het verkeer), en door de uitbouw is er nu ruimschoots plaats om een functiedecoder, kroiskoppeling, deftige ledseinen en een rookgeneratorke te plaatsen.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Dirky

Bezig oude spoor 1 rails te renoveren... Stukken van anderhalve meter aan het samenstellen die semi-flexibel zijn. Lukt aardig... ;)

OlivierV

Citaat van: oebr op 10 november 2013, 21:02:16 PM
grappig Olivier, ben dezer dagen ook met een roco br215 aan het knoeien. Bij mij is de hele inboedel eruit gegaan.
De loc moet samen met een esu een koppeltje vormen, en ik denk dat die laatste wel sterk genoeg zal zijn om voor 2 te werken.
De Roco had aan de binnenzijde z'n beste dagen gehad (stond aan de kant te wachten om als scenery te dienen, maar krijgt nu toch een taak in het verkeer), en door de uitbouw is er nu ruimschoots plaats om een functiedecoder, kroiskoppeling, deftige ledseinen en een rookgeneratorke te plaatsen.
De bedoeling was eigenlijk om hem digitaal te maken met een Lenz Silver decoder die hier nog in een doosje van een Esu verdwaald was geraakt. Nadat de 2 lichtuitgangen van de decoder het op mysterieuze wijze begeven hebben en een heleboel leds naar de vedoemenis had gebracht heb ik hem maar weer analoog gemaakt.

Zo kan hij nog rijden en eventueel nog dienen als onderdelendonor. Het sukkeltje had onlangs ook te maken gekregen met het verliezen van verf door een lijmvlekje dat ik er snelsnel af wou.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Imitatiekoppeling en remslang op 2 goederenwagentjes geplaatst, deze wagens zitten toch altijd achteraan in een sleep.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

En nu nog een sluitlicht er op ?  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 15 november 2013, 11:00:02 AM
En nu nog een sluitlicht er op ?  ;)
Bij het groentje staat er eentje op, bij het bakwagentje ga ik dat eens doen met een smd-tje, voorlopig werkt detectie omdat er een weerstand van de ene rail naar de andere rail loopt. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Filmpje aan het maken over de Nitinat River RR...  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Vitrinekast voorzien van sporen en eerste stukjes erin geplaatst
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rixke rail

Nog wat recyclagemateriaal gevonden op het werk : verpakking van een toner voor fotokopiemachine.
Mijn grijze mayonaise zei mij : dit ziet er leuk uit om een bunker te maken uit de oorlog.
Nu dienstdoend als vleermuizenverblijf ...

Van dit ..



Naar dat ...



Ingebouwd in de baan ...



Een paar uurtjes zondags knutselplezier.
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

PeterC

Eric,

Goed gevonden! Nu nog een hekje voor de ingang om ongewenste bezoekers buiten te houden of anders heel veel rommel en vuil in die ingang  ;)
Groetjes, Peter


rixke rail

Citaat van: PeterC op 17 november 2013, 18:47:34 PM
Eric,

Goed gevonden! Nu nog een hekje voor de ingang om ongewenste bezoekers buiten te houden of anders heel veel rommel en vuil in die ingang  ;)

... vooral vleermuizenpoep dan.  ;)
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

jesse

bezig geweest aan eerste probeersel van een houten brug. Al lang eens willen maken en nu eindelijk af juist alleen nog afwerking klink nagels enzo...



Steam.N

Indrukwekkende lengte, Jesse.
Nu nog een goede ondersteuning  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }