Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Gert Arkema

Dank voor de complimenten, dat geeft energie om door te gaan  :D .
Tijdspad; Mechelen was vorig jaar oktober, toen had ik enkel de ( nu zwarte ) hangstijltjes. Ik wil niet zeggen dat ik al m'n vrije tijd aan deze brug heb gespendeerd, maar wel veel. Reken eens een jaar lang gemiddeld anderhalve a twee avonden per week. Wordt vervolgd, ik hoop het ding voor eind oktober klaar te hebben, in het eerste kwartaal van 2014 zal deze live en functionerend op een bekende tentoonstelling in NL te zien zijn.

(Peter; tochten in de zin van doorwaaien)

dani

een prachtige brug, wat een geduldwerk en een detail ....

Zelf  ben ik hier nog wat aan het spelen met servootjes...  kwestie van de camera's in  de schaduwstations te kunnen beweegen in een "sweep" beweging.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Na Gerolf's draadje over servo feedback (via de interne potmeter), ben ik aan 't brainstormen geslagen over een nieuw protocol om m'n baan aan te sturen.  Ik zou 'multiprotocol' gaan werken: DCC en CAN-Bus.  Het DCC signaal komt gewoon van m'n ringleiding, de CAN-Bus via een twisted pair.  DCC wens ik te behouden vanwege m'n CSII centrale, en CAN-Bus ga ik gebruiken om via de PC m'n baan aan te sturen.
Na wat opzoekingswerk, zie ik steeds meer en meer voordelen van de CAN-Bus:
- 2-Wire tot 40 meter (en zelfs meer met minder bitrate)
- Heel goede CRC dankzij de 2-wire in tegenfase
- Bitrate 1MBps
- Met een goede transceiver (MCP2551) kan je 112 nodes connecteren
- Niet duur (extra kost ong. 1€ per node, 0.40€ transceiver, 0.60€ controller)

Is op dit ogenblik een 'wild' idee; maar ik begin toch al wat prototype controllers in mekaar te steken...

TBCédric

Naar traffic control geweest in brussel. Moest van school naar een bedrijf dus waarom niet trein gerelateerd? Ben ook met de trein naar brussel geweest  8).
PS: Wat zijn die desiro's stil en snel!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

dani

@Patrick : dat belooft weer interessant lees-en kijkvoer te worden...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

@Patrick:  ook van hieruit met grote interesse gevolgd ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

aan het zoeken van een stream Zulte- Standard
Groeten Peter ;)

Chrisrail

#2737
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

een link ik vind geen Z-ST!
Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: LS Models op 06 oktober 2013, 14:19:48 PM
Naar traffic control geweest in brussel. Moest van school naar een bedrijf dus waarom niet trein gerelateerd? Ben ook met de trein naar brussel geweest  8).
PS: Wat zijn die desiro's stil en snel!
Allicht even snel als een ander stel, maar de beenruimte zal minder zijn. ;) Gelukkig ben ik nog altijd in het bezit van het privilege om nog nooit met zo'n groot uitgevallen tram te mogen meerijden. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Olivier, dat valt eigenlijk goed mee die beenruimte. Wat zeer leuk is zijn de schermen met de volgende haltes.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Havoc

CiteerWat zeer leuk is zijn de schermen met de volgende haltes.

Altijd handig als ze de haltes een in een andere volgorde aandoen....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Citaat van: LS Models op 06 oktober 2013, 19:14:04 PM
Olivier, dat valt eigenlijk goed mee die beenruimte. Wat zeer leuk is zijn de schermen met de volgende haltes.
Voor jou kan ik dat goed verstaan, je bent nog een stuk kleiner dan mij, ik zie wel wanneer ik eens het ongenoegen heb met die dingen mee te mogen rijden. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Voor mijn vader was het ook geen probleem.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

conducteur

Citaat van: OlivierV op 06 oktober 2013, 19:53:27 PM
Citaat van: LS Models op 06 oktober 2013, 19:14:04 PM
Olivier, dat valt eigenlijk goed mee die beenruimte. Wat zeer leuk is zijn de schermen met de volgende haltes.
Voor jou kan ik dat goed verstaan, je bent nog een stuk kleiner dan mij, ik zie wel wanneer ik eens het ongenoegen heb met die dingen mee te mogen rijden. :D
Zelf neem ik niet veel den trein, buiten bv volgende week naar Genk, maar dat zal wellicht met een M6 of AM96 zijn...
Veel zit ik op de Kusttram en in de zomer moet je zeker die hermelijntrams uit gent of antwerpen vermijden. dan wacht vaak 10 minuten als ik geen haast heb in de hoop dat de volgende een degelijke 100% Belgische BN is!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum