Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Huugooke

Citaat van: dani op 22 september 2013, 17:35:17 PM
inderdaad, Wim.   2 scanners, elk voor 3 euro.   Daar kan niet veel verlies op zijn hee :-)
Kijk zie, dat soort vandalisme, hé, wel hé, dat raakt me diep sé! Zoone schoone EPSON zoomaar afbreken, snik...

dani

@Hugo : ik zal je de overschot bezorgen als je dat wil, maar behalve wat plastiek en een stukske glas is er weinig van over.  Zelfs de lampen, lensjes en printjes worden gestript en gerecycleerd waar mogelijk.
@Wim : ja, zoals ik tikte : die worden gesloopt en omgebouwd tot schuif-plateaus voor een lokdepot
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Heb hier een Epson Perfection 3200 Photoscanner staan, ook heel goed voor dia's in te scannen. Een hele tijd geleden van een gekend forumlid...overgekocht. :D
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Citaat van: Dirky op 22 september 2013, 13:44:50 PM
Terwijl vrouw, +dochter en kleinzoon op de hobbybeurs rondlopen ben ik op de parking het eerste model voor een nieuwe reeks aan het herwerken voor schaal N. Café Léon wordt nummer 1, dan ga ik de huizenrij van het stationsplein te Nederbrakel in beide richtingen verder....
Ondertussen ook bezoek gehad van een paar levensgenieters, Hugooke en z'n fantastisch aangename echtgenote... ;)
Ik moest u bedanken voor het compliment (ik mocht er niet aan toevoegen "ge kent ze niet goed!" ;)).
"Sympathieke mens, die Dirk" (en een beetje jaloers op uwen bureau)!
Terwijl liepen wij op "Bras" , de beroemde Mechelse rommelmarkt rond,  waar men steeds gekkere prijzen vraagt.
Een map gezien met tekeningen van (oude) NMBS en NMVB rijtuigen en loc's

Huugooke

Citaat van: dani op 22 september 2013, 19:41:29 PM
@Hugo : ik zal je de overschot bezorgen als je dat wil, maar behalve wat plastiek en een stukske glas is er weinig van over.  Zelfs de lampen, lensjes en printjes worden gestript en gerecycleerd waar mogelijk.
Nee Dani, mersie! Prachtig dat je die dingen "recycleert"!

Huugooke

Citaat van: Peter op 22 september 2013, 19:54:42 PM
Heb hier een Epson Perfection 3200 Photoscanner staan, ook heel goed voor dia's in te scannen. Een hele tijd geleden van een gekend forumlid...overgekocht. :D
Ja, ik ken die: heel sympathiek persoon!

oebr

Citaat van: Cedric op 22 september 2013, 19:09:49 PM
Heel erg netjes en praktisch!!  Ben ook aan het nadenken om zoiets te bouwen voor mezelf, maar waar heb je die gele steunen gevonden om de loc ondersteboven te leggen ?

Die cradle is een setje van de Turkse modelspoorfabrikant Proses :

http://proses.com/a1hobbyshop/index.php/cPath/38

In België denk ik wel te vinden bij Het Spoor of zo...



On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Kees-Jan

Een dit jaar in Sinsheim gekochte Kiss Citybahn wagon uit elkaar gesloopt en we zijn op de goede weg om er weer een Silberling van te maken:


silb_001 by Rail-Kees, on Flickr

Gert Arkema

Wie mij in oktober 2012 in Mechelen hiermee bezig heeft gezien;



zal niet verbaasd zijn dat het hier niet bij bleef. Zover ben ik sinds gisteravond;



alleen de windverbanden bovenop nog, dan kan deze gespoten.


Voor het vergelijk; even lang als Kees Jan's werkstuk, maar deze tocht

Eres

Dat is een stukje knap werk geworden. Heel mooi.

Wim

Gerolf

Indrukwekkende brug, man. Héél mooi gemaakt  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gert Arkema op 02 oktober 2013, 09:01:27 AM
Voor het vergelijk; even lang als Kees Jan's werkstuk, maar deze tocht


Fraai werk, maar ik heb de indruk dat iets onderweg blijven hangen is ?
Groeten Peter ;)

Steam.N

Zeer knappe constructie, Gert !
Mooi en zuiver uitgewerkt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kees-Jan

Ja Gert een zeer mooie brug. Ik heb hem tijdens de TM bouwdag staan bewonderen!

Sattrickske

@Gert, een zeer prachtig resultaat!
Hoeveel uren heb je daarin gestoken?  En heb je geen foto's van de tussenstappen?