Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Kees-Jan

Drank is zo 1999......

CiteerTrouwens daarnet op de weg naar huis een vallende ster gezien, voor de eerste maal,

Wat vaker inloggen alhier?  ;D.

Zo nu lekker slapen na een nachtje doorwerken.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 20 juli 2013, 01:53:52 AM
Eerder een paar eindjes pinten en een drankspel genaamd "shooter", maar 'k ben vroegtijdig thuisgeraakt dus 't zal pitten zijn, morgen 'n jubileum van mijn grote ouders.



grote ouders zal zeker grootouders moeten zijn ofwel waren dat er meer dan enkele ofwel viel die ster ja net op ....juist ja !  ;D

Groeten Peter ;)

PS wens slagen voor machinist ? ::) ???

OlivierV

Citaat van: Kees-Jan op 20 juli 2013, 05:39:35 AM
Drank is zo 1999......

CiteerTrouwens daarnet op de weg naar huis een vallende ster gezien, voor de eerste maal,

Wat vaker inloggen alhier?  ;D.

Zo nu lekker slapen na een nachtje doorwerken.
Ben normaal ook niet zo voor drankspelletjes, maar 't moet eens kunnen. 't Is eens wat anders dan gewoon mijn pinten of Duveltjes drinken.
Die vallende ster was echt waauw.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 juli 2013, 09:01:06 AM
Citaat van: OlivierV op 20 juli 2013, 01:53:52 AM
Eerder een paar eindjes pinten en een drankspel genaamd "shooter", maar 'k ben vroegtijdig thuisgeraakt dus 't zal pitten zijn, morgen 'n jubileum van mijn grote ouders.



grote ouders zal zeker grootouders moeten zijn ofwel waren dat er meer dan enkele ofwel viel die ster ja net op ....juist ja !  ;D

Groeten Peter ;)

PS wens slagen voor machinist ? ::) ???
Jups grootouders langs mama's zijde zijn 50j getrouwd.

Slagen voor machinist? In augustus moet ik weer gaan voor een mondeling. Eind september/begin oktober worden dan de eerste aanwervingen voor de klassen van 20 man gedaan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

B_Modelbouw

Deze keer geen trein, maar een vuilkar (wiking)en reizigers bus (rietze)volledig uit elkaar op de tafel ...
Hier gaan we een poging doen om ze te voorzien van motor, batterij, verlichting en decoder.

Dat wordt prutsen  :P

Eerst alles uit elkaar ... dan de bodemplaat geheel aanpassen voor de vooras, wielkasten uitvijlen/snijden.
De motor op de achteras inbouwen en toch nog wat detail van de vering en aandrijfas zichtbaar laten.
Decoder en Batterij passen in een onzichtbare plaats. Stekkers, schakelaar en reedcontact inbouwen ...
Voila mijn zaterdag is weer gevuld.

Wachten op maandag wanneer er 500 ledjes worden geleverd en dan volgt er komend weekend nog wat
monnikenwerk om verlichting in te bouwen ... En af te werken met wat volk in de voertuigen en enkele
decals op de vuilkar om er een eigen persoonlijke toets aan te geven.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


bollen neus

Bert, veel succes met jou project en dat zal inderdaad rustig en een enorm "prutswerkje" worden.

Zelf heb ik de body nu klaar voor een 202 versie met 2 koplampen om in de grondverf te zetten. De deurgrepen worden wel in zilver/nikkel draad geplooid, dus die gaatjes moeten eerst nog gemaakt worden.
Dan aan een project terug begonnen waar ik al aan bezig was een NOHAB MY1158 Contecrail, body is klaar, in grondverf gezet alsook de witte lak reeds gespoten. De cabines geschilderd (wel nog wat personeel plaatsen) De deurgrepen moet ik nog eens onder handen nemen om later ook in blauw te spuiten.
Alles rustig bekijken en het zal snel genoeg gaan. Nu met deze koelte is het beter om "wat" te doen.

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 20 juli 2013, 01:53:52 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 juli 2013, 18:40:11 PM
Citaat van: Binco op 19 juli 2013, 18:36:57 PM

Schilderstape had gekund, maar een wattenstaafje met wat thinner of alcohol gaat ook

Volgens mij is Olivier nu met Duvel aan het proberen !  ;D
Groeten Peter ;)
Eerder een paar eindjes pinten en een drankspel genaamd "shooter", maar 'k ben vroegtijdig thuisgeraakt dus 't zal pitten zijn, morgen 'n jubileum van mijn grote ouders.
Aha Olivier,
Ik passeerde gister met de moto aan uw deur en er kwam een vrouwke van uwen hof gereden (Margooke met haar klein peugooke.... ;)Wim Sonneveld)
Ze heeft mij gevolgd tot aan rond punt donkmeer.
Ik dacht al dat ze op zoek was naar iemand die pinten aan't pakken was! :D :D :D

Trouwens daarnet op de weg naar huis een vallende ster gezien, voor de eerste maal, echt oerenijg 'n wens gedaan.  8)

bollen neus

Citaat van: rixke rail op 15 juli 2013, 21:23:45 PM
Drukte aan de school :




Overwegsignalisatie :



knap werk Eric, ondertussen de gevraagde foto's doorgezonden naar jou.Hopelijk zijn ze allemaal aangekomen (er warehn een paar zware bij vandaar) Anders laat ge het me maar weten.

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 20 juli 2013, 11:48:16 AM
Citaat van: OlivierV op 20 juli 2013, 01:53:52 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 juli 2013, 18:40:11 PM
Citaat van: Binco op 19 juli 2013, 18:36:57 PM

Schilderstape had gekund, maar een wattenstaafje met wat thinner of alcohol gaat ook

Volgens mij is Olivier nu met Duvel aan het proberen !  ;D
Groeten Peter ;)
Eerder een paar eindjes pinten en een drankspel genaamd "shooter", maar 'k ben vroegtijdig thuisgeraakt dus 't zal pitten zijn, morgen 'n jubileum van mijn grote ouders.
Aha Olivier,
Ik passeerde gister met de moto aan uw deur en er kwam een vrouwke van uwen hof gereden (Margooke met haar klein peugooke.... ;)Wim Sonneveld)
Ze heeft mij gevolgd tot aan rond punt donkmeer.
Ik dacht al dat ze op zoek was naar iemand die pinten aan't pakken was! :D :D :D

Trouwens daarnet op de weg naar huis een vallende ster gezien, voor de eerste maal, echt oerenijg 'n wens gedaan.  8)
Aha Olivier,
Ik passeerde gister met de moto aan uw deur en er kwam een vrouwke van uwen hof gereden (Margooke met haar klein peugooke.... ;)Wim Sonneveld)
Ze heeft mij gevolgd tot aan rond punt donkmeer.
Ik dacht al dat ze op zoek was naar iemand die pinten aan't pakken was! :D :D :D

Dat moet mijn zus geweest zijn, die is vrijdagavond nog even naar Hamme gereden, ik ben zelf rond een uur of 20u30 met mijn veloken naar Heusden vertrokken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Aaa,dat was uw zus!!!
Potverdekke,ik ben 40 jaar te vroeg geboren..... ;) ;) ;)

dani

aangezien het te warm is op zolder om iets te doen, even aan de pc ,een paar "huisjes plakken" die ik nog heb klaar liggen.  Ventilator der bij en we gaan er voor.
Vanavond dan nog een paar conference meetings met de U.S. en dan slapen denk ik
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur

website bouwen voor muziekgroepje van vrienden: www.zorrodirtysister.eu

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 22 juli 2013, 18:44:06 PM
aangezien het te warm is op zolder om iets te doen, even aan de pc ,een paar "huisjes plakken" die ik nog heb klaar liggen.  Ventilator der bij en we gaan er voor.
Vanavond dan nog een paar conference meetings met de U.S. en dan slapen denk ik
[/quotte}

En nog vlug even 2 decoderkes repareren.... ;)

oebr



De koepelbouw rechts aan het uittekenen dan toch. De koepel zelf was al in aanbouw, maar nu die goed schijnt te lukken moet ook de betonbouw eromheen uitgetekend worden om dan met een snijder in onderdeeltjes vervaardigd te kunnen worden; Het is niet de bedoeling dat het hele gebouw in model zou gezet worden, zo katholiek zijn we niet, wel het gedeelte zoals hier op de foto dat boven de bomen piekt... gewoon omdat dat een typisch beeld in de Luikse regio is.

Voor wie zich afvraagt hoe groot dat gebouw dan wel mag zijn:  37 cm doorsnede, het stuk dat boven de bomen zichtbaar is inclusief kruisbeeld meet ook zo'n 35 cm...

allelujah !  ::)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

conducteur

en nog een site erbij
www.djdadivision.eu
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

Volop artikel (MSM) aan het voorbereiden voor Belgische Bovenleiding.  ::)

Echt vs. Model

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.