Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Steam.N

Wow, knap, David !
Ga je het hele complex bouwen, of alleen het voorste?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Sattrickske

Citaat van: Havoc op 24 juni 2013, 21:09:12 PM
Ik ga dat eens rustig lezen, maar een eerste blik ziet er goed uit. Enige nadeel is de toch wel beperkte bufferdiepte. 12k samples aan 200MHz daar kom je niet ver mee (60 us). Langs de andere kant is de Logic een stuk trager. Ziet er een stuk betrouwbaarder uit dan die laatste link.
Die laatste is inderdaad een serieus hobby projectje, nog veel werk aan...
De bufferdiepte, tja, met 180€ prijsverschil kan dat wel kloppen.  De beperking zit in de XILINX microcontroller, dus zelf met een open-source valt hier weinig tegen te beginnen; dit is een hardware beperking van de Open Logic Sniffer.  Maar langs de andere kant:
1) je kan compressie gebruiken, kom je iets verder mee
2) 60µs @200MHz, zijn toch serieus wat pulsen.

't Is niet makkelijk te kiezen 230€ voor eentje met serieus wat geheugen (10^9 samples), 50€ voor een snellere maar met minder geheugen (200K samples), of 20€ zonder geheugen voor een diy (geheugen zelf te kiezen).

Een andere beschouwing, de Saleae is geen open-source, dus als je bv het DCC protocol wil analyzeren... vergeet het maar, geen support hiervoor.  Met de open-source kan je wel zelf de software herschrijven.  Maakt de keuze nog moeilijker... :-\

Ik ga nog wat verder neuzen...


MARKLINRIJDER

#2342
Citaat van: Steam.N op 24 juni 2013, 21:48:51 PM
Wow, knap, David !
Ga je het hele complex bouwen, of alleen het voorste?

Ik heb geen keuze  :P, het zal het ganse gebouw worden, totale afmeting in HO, 91cm x18cm.



Grtjs,

David

marc goovaerts

David, onderaan... binnenkort online veilingen van wat ?

Havoc

Citeer't Is niet makkelijk te kiezen 230€ voor eentje met serieus wat geheugen (10^9 samples), 50€ voor een snellere maar met minder geheugen (200K samples), of 20€ zonder geheugen voor een diy (geheugen zelf te kiezen).

Een andere beschouwing, de Saleae is geen open-source, dus als je bv het DCC protocol wil analyzeren... vergeet het maar, geen support hiervoor.  Met de open-source kan je wel zelf de software herschrijven.  Maakt de keuze nog moeilijker...

Ik ga nog wat verder neuzen...

Er is ook nog deze: http://www.zeroplus.com.tw/logic-analyzer_en/products.php?pdn=1&product_id=253 Voor rond de €120.00 zit die ergens tussen de 2 in: 100MHz, 16 kanalen en 32ksamples (doen kennelijk ook compressie). En geleverd met een aantal protocol analyse mogelijkheden. Geen open source, maar met de nieuwe versie is er een SDK.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Sattrickske

Heb ondertussen wat verder gezocht en was die Taiwanees ook tegengekomen, maar 'k heb er geen vertrouwen in (veel slechte kritieken ook).  Maar ik ben ook wel verder gaan pluizen over die compressie (RLE).  Blijkt dat uiteindelijk enkel de flanken van de pulsen overschieten, waardoor je wel zeer lange periodes kan overspannen.
Voor 50€ kan je ook niet sukkelen, dus ik denk dat ik het bij de open-source ga houden.  En als dat ding dan niet naar behoren werkt, recycleer ik 'm wel tot iets anders...

conducteur

50€ Voor een Logic Analyzer? Hangt daar geen geurtje aan, als je ziet dat bv agilent bij zijn infinnivision 2000 oscilloscopen het basismodel 70mhz, 2 analoge kanalen aan +/- 1000€ verkoopt en hetzelfde model met logic analyzer 8 kanalen aan +/-1600€?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Sattrickske

Ja en nee, eerst en vooral het gaat niet om een volledige logic analyzer zoals jij die beschrijft.  Het gaat hier meer om een capture device dat de data doorstuurt naar de computer waar je 'm op het scherm analyseert.  Deze dingetjes van 50€ hebben heel wat beperking tgo deze (semi-)professionele toestellen; maar ik denk voor hetgeen ik ze nodig heb, ze meer dan hun mannetje zullen staan...
Ik heb al heel wat tevreden kritieken gevonden over die open-source logic analyzer, en heel wat mensen die 'm ook echt gebruiken.  'k Zal 'm eens gaan bestellen en zelf uittesten dan weten we 't meteen of 't brol is en gerecycleerd wordt tot kerstboom verlichting of dat ie echt doet wat ie moet doen...

dani

net klaar met de ombouw van mijn vandaag geleverde  (nog analoge)  BR 103 van Märklin, de 3358.

De omschakelrelais er uit, een Tams LD-W-32 decodertje er in, de gloeilampjes vervangen door 2-kleuren LEDjes (rijlichten/sluitlichten wissel) en als extraatje  nog de verlichting in de motorruimte geplaatst.  Bij het "vooruit" rijden is deze nu blauw verlicht, en bij het achteruit rijden  een rood/wit afwisselend knipperlichtje.  Filmpke volgt nog.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 26 juni 2013, 00:35:49 AM
net klaar met de ombouw van mijn vandaag geleverde  (nog analoge)  BR 103 van Märklin, de 3358.

De omschakelrelais er uit, een Tams LD-W-32 decodertje er in, de gloeilampjes vervangen door 2-kleuren LEDjes (rijlichten/sluitlichten wissel) en als extraatje  nog de verlichting in de motorruimte geplaatst.  Bij het "vooruit" rijden is deze nu blauw verlicht, en bij het achteruit rijden  een rood/wit afwisselend knipperlichtje.  Filmpke volgt nog.
Zijn normaal niet alle Marklin locs van de laatste 15 jaar (Delta) Digitaal?

Enfin, als niet drierailer vraag ik het mij nu af en op foto's zag die 103 van jou er toch heel mooi uit.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

@Olivier : dat zou best wel kunnen...  Deze is dan ook wat ouder dan 15 jaar, ergens tussen de 20 a 25 jaar als je weet dat de 3385 in analoge versie is gemaakt van 1988 tot 1994.

Hij ziet er inderdaad bijna als nieuw uit en rijdt ook heel vlotjes voor zijn leeftijd.   Dat is nu net het mooie aan die Märklin's , ze blijven gewoon rijden :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Citaat van: dani op 26 juni 2013, 09:15:12 AM
Hij ziet er inderdaad bijna als nieuw uit en rijdt ook heel vlotjes voor zijn leeftijd.   Dat is nu net het mooie aan die Märklin's , ze blijven gewoon rijden :-)
Niet altijd, heb er een paar gehad die zodanig mishandeld werden dat er serieus wat werk aan was.  Maar ja, wat wil je voor een loc waarvoor je 20-30€ betaald hebt.
Maar inderdaad, de meesten zijn nog wel in een deugdelijke staat.  Heb er al heel wat open gehad en de Märklins zijn wel een stuk steviger dan de meeste anderen, mechanisch dan, de elektronica is jammer genoeg een heel ander verhaal.  Er hangt wel veel af van hoe de locs onderhouden werden.

Havoc

Citeer50€ Voor een Logic Analyzer? Hangt daar geen geurtje aan, als je ziet dat bv agilent bij zijn infinnivision 2000 oscilloscopen het basismodel 70mhz, 2 analoge kanalen aan +/- 1000€ verkoopt en hetzelfde model met logic analyzer 8 kanalen aan +/-1600€?

Er is heus wel een verschil voor die prijs. Dat wordt duidelijk als je dieper in de specs duikt. Dan gaan zaken zoals samplediepte, jitter, triggermogelijkheden, mogelijkheid om glitchen te vinden het verschil maken. Voor bij de hobby te kijken of de data nu correct is, of dat de data op de goeie flank van de klok valt etc is zo een van €50 best al bruikbaar.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

Eerste platforms zijn klaar, nog 2 te gaan. Volop denkwerk aan het doen voor de treden (trappen) Dan nog de extra antennes en een lange uitlaat maken dan is het dak bijna compleet voorzien van de nodige onderdelen. Bekijken voor de extra koplampen ook, waarschijnlijk buisjes met LED inmaken zal het eenvoudigste zijn denk ik.Dan nog opzoekwerk doen in verband met oranje pinklichten en claxons . Messing opstapjes maken voor op de neuzen te zetten, nog net wat werk aan de winkel. Maar we komen er wel uit, gaat een model worden MY1154 DJ NEG versie (die ik ook reeds gemaakt heb in Ho grootte) nu is het enkel allemaal nieuw en iets groter.

OlivierV

Pizzatje eten, doosje verder afwerken ...


by
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan