Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

rixke rail

Ik had een driehoekig restje hout over van een aanpassing binnenshuis, door een berekeningsfout.
Wat daarmee te doen ?
Een monument voor de oorlogshelden ? :



Foto's zijn klikbaar om te vergroten ...



Daardoor heet het Stationsplein nu ook officiëel Heldenplein.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Citaat van: rixke rail op 21 april 2013, 17:13:47 PM
Liliane van de keuken geeft vrijdag een receptie voor haar nakende oppensioenstelling.
Ik ga haar dit geven :





Klikken op de foto om te vergroten ...

Benieuwd hoe ze gaat reageren ...
Modelspoorse groeten,
Eric.

Baai de wee :
Lilianeke vond het een geweldig kado, evenzo een ander collega, die erbij stond als ik het afgaf ...
meer dan de bloemen en alle andere kado's.
Zo zie je maar, het hoeft niet groot te zijn ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

bollen neus

@Rixke rail, mooi gedaan aan het plein. En wat die kado betreft daar hebt je meer dan 100% gelijk in hoor, de meeste vergeten dat een eenvoudig geschenk soms veel meer heeft dan een duur. Maar schijnbaar is dat den trend van de hedendaagse "kul"tuur. :)

bollen neus

Vandaag begonnen , omdat het beter gaat (zolang het duurt natuurlijk  ;D) met een andere koppeling te voorzien op spoor O Heljan model van de DSB en het valt me direkt op dat alles veel groter is dan op Ho schaal. Desondanks zitten er in deze modellen ook fouten, heb ik al opgemerkt. maar als het model een andere vorm gaat krijgen foefelen we die er wel uit. ;)

OlivierV

#2209
Geperst Alu maken voor in mijn Mehano EAOS die zich momenteel niet thuis bevindt, dan maar even wat rommelwagons nemen om te passen.


Geperst aluminium by Olivier Vleminckx, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur




Een voeding bouwen voor het testen van elektronische schakelingen met regelbare spanning en stroom. De metertjes voorzien van de nodige weerstanden om het bereik in te stellen. De ene geeft de spanning weer (0-25V) en de andere die ondersteboven ligt de stroom (0-1A).
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Dat net aangekochte Piko NMBS E wagonnetje voorzien van kooltjes.


Piko NMBS E by Olivier Vleminckx, on Flickr

Bovenstaande + zwart/donkergrijs decoratiegrind =


Piko NMBS E + kolenlading by Olivier Vleminckx, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Frank_N

Goed bezig, Olivier! Erg inspirerend :D ;)
Groet van Frank

bollen neus

En zeker nu niet vergeten van deze wagon te vervuilen, want nu is het echt onnatuurlijk en nooit zoals in het grote voorbeeld te zien in deze toestand. ;)

OlivierV

Citaat van: bollen neus op 11 mei 2013, 18:28:22 PM
En zeker nu niet vergeten van deze wagon te vervuilen, want nu is het echt onnatuurlijk en nooit zoals in het grote voorbeeld te zien in deze toestand. ;)

Ik ben niet zo'n vervuilert ... gelukkig was het een goedkoop wagentje (€5) en zal het wel eens onder handen genomen worden wanneer de tijd er rijp voor is.
Voorlopig kan die nog even in "ik-kom-net-uit-de-wagonfabriektoestand" rondrijden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Tis nen uitleg zoals nen andere maar eerlijk gezegd realistisch is het zeker niet zo.  ;)

Zelf ben ik de sleep van gesloten staalwagons LS aan het vervuilen, ik ben dan wel zo een vervuilerke hé, zijn knappe wagons met veel details maar in een durdere prijsklasse dan de 5 euro per as schaal. In totaal zijn het 20 wagons , waarschijnlijk zal er misschien nog een setje bijkomen als ze er nog gaan uitbrengen natuurlijk. komen achter de tripel te hangen 5319 (bolle neus) de 5206 (bolle neus ) en de 5217 (vlottende cabine)  ;)

OlivierV

Ghohja, ik ben van het principe dat mijn wagons van sub €15 wel een vervuiling mogen krijgen. Dat materiaal om te vervuilen is gewoon niet voorhanden, dat komt mettertijd wel.

De lading voor mijn Mehano EAOS is ook in orde, geperst aluminium ...


Mehano EAOS by Olivier Vleminckx, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kees-Jan


dani

hmmm, even kijken, waar ben ik nu mee bezig... klaar om naar huis te gaan, eerst wat opruimen en dan nog wat prutsen met de Arduino modules.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Serojt

Een project aan het uitkristalliseren. Belgisch: 1995 - 2005.
Dus nog net Memling-livrei, maar ook nog net B-cargo of DLC.
Nadruk op rijden (kinderen in huis), maar in een landschap dat direct doet aanvoelen dat je Belgisch bezig bent. Niet echt nadruk op een echte lijn.