Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Kees-Jan

Dank u. Ja zo'n lasersnijder geeft veel mogelijkheden.


Inspectie kuil by Rail-Kees, on Flickr


Inspectie kuil by Rail-Kees, on Flickr

Op naar de slakken kuil.

OlivierV

Een lading gemaakt voor mijn os.kar nmbs remms, maar dan niet zo hoog, gemaakt van kapstokken van bij de drogist. Lading is naar idee van onderstaand voorbeeld, alleen zo hoog niet, want het gewicht neemt al snel erg toe.


plaatje van dreischeibe geplukt
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oebr

amai prachtig verweerd die wagen !
Hoe ben je juist te werk gegaan Olivier ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

marc goovaerts

Red, efkes goed kijken: het plaatje van drehscheibe toont de realiteit, niet het model  :)

conducteur

Heb je een foto van het resultaat van je werk?

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Citaat van: marc goovaerts op 19 april 2013, 23:38:54 PM
Red, efkes goed kijken: het plaatje van drehscheibe toont de realiteit, niet het model  :)


Tja... realisme kan ver gaan, zo ver dat je extra goed moet kijken of het geen echte foto is. Maar dat je extra goed moet kijken of een echte foto misschien een model is, dat heb ik nog niet meegemaakt.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

#2196
Citaat van: conducteur op 20 april 2013, 10:27:32 AM
Heb je een foto van het resultaat van je werk?

Foto vergeten nemen, wat ben ik toch slim, zal hem straks na het eten uploaden, enfin eerst nemen, dan uploaden. ('t ging hem vooral om de lading, de lading zelf ga ik nog hier en daar wat roestkleurtjes geven, wanneer ik die verf eens heb).


- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

rixke rail

#2197
Liliane van de keuken geeft vrijdag een receptie voor haar nakende oppensioenstelling.
Ik ga haar dit geven :





Klikken op de foto om te vergroten ...

Benieuwd hoe ze gaat reageren ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

gardevil

Daar hoort op zijn minst toch een taart of een bloemeke bij mag ik hopen?

Eric, knap gemaakt man! Is er enige gelijkenis?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

marc goovaerts

Echt mooi, en zo'n Liliane past ook op elke baan...

rixke rail

#2200
@ Frank (gardevil)
Nàtuurlijk hoort er ook een "bloemekei" bij, samen met een andere collega en beste vriendin, en ook nog een (zelfgemaakte) kaart plus een in het Brussels vertaalde kaart.
Krenterigheid is niet mijn ding ...  :D
(De prijs van een Preisertje kennende, is er van krenterigheid sowieso géén sprake ...  :-[)
Ze trekt erop, in Preiser-termen, ik vond tussen haar mijn poppetjes, ik denk niet dat ze dààr problemen gaat voor maken.

@Marc Govaerts :
Ik ga inderdaad met moeite afscheid nemen van zowel de echte, als de 1/87 versie,  :'(

Het karretje is overigens zelfgemaakt, ik vond niet direct een geschikt model bij de fabrikanten ...

Verder nog met iets bezig geweest : Preisertjes herschilderen.
Een nachtdagmerrie.
Het moet een NMBS-hostess, anno de jaren '70 voorstellen.
Samen met een NSU van de commerciële dienst destijds ...



klikken op de foto om te vergroten ...

Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit :
soorry, te vlug "Enter" gedaan !!!  :o
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

oebr

Citaat van: Jurgen op 20 april 2013, 11:09:43 AM
Citaat van: marc goovaerts op 19 april 2013, 23:38:54 PM
Red, efkes goed kijken: het plaatje van drehscheibe toont de realiteit, niet het model  :)


Tja... realisme kan ver gaan, zo ver dat je extra goed moet kijken of het geen echte foto is. Maar dat je extra goed moet kijken of een echte foto misschien een model is, dat heb ik nog niet meegemaakt.  ;D

:-[ 8) oops !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#2203
Mooie foto van die NSU en die hostess. Alleen...de glansverf en het voetplaatje bij die hostess bederven het een beetje.
Beter met wat fotolijm of die lijm van Noch gebruiken, en matte verf op figuurtjes.
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

De V170 1155 is in eindfase, kleine sneeuwruimers en degelijke veranderingen gedaan aan origineel ROCO V170 1131 (NEG), enkel de nummers nog plaatsen met de EICHHOLZ decals en dan kan deze dus ook een vervuiling gaan krijgen.
Heeft langer geduurd dan bij andere modellen maar das logisch, na een operatie gaat alles een beetje trager nietwaar?