Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

SuSke

Citaat van: PeterC op 21 november 2012, 23:09:47 PM
Citaat van: Gerolf op 15 november 2012, 22:27:43 PM
...hotelschakeling...

Daarvoor heb ik toch eens Google moeten raadplegen; een 'dubbele directie' of 'driedubbele directie' had direct een lichtje doen branden  ;)
Je kan ze ook gewoon een "wissel- of kruisschakeling" noemen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

eddy

smeeroliepompke gemaakt voor de Tich,werkt op het principe van een oscileerend zuigertje.Dient om de cilinders te smeren,moet wel meer als zes bar kunnen geven,dit is de werkdruk.
Alle onderdeeltjes


pompke gemonteerd


pompke gemonteerd in zijn oliereservoir


foto buitenkant oliereservoir,moet nog wel een rackenjacksysteem op komen


groeten eddy

Gerolf

Dat pompje zelf zal zeker gesmeerd lopen  :D
Bij mij is er intussen ook wat beterschap: er rijden terug treinen.
Nu ja, toch vier locs (2x2) tegelijk daarnet  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: eddy op 25 november 2012, 18:55:27 PM
smeeroliepompke gemaakt voor de Tich,werkt op het principe van een oscileerend zuigertje
Daar heb ik nog eens bewondering voor, zie!
De "echte" pure mechanica !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gardevil

Citaat van: Cozzy op 02 september 2012, 21:02:14 PM
Hallo allemaal,

Het is een poosje geleden dat ik zelf nog 'ns iets gepost heb maar ik heb gedurende al die maanden echter niet stilgezeten, weliswaar stukje bij beetje  ::)
Op de onderstaande foto's vind je mijn eerste voorzichtige pogingen terug van zelfbouw - weliswaar in halfrelief -
Verder ben ik ook aan de slag gegaan om een manier te vinden om een 'versleten' en/of veelgebruikte asfaltstraat een beetje qua kleur te benaderen... enfin, kijk en oordeel zelf... suggesties altijd welkom!

De (halve) huisjes staan nog los naast elkaar en moeten nog verder afgewerkt en verweerd worden.
De straat en voetpad zijn gemaakt van schuimplaat die ingekrast werd.


Ramen en deuren zijn vervaardigd uit reepjes styreen die op een stukje slide (het glas) gekleefd werd ; de kleine raampjes bij het grote gebouw bestaan telkens uit een piepklein stukje muggengaas...


Er onstaat toch al een - miniem - sfeertje  ;)


...en nog eentje om af te ronden...


Groeten!
Tom

Tom,

welke kleuren heb je gebruikt voor je asfalt. Zit zelf al een tijdje te experimenteren maar krijg mijn kleur niet naar mijn zin. Altijd te donken, verkeerde tint enz.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Cozzy

Hallo Frank,

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat dit het resultaat is van test na test na test...

Concreet ben ik begonnen met het geheel gewoon mat zwart te schilderen.
Vervolgens een nieuwe laag met lichtgrijs. Dit was nog te donker  :(...
Daarna opnieuw een laag met heel lichtgrijs vermengd met betonkleur pigment en vervolgens nogmaals met een wash van bruin en betonkleur pigment in de nog natte ondergrond.
De gebruikte verf is gewoon op waterbasis (acrylaat) en het pigment is van Woodland Scenics Concrete.
Nadien nog heel lichtjes over gegaan met fijn schuurpapiertje.

Gewoon veel proberen, niet tevreden? Nieuwe laag erover!  ;)
Post eens een fotootje van je probbersel...

Alvast veel succes!
Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

gardevil

Tom,

kijk ff reactie 1832 en 1835 in deze draad daar staan reeds enkele foto's. Heb intussen niet meer verdergedaan, enerzijds omdat me de zin ontbrak wegens het niet goed lukken, anderzijds omdat er weer andere projectjes werden opgestart (en helaas ook nog niet afgewerkt :( )
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Cozzy

Hoi Frank,

Ben even terug gaan kijken op die fotootjes.

Persoonlijk vind ik dat je als basis heel erg goed zit met de kleuring van je voetpaden (1e foto post 1835) en de stukken asfalt op het linker deel.
Als je voor de kasseidelen van de straat ook vertrekt vanaf de kleur van de voetpaden en dan de voegen van de kasseien een tint donkerder invoegt ben je al een heel eind.
Vervolgens zou je eens moeten zien wat dit geeft in combinatie met de kleur van de asfalt die je op het linker deel reeds hebt. Ik denk dat je dan al aardig in de buurt komt...

Niet opgeven, het komt goed!
Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

gardevil

Tom,

Zal zeker nog verder experimenteren heb alles nog klaarstaan op en kast. Er zijn echter eerst andere katjes te geselen. Later volgen nog wel foto's.

Heb om ook in mijn bureel te kunnen experimenteren en locs te kunnen programmeren een startset van Train Tech gekocht. Werkt samen met MR direct. Moet het ding nog uitproberen. De PC is reeds klaar (oude P2 - 166 Mhz) in dos mode draait Mr Direct perfect.

Nu nog aansluiten op de booster en dan kunnen we testen, maar eerst plaats maken op mijn (rommel) bureau want zoals gewoonlijk ligt deze helemaal vol met modelbouwspullen en gereedschap.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Kees-Jan

Bakstenen inwassen met houtvuller:


Gröger Buro by Rail-Kees, on Flickr


Gröger Buro by Rail-Kees, on Flickr

Het zijn gelaserde muurplaten welke daarna mbv een mal in resin zijn nagegoten en ingewassen.

mvg,

Kees-Jan

Steven123

Heel mooi afgewerkt en ziet er heel goed uit.  Ook de weathering van oa die poort oogt erg mooi.
Meer van dat...  :D
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Dirky



weer maar eens dakpannetjes aan het leggen...

niet geweatherd ziet het er veel te juist uit. Perfecte daken zien er echt niet uit :(

Gerolf

Ja, dat lijkt inderdaad nergens op  ;D  ;)
Maar als jij klaar bent met verven ...  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 09 december 2012, 21:23:17 PM
Ja,  Maar als jij klaar bent met verven ...  :P  :P
;D ;D ;D
Dit komt natuurlijk perfect in orde  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kees-Jan

Mooi Dirky!

Vanavond dit gebouwd:


Gröger Kraan by Rail-Kees, on Flickr

Een werkende portaalkraan voor de in aanbouw zijnde baan in spoor 1.

mvg,

Kees-Jan