Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Pol

#2055
Ik ben al een tijdje bezig geweest om een kast te maken voor op mijn bureau. Onderaan werk- en studiemateriaal.
Bovenaan: een nieuw begin voor de hobby (in afwachting tot de grote verbouwing gedaan is).





Gisteren het bovenstuk geplaatst, verlichting aangebracht en wolken geschilderd.

Het licht toont nu nog wat onaards, maar dat komt vooral door de weerkaatsing op de styrodurplaten. Voor die er lagen was de ondergrond bruin en dat leek heel wat beter. Momenteel zie je de onderkant van de achtergrondplaat nog, maar het geheel moet nog worden opgevuld met papier maché zodat de sporen en het landschap nog zo'n centimer hoger komen.

Nu kan ik, tussen het werken, het studeren en m'n gezinsleven door, stilaan beginnen om het landschap uit te werken. Het wordt geen werkende baan, maar enkel een diorama waarop ik af en toe eens een ander model kan zetten om te genieten van het uitzicht.

Links op de baan zal waarschijnlijk een kleine rivier komen waar het enkelsporige lijntje d.m.v. een brug oversteekt. Rechts komt een overweg zodat er ook wat automodellen kunnen tentoongesteld worden. De achtergrond wordt bos en de voorgrond vooral weidelandschap. Het landschap krijgt een lichte glooiing en de bedoeling is dat het vooraan netjes aansluit bij de balk van m'n kast; ik zie nog wel hoe ik dat afwerk.

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

bollen neus

Zo de TMY1150 RAILCARE anno 2011 is ook klaar, een lichte vervuiling kan hi/zij nog altijd later krijgen, er staat trouwens nog eentje te wachten om wat vervuild te worden dus in één werkje te nemen dan. ;)
Dan nu de volgende aan te pakken model, een MY1158 met blauw/wit /oranje bies in anno 2010 van de CONTECRAIL firma. Deze zal meer bekent zijn bij de kenners van het materiaal uit het Noorden. We zullen wel zien wat we kunnen, is niet gemakkelijk maar al doende leert men altijd wat bij nietwaar? :)

Gerolf

@ pol: leuk project boven op die kast  8)
Citaat van: Gerolf op 05 november 2012, 21:27:53 PM
Citaat van: doomslu op 05 november 2012, 20:24:34 PM
Opruimen is gevaarlijk. Er zijn dingen die ik opgeruimd heb en nooit meer teruggevonden...  :-[
Ik hoop op andersom: dingen tegenkomen die ik al een tijdje mis ...  :D
Missie geslaagd: ik ben zelfs een hoop dingen tegengekomen waarvan ik niet meer wist dat ik ze had  :D
Blijkbaar heb ik de afgelopen jaren ongemerkt de kaap van de 100 locs overschreden  ???
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

#2058
CiteerMissie geslaagd: ik ben zelfs een hoop dingen tegengekomen waarvan ik niet meer wist dat ik ze had  :D
Blijkbaar heb ik de afgelopen jaren ongemerkt de kaap van de 100 locs overschreden  ???

Geen probleem Gerolf, hop naar de 200 dan, nog even alles laten rondslingeren en wie weet?.......... ;D

Pol

Citaat van: Gerolf op 07 november 2012, 18:01:36 PM
@ pol: leuk project boven op die kast  8)

Bedankt voor't compliment. 't Zal echter lang duren eer ik er meer van kan laten zien ... 't Is momenteel hier nogal druk met studies, werk en gezin ... Maar stukje bij beetje hoop ik dat er inderdaad iets moois groeit!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

krispy

Gisteren avond het AM75  NEW LOOK ( moderniserings ) project nog eens onder handen genomen

Probleem met de blauwe decal banden verholpen
Deze werden zeer broos ( na matte laklaag ), verpulverde en kwamen daarna weer los.  ???

Alles erweer af gehaald en de blauwe band erop gespoten . ;)
Elke rijtuig van stroomafname op de sporen voorzien ( zodat er zekers geen stroom onderbrekingen door vuil  meer kunnen voorkomen ) :P
Binnenkant van de rijtuigen geschilderd : vloer grijs , en bij eerste klas de zeteltjes rood
De zetels bevolk , zodat de rijtuigen niet leeg rond toeren

Ergens deze week de rijtuigen opnieuw van de beschrifting voorzien ( witte decals aangekomen die bij KEES-JAN werden besteld  ;) )

Zal in het weekend een paar foto's plaatsen van de werken  ;)


verplaatst van topic micro controlers naar hier

sorry ;) :-[
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Gerolf

Een tussenstap bij de opruimwerken: betere werkverlichting onder de baan  8)



Vroeger waren het TL's, die niet alleen te weinig fatsoenlijk licht gaven, maar soms ook flink in de weg zaten.
Nu gaat het om 36 meter ledstrip, bijna 1000 ledjes die ook nog eens een pak minder verbruiken  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Gerolf, een ongelofelijke metamorfose !
Binnenkort terug treintjes rijden  :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Hopelijk deze maand, Jean  ;)
Maar er is nog heel wat opruim- en poetswerk. Het stuk dat niet op de foto staat bijvoorbeeld  :-\
Vooral mijn "knutseltafels" liggen momenteel vol met allerlei "gevonden" spulletjes  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Citaat van: Gerolf op 15 november 2012, 18:02:53 PM
Hopelijk deze maand, Jean  ;)
Maar er is nog heel wat opruim- en poetswerk. Het stuk dat niet op de foto staat bijvoorbeeld  :-\
Vooral mijn "knutseltafels" liggen momenteel vol met allerlei "gevonden" spulletjes  ;D

Gerolf kan u meer uitleg geven ivm die ledverlichting ?
Misschien in een appart draadje ?
Is precies aan een opmars bezig en daar is ook vermoed ik veel keus een keur tussen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Jurgen

Citaat van: ToThePoint op 15 november 2012, 21:14:42 PM
Citaat van: Gerolf op 15 november 2012, 18:02:53 PM
Hopelijk deze maand, Jean  ;)
Maar er is nog heel wat opruim- en poetswerk. Het stuk dat niet op de foto staat bijvoorbeeld  :-\
Vooral mijn "knutseltafels" liggen momenteel vol met allerlei "gevonden" spulletjes  ;D

Gerolf kan u meer uitleg geven ivm die ledverlichting ?
Misschien in een appart draadje ?
Is precies aan een opmars bezig en daar is ook vermoed ik veel keus een keur tussen.


Artikeltje in MSM misschien?  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Geen idee of ik de beste prijs/kwaliteit heb gekocht, maar ik ben er in elk geval content mee.
Voor MSM? Misschien als kleine tip, maar samengevat:
Conrad 182004, 6 keer 5 meter flexibele strip in een transparante "mantel" met kleefstrip aan de achterzijde.
Aangesloten op een 12vAC voeding met per strip enkelzijdige gelijkrichting en afvlakelco. (elke periodehelft een andere groep strips)
De verlichting is met drie knoppen op verschillende locaties aan of uit te zetten (hotelschakeling)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

#2067
Het heeft (voorlopig) weinig met treinen te maken:
Heb hier nog een IBM thinkpad R51 staan. Zou die eventueel willen gebruiken om koploper op te zetten en daar eens mee te expirementeren. Heb de boel geformatteerd en windows terug geïnstalleerd. Nu moet ik mijn windows terug activeren, maar daarvoor heb ik internet nodig, en het lukt maar niet om de ethernet controller driver te installeren.

Zal het even stoppen en wat anders doen nu...


EDIT: gelukt (de driver eens bij intel gezocht, in plaats van bij Lenovo..) De rest gaat (bijna) vanzelf. Windows is dus geactiveerd...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PeterC

Citaat van: Gerolf op 15 november 2012, 22:27:43 PM
...hotelschakeling...

Daarvoor heb ik toch eens Google moeten raadplegen; een 'dubbele directie' of 'driedubbele directie' had direct een lichtje doen branden  ;)
Groetjes, Peter


PeterC

Citaat van: conducteur op 19 november 2012, 20:28:44 PM
...Zou die eventueel willen gebruiken om koploper op te zetten en daar eens mee te expirementeren...

Rian, Join The Club!
Ik heb ondertussen al ondervonden dat als Koploper niet doet wat je wil dat het moet doen dat je best eens alle instellingen terug overloopt (het probleem is steeds één van de xxx-enden instellingen).
Ik heb al met tonnen software 'gespeeld', maar bij Koploper moet je er toch je gedachte bij houden...  ...Maar 'fun' gegarandeerd  ;)
Groetjes, Peter