Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

eddy

Nu het chassis klaar is,kunnen we beginnen aan de cilinders van de Tich 5 duim.
Beginnen met een klompje brons van ongeveer 5 kg door te zagen in twee gelijke stukken.Dan het cilindergat boren en uitdraaien.



Dan de twee vlakken haaks op elkaar frezen.


Dan de ronding grof frezen en dan met de cnc vijl verder afwerken


Dan de cilinder polieren


Nu nog de zuiger ,en de stoompoorten boren en frezen,de schuifkast ,voor en achterdeksels maken,en veeeeeel gaatjes boren.

groeten eddy

Havoc

CNC vijl? Is dat zo een die ge moet smeren met Duvel?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Zou graag eens een Om baantje maken, en ben eens aan het brainstormen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ardjoena

Allee Eddy, dan staat ge nu tot aan uw knieén in de krollen!!! ;D ;D
 

just4fun

Citaat van: eddy op 29 oktober 2012, 21:13:46 PM
Nu het chassis klaar is,kunnen we beginnen aan de cilinders van de Tich 5 duim.
Beginnen met een klompje brons van ongeveer 5 kg door te zagen in twee gelijke stukken.Dan het cilindergat boren en uitdraaien.

Dan de twee vlakken haaks op elkaar frezen.

Dan de ronding grof frezen en dan met de cnc vijl verder afwerken

Dan de cilinder polieren

Nu nog de zuiger ,en de stoompoorten boren en frezen,de schuifkast ,voor en achterdeksels maken,en veeeeeel gaatjes boren.

groeten eddy
Grote bewondering!
Voor mij ziet het er wel als 'werken' uit en metaal is nooit m'n ding geweest.
Zo zie je maar, ieder z'n ding.
Paul

bollen neus

Een bezigheidswerkje aan het doen, namelijk, van elk model een goede foto nemen en er de beschrijving bijzetten, voor de verbouwde modellen komt er ook telkens nog eens de veranderingen op te staan die eraan gebeurd zijn. Zal er wel even mee bezig zijn denk ik, 60 modellen te gaan en het begint reeds goed, batterij leeg, dus eerst opladen en ondertussen de teksten al maken.
Naast dit werkje ook alle onderdelen eens sorteren en in kleine vakjes plaatsen in sorteerboxen, dat is ook wel eens echt nodig. Nu vind ik overal wel iets maar weet nergens iets van liggen.
Enorm meer materiaal liggen dan dat ik dacht, zelfs tandwielen, wielassen met en zonder tandwielen, tandwielkasten, motors, cardan assen, draaistellen, platines, ramen, ruiten, cabines, deurgrepen, stroomafnemers, messing onderdelen, wit metaal onderdelen zoals slangen en sierhaken, denk dat ik hier wel een zeer lang week end mee verder kan. :)

bollen neus

Vind ik daar nog een volle doos met allemaal onderdelen, zoals trapjes, luchtventilators voor oude rijtuigen, koersplaten, nog wat vouwbalgen,relingen, grepen, het zal zeker nog niet voor vandaag zijn eer dat hier is wat uitgesorteerd is. Er zijn onderdelen bij waar ik niet van weet waarvoor ze kunnen dienen maar daar dient "tijd" dan voor om het uit te zoeken. Aangezien het toch slecht weer . ;D

Gerolf

Ik ben gestart met de opruim na de minibaantjes (samengestelde "luchtfoto" van de ravage):



... en het is nodig. Ik denk dat er 5 jaar geleden hier nog een trein reed, en daarna niet meer  :-[
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

Hewel, das bijna hetzelfde te zien hier op de slaapkamer voor het ogenblik, dus zo snel mogelijk alles sorteren en opruimen, zo blijft de kerk schoon in t midden staan . ;)

Durango

Het lijkt een georganiseerde ravage ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

doomslu

Opruimen is gevaarlijk. Er zijn dingen die ik opgeruimd heb en nooit meer teruggevonden...  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

Nooit je echtgenote laten opruimen Luc! ;) :D

Hier echter van hetzelfde laken een broek... regelmatig op zoek naar dingen die ik ZEKER had. Later krijg ik ze dan toch in mijn handen en weet dan niet meer waarvoor ik ernaar op zoek geweest ben -  :)
heeft ook wel met leeftijd te maken bij mij  ;)

Gerolf

Citaat van: doomslu op 05 november 2012, 20:24:34 PM
Opruimen is gevaarlijk. Er zijn dingen die ik opgeruimd heb en nooit meer teruggevonden...  :-[
Ik hoop op andersom: dingen tegenkomen die ik al een tijdje mis ...  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Bekende zaak dat opruimen.......

Ik heb deze gemaakt vandaag:


Fabriekje in H0 by Kees, on Flickr

Deze komt als achtergrondgebouw op mijn spoor 1 baan te staan maar ik vond het ook wel leuk om de fabriek ook eens in H0 te maken.

mvg,

Kees-Jan

Steam.N

Citaat van: doomslu op 05 november 2012, 20:24:34 PM
... Opruimen is gevaarlijk. Er zijn dingen die ik opgeruimd heb en nooit meer teruggevonden...

Citaat van: Dirky op 05 november 2012, 20:47:42 PM
... regelmatig op zoek naar dingen die ik ZEKER had. Later krijg ik ze dan toch in mijn handen en weet dan niet meer waarvoor ik ernaar op zoek geweest ben ...

Zoooo bekend ...
Dat opkuismoment komt ook bij mij met rasse schreden op me af  :-[

@Gerolf: succes !  Dat de treintjes snel terug kunnen rondtoeren !


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }